Wat is nieuw versie 1.2631.3.1

schadeafhandeling

Hier onder vind je een overzicht van de nieuwe functionaliteiten vanaf versie 1.2631.3.1. Deze versie zijn wij op dit moment aan het bouwen en aan het testen. Ons doel is om deze versie eind april te lanceren.

Voor gedetailleerde omschrijving van de topics verwijzen we je naar onze handleiding die je in Assu® onder de F1 knop kunt vinden.

<<laatst aangepast  26-2-2024 N. Hartendorf>>

Eerdere Upgrades kun je hier terugvinden:

UPDATES BIJ DEZE UPGRADE:

We streven ernaar om drie keer per jaar een nieuwe Upgrade uit te brengen. Naast deze Upgrade lanceren we wekelijks een Update met daarin bugfixes, optimalisaties en nieuwe functionaliteitem.

Deze Updates kun je op weekbasis onderaan deze pagina terugvinden.

INHOUD UPGRADE:

In onderstaand overzicht vind je alle nieuwe functionaliteiten in de eerste versie van de Upgrade. We hebben ze per categorie voor je gerangschikt.

Relaties:

relaties
  • Bij de adresverrijking wordt nu ook het land getoond wanneer dit aangeleverd wordt.
  • In het zoekscherm van relaties staat nu  standaard zoeken op e-mail aan. Voorheen was dat standaard het telefoonnummer.
  • Om makkelijk te kunnen selecteren op een categorie klanten is het handig dat Zakelijk Kenmerk toegevoegd wordt in het zoekscherm van relatie. Voor particulieren staat het veld “Kenmerk” er al tussen. We categoriseren steeds meer relaties voor onze klanten in Assu® in verband met het instellen van  workflows.  Je kunt dit veld ook gebruiken als je met klantsegmentatie gaat werken. Meer weten over klantsegmentatie? Klik dan op onderstaande knop:
  • Het is nu mogelijk om een overlijdensbericht aan te maken aan de maatschappijen waar de klant producten heeft lopen.  De knop voor het maken van het overlijdensbericht vind je in het lint van de relatiekaart in de categorie “Mailing”. Zet wel eerst het vinkje “Overleden” aan op de relatiekaart. Het overlijdensbericht werkt net zoals het verhuisbericht op basis van een eigen sjabloon. het betreft een sjabloon met het type “overlijdensbericht”. Je kunt dit sjabloon zelf aanmaken of ophalen in onze Assu®Store:

Polissen:

polissen
  •  Bij een verzuimverzekering (loonsom dekking bij een “overige” polis) kun je onder het tabblad “verdeling” bij de percentages aangeven welke percentage dekking er is in de eerste 4 halve jaren.
  • Bij het maken van een schade analyse op een auto polis heb je nu ook de mogelijkheid om een afwijkende BM trede te selecteren:schade analyse afwijkende BM ladder

 

  • Bij de verzekerde objecten van een poliskaart kun je voortaan een “Datum toegevoegd” zien. Dit geeft een duidelijker onderscheid tussen objecten die bijna een gelijke benaming hebben.

 

*De PDF van een document wordt voortaan vastgelegd bij het object. Als je het object bij een andere polis ook verzekerd heb je meteen alle gegevens en documenten beschikbaar. Dit is makkelijk voor bijv. een keuringsrapport.

 

Schades:

schades

* Zodra je een schade opent kun je via de schade uitkering tabblad wat net boven de omschrijving staat een uitkering toevoegen. Nu staan er twee opties in: maatschappij of tussenpersoon.

  • Het komt voor dat er een uitkering via de opkoper wordt gerealiseerd. Deze optie ontbrak in de vorige versies van Assu® en is nu toegevoegd. Als je in een schade naar tabblad “Uitkeringen” gaat, klik je op het groene plusje om een uitkering toe te voegen. Bij “Uitgekeerd door” staat er nu dus ook de opkoper tussen.
  • Bij een autoschade wordt voortaan standaard de regelmatige bestuurder ingevuld tijdens het invoeren van een schade. Je vindt de persoon dan terug onder tabblad “bestuurder” op de schadekaart.
  • Je kunt nu ook waarschuwingstekst bij schades aanleggen. Je doet dit door middel van de knop “waarschuwingstekst” in het lint van de schadekaart.

Hypotheken:

hypotheken
  •  Ook op de hypotheekkaart kun je nu met verplichte velden werken. Je kunt de verplichte velden inregelen onder tabblad “Weergave” bovenaan de hypotheekkaart.

 

* De hypotheekdelen die ingelost zijn worden voortaan grijs gemarkeerd zodat het zichtbaar is dat dit deel niet meer actief is.

Abonnementen:

abonnementen
  •  Bij de handmatige prolongatie van abonnementen zie je nu ook de subagent staan in je prolongatie overzicht.

Algemeen:

algemeen
  • Bij het aanmaken van een waarschuwingstekst komt er voortaan ook een datum, tijd en naam van de medewerker te staan zodat je kunt zien wanneer de tekst opgemaakt is en door wie.
  • Op de Werklijst kun je nu ontvangstdatums (datum ontavngst) zien bij de te verwerken items zodat je bij items met dezelfde naam beter kunt zien waar het om gaat.
  • Als je gebruik maakt van de Finconnect koppeling kun je nu ook het veld voor het beheerteam meenemen naar je formulieren.
  • Bij je taken wordt voortaan de einddatum van de taak mee gewijzigd als de begindatum gewijzigd wordt.
  • Bij de herinnering van een taak worden nu ook het relatienummer en het nummer van een eventuele schade of polis getoond als die gevuld staan op de taak

herinnering taak popup

  • Bij bancaire producten en abonnementen kun je nu ook een subagent toevoegen op de kaart van de producten.
  • De gebruikerslog is uitgebreid met de registratie van het aanmaken en muteren van taken en notities. Ook wordt het aanmaken van nieuwe schades bijgehouden. De gebruikerslog vind je terug onder tabblad “Beheer” in Assu®. Let op: je hebt hier wel beheerrechten voor nodig!
  • Als je gebruik maakt van een Direct Access koppeling voor je telefonie wordt voortaan het notitiescherm getoond zodat je tijdens je gesprek gelijk notities kunt maken. Let op: zet dit eerst aan via de Voip instellingen onder het witte boekje in Assu®. (zet hiervoor een vinkje bij “Maak notitie bij opnemen”).

 

* De kolom “niet van toepassing” is voortaan onzichtbaar in de hypotheek stukkenlijst.

* Notities kunnen nu ook historisch worden gemaakt waardoor je systeem up to date blijft met actuele gegevens

* Je kunt nu verschillende soorten adressen gebruiken

Apps:

Appviseurs logo

Naast Assu® hebben we ook twee apps. Assu2Go en Appviseurs. In dit kopje kun je zien wat er nieuw is in onze apps.

Nieuw in Assu2Go:

  • Er zijn nog geen nieuwe punten bekend voor deze upgrade

 

Nieuw in Appviseurs:

* In Appviseurs kun je zien wanneer er een afspraak gemaakt is

* In de agenda kun je nu tijdsblokken open zetten voor Appviseurs

  • Rijwielen staan niet langer als “bromfiets” in Appviseurs

* In het chatvenster wordt voortaan het hele productnummer getoond. Hierdoor kun je ook de lange polisnummers in je scherm zien staan.

* Assu® legt de documenten vanuit de chat vast in het documentenarchief. Alleen was niet te zien waar het bestand vandaan komt. Je zag dan 2 bestanden staan, ingevoerd door Administrator, zonder beschrijving en ook zichtbaar in de App. Dat was onduidelijk. Nu kun je duidelijk zien wanneer deze documenten uit een chat via Appviseurs komen.

* De dekkingen voor een autowijziging kloppen voortaan

* Chatberichten kun je nu ook toewijzen aan andere collega’s

* De autowijziging in de app is uitgebreid met de mogelijkheid voor aanvullende verkeringen:

-schadeverzekering voor inzittenden
-ongevallen-inzittendenverzekering
-rechtsbijstandverzekering

En een vrij vak voor overige opmerkingen.

  • Bij een hypotheek die getoond wordt in Appviseurs staat er niet langer “niet van toepassing” bij aan te leveren documenten als er geen M/V/B/N gevuld is.

 

Wil je meer weten over wat onze apps voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Klik dan snel op onderstaande knoppen voor meer informatie: 

Financieel:

  • Bij het factuuroverzicht is er een kolom toegevoegd waarin je de eventuele herinneringsdatum terug kunt zien.

 

* Ingeloste leningdelen worden nu getoond.

Ketenintegratie:

ketenintegratie
  • Bij het verwerken van digitale documenten wordt er nu automatisch gekoppeld op relatieniveau op basis van naam, adres en geboortedatum als er geen productgegevens zijn meegeleverd het bericht. Dit is handig als er meerdere relaties aanwezig zijn op hetzelfde adres.
  • Bij het handmatig koppelen van ADN berichten kun je vanaf nu ook op historische relaties zoeken. Zet hiervoor een vinkje bij “inclusief historische relaties” in het koppelscherm.ADN bericht handmatig koppelen

Sjablonen:

  • Er is een samenvoegveld bij de abonnement sjablonen toegevoegd waarmee je de abonnement beschrijving op op kunt halen: <<Abonnement_Beschrijving>>.

 

* Bij e-mail sjablonen kun je nu een samenvoegveld als tag toevoegen.

* Je hebt nu ook de mogelijkheid in de sjablonen om daar een invoegveld te kunnen gebruiken waarin Assu® zelf bepaalt welke maatschappij er getoond wordt. Als er een servicebureau is ingevoerd moet dit servicebureau getoond, anders de maatschappij. Daar is nu geen veld voor.

Workflows/automatische handelingen:

workflow icoon vierkant

* De mogelijkheid tot actualiseren van een datum is nu ook beschikbaar op dekkingsniveau in een Workflow

  • De workflow meldingen zijn veranderd waardoor het geheel rustiger blijft. Een voorbeeld van een melding:gebruiker melding WF
  • Vanuit een hypotheek workflow kun je nu ook naar een extern pakket exporteren (bijvoorbeeld naar Adviesbox)

Prolongeren:

Hier zijn nog geen punten voor bekend.

Selecties:

selecties

* Je kunt nu ook J/N velden gebruiken in een selectie

  • Je kunt nu ook de berekende nettopremies ophalen in je selecties.

AssuMailbox:

AssuMailbox
  • Bij het koppelen van een e-mail in de AssuMailbox op een polis wordt nu ook de subbranche getoond. Voorheen stond alleen de hoofdbranche in het scherm.
  • Als je een e-mail door wilt sturen of beantwoorden kun je nu ook een sjabloon wizard gebruiken. Je dient hiervoor wel eerst een vinkje te zetten onder het witte boekje in Assu® bij je gebruikersinstellingen. Zet het vinkje bij “Bij beantwoorden/doorsturen van e-mails een sjabloon gebruiken” AAN ondertabblad “Standaard”.

 

*  In je inbox is er een veld bij gekomen waar de grootte van het bericht te zien is zodat je weet wat je doorstuurt qua grootte

Database aanpassingen:

database

De Assu® database wordt regelmatig aangepast. Daar waar er aanpassingen zijn zullen we dat onder dit kopje per Upgrade vermelden:

 

 

Updates bij deze versie:

Hier onder vind je een overzicht van al onze Updates die we wekelijks lanceren:

demo aanvragen assurantiesoftware

Demo aanvragen?​

Laat via het contactformulier je gegevens achter en binnen 1 dag nemen wij contact met je op.

Take the first step ...