MVP voor menukaart versie 1

pijl met markers

Onze slimme oplossingen voor jouw processen

Onze applicaties zijn ontwikkeld op basis van een jarenlange kennis van de assurantie branche. Met behulp van Assu® en onze apps kun jij jouw bedrijfsprocessen optimaliseren om zo jouw klanten nog beter van dienst te kunnen zijn. Ook levert het jouw bedrijf meer tijd op als je al je processen zo efficiënt mogelijk in kunt richten.

Maak kennis met een aantal van onze slimme oplossingen waarmee wij jou gegarandeerd nog beter op weg kunnen helpen.

Communicatie

Efficiënt communiceren met je klanten met onze applicaties.

Financieel

Op Assu® kun je rekenen voor jouw financiële processen.

Ketenintegratie

Handige postbussen besparen jou veel onnodige werkzaamheden.
pc los met communicatie elementen

Communicatie

Mailen, chatten of SMSsen met jouw klanten? Het kan allemaal met Assu®. Zeker als je ook nog eens gebruik maakt van onze Apviseurs app waarmee jouw klant zijn of haar adviseur altijd binnen handbereik heeft.

Assu® heeft een eigen mailbox: de AssuMailbox. Met behulp van deze mailbox kun je vanuit Assu® direct e-mails binnenhalen en verzenden. 

  • Ongebonden: Je zit niet langer vast aan Outlook omdat alles via onze eigen AssuMailbox gaat.
  • Opgeruimd: Mails archiveren bij je relaties of producten
  • Gekoppeld: Mails koppelen aan relaties zodat je precies weet welk e-mailadres bij welke relatie hoort.

 

Lees hier alles wat je moet weten over de AssuMailbox. Van kosteloos aan laten zetten tot het archiveren van e-mails.

Als jouw klant gebruik maakt van de Appviseurs app dan kun je overal onderweg chatten met jouw klant. 

  • Mobiel: Ook onderweg contact via de app
  • Snel en efficiënt: Vaak met 1 druk op de knop alles inzichtelijk
  • Overzichtelijk: Chats terugzien in het docarchief van je relaties

 

Met behulp van de Appviseurs app die zowel voor smartphone als voor pc beschikbaar is heeft jouw klant altijd zijn of haar adviseur op zak. Benieuwd wat de mogelijkheden zijn? Ga dan snel naar de site van Appviseurs.

Met behulp van onze eigen slimme formulieren tool kun je gericht mailingen versturen naar jouw specifieke doelgroepen.

  • Eigen: De formulieren zijn in eigen huisstijl in te richten
  • Persoonlijk: Jouw doelgroepen op basis van jouw eigen selecties
  • Efficiënt: Snel, veilig en digitaal te vullen door jouw klanten

 

Wil jij ook verslimmen? Lees dan hier verder hoe deze tool werkt.

Maak zelf selecties of lees door ons gemaakte selecties in die als basis dienen voor een mailing aan jouw doelgroep.

  • Nauwkeurig: Heel specifiek jouw doelgroep bepalen
  • Recyclen: Je selecties zijn altijd opnieuw bruikbaar
  • Vindbaarheid: Je mailingen altijd direct terug te vinden in het docarchief van jouw relaties

 

Zelf aan de slag? Lees hier hoe selecties in Assu® werken.

Liever een standaard selectie gebruiken? Bezoek dan onze Assu®Store met een ruim aanbod veelgevraagde selecties.

Maak jij gebruik van Mailchimp? Dan kun je heel eenvoudig met een selectie in Assu® de basis leggen voor jouw campagnes in Mailchimp.

  • Nauwkeurig: Gericht selecties maken als basis voor jouw campagnes
  • Gratis: De koppeling werkt ook met de gratis Mailchimp versie
  • Handig: Samenvoegvelden zijn  in Assu® in te stellen en worden door Mailchimp herkend,

 

Richt je Mailchimp koppeling eenmalig in en ga direct van start met jouw campagnes. Lees meer >>>

Vanaf de relatiekaart in Assu® kun je chatten met jouw particuliere relaties.

  • In contact: Kom snel contact met jouw relaties
  • Apploos: Ook als jouw klant geen Appviseurs app heeft kun je hem of haar benaderen
  • Duidelijk: Al je antwoorden inzichtelijk op de relatiekaart

 

Met 1 druk op de knop naar je SMS scherm vanuit het lint van de relatiekaart. Lees verder >>>

Sjablonen en rapportages vormen de basis voor een goede communicatie met jouw klanten.

  • Gratis: Veel sjablonen zijn gratis te bestellen via de Assu®Store
  • Aanpasbaar: Sjablonen zijn zelf aan te passen naar jouw processen
  • Eigen: Sjablonen zijn helemaal in eigen huisstijl in te richten

 

Zelf aan de slag? Lees dan hier hoe je sjablonen aanmaakt in Assu®.

Liever een gratis rapportage of sjabloon importeren? Doe dat dan via de Assu®Store.

Omdat rapportages wat ingewikkelder zijn dan sjablonen raden we je aan contact met ons op te nemen voor een consultancy op maat afspraak.

Assu® biedt de mogelijkheid tot een VoIP koppeling (Voice over Internet Protocol). Dit biedt veel voordelen ten opzichte van digitale telefonie. Enkele voordelen voor jouw kantoor:

  • Lagere kosten: VoIP maakt gebruik van de bestaande internetverbinding, waardoor de kosten van bellen veel lager zijn dan via traditioneel bellen.
  • Snel: Direct de relatiekaart van de beller open in Assu® waardoor je niet hoeft te zoeken wie er belt.
  • Schaalbaar: VoIP is gemakkelijk schaalbaar, waardoor het erg makkelijk is om extra lijnen toe te voegen wanneer dat nodig is.

 

Wil je weten hoe je jouw telefooncentrale koppelt? Lees dan hier verder.

In Assu® heb je de mogelijkheid om in te stellen dat er een standaard bijlage meegestuurd wordt wanneer er een bepaald soort e-mail verzonden wordt.

  • Efficiënt: Niet langer handmatig een bijlage inslepen in je e-mails
  • Zelf in te richten: Bepaal zelf welke bijlage je wanneer meestuurt
  • Duidelijk: Snel terug te zien in het docarchief van je relaties

 

Bij je e-mail sjablonen kun je aangeven dat erbij een bepaald sjabloon altijd een standaard bijlage meegestuurd wordt. Zo kun je bijvoorbeeld instellen dat je bij een autoschade e-mail standaard een SAF formulier meestuurt.

Lees hier hoe je dit inregelt.

Wil je ook onderweg in contact staan met jouw collega’s op kantoor? Gebruik dan onze gratis app Assu2Go.

  • Chatten: Chat ook onderweg met je collega’s
  • Compleet: Al je klantgegevens bij de hand
  • Inzichtelijk: Bekijk jouw taken en die van jouw collega’s

 

Wil jij ook gebruik maken van deze handige app? Kijk dan hier voor meer informatie.

Financieel

Je kunt rekenen op onze slimme financiële oplossingen die Assu® jou te bieden heeft. Start vandaag nog met het optimaliseren van jouw financiële processen.

Onze SEPA module waarmee je zowel in- als excasso batches kunt draaien geeft jou een aantal fijne voordelen:

  • Geen gedoe met bankafschriften: Met een SEPA-koppeling worden banktransacties automatisch gesynchroniseerd met je boekhoudsoftware. Je hoeft niet langer handmatig bankafschriften in te voeren, wat tijd bespaart en de kans op fouten verkleint. 

  • Minder kans op fouten in je boekhouding: Doordat transacties direct vanuit de bankrekening naar het boekhoudpakket worden overgebracht, minimaliseer je menselijke fouten bij het handmatig invoeren van gegevens.

  • Supersnel je boekhouding bijgewerkt: Met een SEPA-koppeling worden betalingen en incasso’s automatisch verwerkt in je boekhoudsoftware. Dit zorgt voor een actueel en nauwkeurig overzicht van je financiële situatie.

 

Kortom, de SEPA-koppeling maakt je financiële administratie efficiënter en betrouwbaarder. Lees hier alles over het maken van een SEPA batch.

Voor een efficiënte boekhouding zijn er koppelingen met diverse boekhoudpakketten mogelijk. Als je Assu® wilt koppelen aan een zo’n pakket heb je onze boekhoudmodule nodig.

De grootste voordelen van deze koppeling zijn:

  • Tijdbesparing: Doordat veel boekhoudtaken automatisch worden uitgevoerd bespaar je jezelf enorm veel tijd. Met een boekhoudkoppeling houd je meer tijd over om te ondernemen zonder dat je de controle verliest.
  • Jouw data 1 op 1 over: Door onze koppeling gaat de ingevoerde data één op één over naar je boekhoudprogramma en zie je geen betalingen meer over het hoofd. Ook voorkom je fouten door verkeerd overtikken.
  • Grip op je cijfers: Je boekhouding is altijd up to date waardoor je grip op de cijfers houdt.

 

Neem contact op met 1 van onze consultants als je gebruik wilt gaan maken van onze boekhoudkoppeling.

Werk je met abonnementen? In Assu® heb je onder andere de volgende opties:

  • indexeren
  • prolongeren
  • incasseren

Om er zeker van te zijn dat niet iedereen in jouw bedrijf zomaar grote bedragen klaarzet voor excasso batches hebben we in Assu® de mogelijkheid om met fiattering te werken.

  • Drempelbedrag: Hiermee kun je instellen vanaf welk bedrag er fiattering nodig is
  • Fiatteringsrollen: Hiermee kun je instellen welke persoon er met welke bedragen mag werken
  • Defiatteren: Met 1 druk op de knop een fiattering terugdraaien

 

Ook met fiattering aan de slag? Lees hier dan alles over de mogelijkheden.

Met behulp van een RC positie of betalingsregeling kun je in Assu® een gespreide betaling van je polisfacturen instellen.

  • Instelbare termijnen: Bepaal zelf de termijnen.
  • Periodes inzien: Bepaal zelf de periode waarover je de openstaande posten wilt bekijken.
  • Overzichtelijk: Al je informatie in 1 scherm inzichtelijk

 

Maak je nog geen gebruik van deze functionaliteit? Lees dan hier hoe je aan de slag kunt gaan met de RC positie in Assu®.

Wat is er nou handiger dan met 1 druk op de knop je factuur betalen? Dat kunnen jouw klanten straks als onze iDeal koppeling beschikbaar is.

  • Met 1 druk op de knop betalen: Hierdoor zijn er geen risico’s op typefouten in het bedrag en banknummer. 
  • Snellere betalingen: Jouw klanten betallen 2x zo snel hun facturen en kunnen zelfs onderweg hun betalingen regelen,
  • Professionele uitstraling: Een iDeal-betaallink of QR-code wordt automatisch toegevoegd aan de factuur. Dit geeft jouw praktijk een professionelere uitstraling dan bijvoorbeeld een betaalverzoek via een Tikkie.

 

Houd onze site in de gaten voor meer informatie.

Regel zelf de vervaldatum van je facturen in voor een optimale controle op je openstaande posten.

  • Overzichtelijk: Al je openstaande posten in 1 scherm inzichtelijk.
  • Termijnen: Ook termijnen van betalingsregelingen komen mee in je overzicht.
  • Blokkeren: Mag een factuur niet mee in de herinneringen? Blokkeer hem dan op de factuur of zet er een wachtcode op.

 

Via je boekhoudinstellingen in Assu® kun je zelf inregelen hoeveel dagen er tussen de vervaldatum / verzenddatum en de herinnering / aanmaning zitten. Lees hier hoe je dit instelt.

Wil je een factuur blokkeren voor herinnering of aanmaning? Gebruik dan een wachtcode.

  • Niet op je overzicht: Facturen met een wachtcode komen niet in je overzicht met herinneringen terecht
  • Aanpasbaar: Wachtcodes zijn gemakkelijk te wijzigen op de factuur
  • Historie: De geschiedenis van de wachtcode wordt op de factuur bijgehouden

 

Lees hier alles over het werken met wachtcodes.

Als jouw klant gebruik maakt van de Appviseurs app of web functionaliteit dan kun je in Assu® heel eenvoudig instellen dat de facturen automatisch verzonden worden naar Appviseurs.

  • Snel en efficiënt: Geen gedoe met factuur bijlages in mailtjes. Jouw klant heeft altijd zijn of haar gegevens bij de hand in de Appviseurs app.
  • Tijd- en geldbesparing: Appviseurs automatiseert jouw facturatie proces. Je hoeft niet langer handmatig facturen te verwerken. Dit bespaart tijd en vermindert fouten. Bovendien worden e-facturen vaak sneller betaald.
  • Altijd bij de hand: Jouw klant heeft diens facturen altijd binnen handbereik, want de smartphone gaat overal mee naartoe. Of je nu in de trein zit, op een terras geniet van een kop koffie, of thuis op de bank relaxt, je kunt direct je facturen checken en bijwerken als je gebruik maakt van Appviseurs.

 

Kortom, Appviseurs maakt het leven van de moderne assurantie tussenpersoon een stuk eenvoudiger en efficiënter! Als je nog vragen hebt over Appviseurs, laat het ons gerust weten. 😊

Vanaf de relatiekaart kun je met 1 druk op de knop een achterstandsregeling maken voor relaties die openstaande facturen hebben.

  • Inhoud: Zelf bepalen welke facturen je erin wilt hebben
  • Termijnen: Zelf het aantal termijnen bepalen
  • Snel: Snellere betaling van het openstaande bedrag

 

Lees hier precies hoe je een achterstandsregeling maakt in Assu®.

De juistheid, volledigheid en tijdigheid van financiële informatie is de levensader van iedere organisatie. Zo controleer je bij een maatschappij RC controle of alle facturen naar klanten zijn aangemaakt en of alle boekingen op polissen/ pakketten zijn aangemaakt.
Zo niet dan kan je deze alsnog aanmaken om ervoor zorg te dragen dat Assu® met de juiste gegevens gevuld is om hieruit ook de juiste management informatie te krijgen.

  • Een correcte boekhouding: Bij een boekhoudkoppeling met de journaalposten module is er een controle ingebouwd namelijk: RC Assu – journaalpostenmodule.
  • Duidelijkheid: In 1 scherm kun je door middel van filters zelf bepalen wat je wilt zien.
  • Overzichtelijk:  Door een duidelijke controle structuur kun je in 1 oogopslag zien welke maanden er definitief gemaakt zijn en welke niet.

 

Lees hier alles over de stappen die je doet voor een perfecte RC controle.

Soms kan het nodig zijn dat je een factuur naar een notaris verstuurt. In Assu® kun je dit met 1 druk op de knop vanuit het lint in de hypotheekkaart doen.

  • Snel: Je hoeft niet eerst naar de relatiekaart om daar een factuur te maken maar je doet het direct vanaf de hypotheek zelf.
  • Efficiënt: De factuur is direct terug te zien in het documentenarchief van de betreffende hypotheek,
  • Accuraat: Geen risico op typefouten omdat je direct vanuit de hypotheekkaart werkt. Het notabedrag wordt 1 op 1 meegenomen op de factuur.

 

Met behulp van factuurtypes kun je in de stamtabellen een start maken aan een efficiënte werkwijze met je facturen.

  • Bepaal je eigen factuurtypes
  • Gebruik je eigen factuurtypes op jouw rapportages
  • Duidelijkheid: Eigen factuurtypes geven jou veel duidelijkheid om welk soort facturen het gaat

 

Regel je factuurtypes eenmalig in via de Stamtabellen in Assu®. Je kunt daarna ook je factuurrapportages koppelen aan je factuurtypes.

Door standaard een UBL mee te sturen met de factuur kan een ander boekhoudpakket jouw facturen snel inlezen.

  • Snellere betalingen: Momenteel duurt het ongeveer 16 dagen voordat een factuur betaald is. Met een UBL-factuur beperk je dit tot ongeveer 3 dagen. Dit zorgt voor een gezonde cashflow en bespaart tijd op de lange termijn. 💰
  • Foutloze verwerking: De UBL-factuur wordt automatisch ingelezen in het boekhoudpakket van de ontvanger. Hierdoor zijn tikfouten en spookfacturen niet meer mogelijk. Bovendien hoeven de gegevens niet herhaaldelijk gecontroleerd te worden, omdat de computer dit klusje al overneemt. 🚀
  • Snel en efficiënt: Met een UBL-factuur kun je je facturen gemakkelijk beheren. Je hebt direct inzicht in openstaande rekeningen, betalingstermijnen en uitstaande bedragen. Geen gedoe meer met papieren facturen of spreadsheets! 📊

Om gebruik te kunnen maken van de UBL functionaliteit hoef je in Assu® enkel een vinkje te zetten. Lees hier hoe je dit doet.

Via de sjablonen in Assu® kun je inregelen welke standaard bijlage er meegestuurd wordt met de facturen die je naar jouw klanten verstuurt. We hebben hierbij een drietal mogelijkheden:

  • standaard bijlagen
  • invulbare PDF bijlagen
  • rapportage bijlagen

 

Als je ervoor kiest om standaard bijlagen mee te sturen met een factuur dan biedt dit jou een aantal voordelen:

  • Gemak voor de ontvanger: Zowel de factuur als de bijlage in 1 mail in je inbox.
  • Verminderde administratieve rompslomp: Door standaard bijlagen mee te sturen, bespaar je tijd en moeite. Je klanten hebben direct toegang tot belangrijke documenten zonder extra handelingen. Dit bevordert een soepele communicatie en vermindert verwarring. 🚀

  • Professionele uitstraling: Het toevoegen van een standaard bijlage, zoals algemene voorwaarden of productinformatie, geeft je e-mails een professionele touch. Je laat zien dat je zorgvuldig en compleet bent in je communicatie. Dit draagt bij aan het vertrouwen van je klanten in jouw bedrijf. 💼

Lees hier hoe je standaard bijlages toevoegt aan je facturen.

pc los met ketenintegratie elementen

Ketenintegratie

Onder ketenintegratie verstaan wij het koppelen van softwaresystemen van verzekeringsadviseurs met verzekeraars en serviceproviders. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de Aplaza postbus waarmee je snel gegevens binnenhaalt. Hiermee horen het dubbel invoeren van gegevens en tijdrovende administratieve handelingen tot het verleden. Jouw belangrijke klantgegevens blijven altijd up to date. 

De postbussen waar wij mee koppelen zijn: EMS, Times en AiDBs.

Met behulp van de tijdgebonden servertaken in Assu® kun je een aantal processen automatiseren doordat je zelf in kunt stellen wanneer bepaalde acties automatisch uitgevoerd worden.

Denk op het gebied van ketenintegratie bijvoorbeeld aan:

 

Postbussen leegmaken:

Laat je postbussen automatisch leegmaken op het moment dat het jou uitkomt door middel van de servertaak “ADNBerichtenOphalenAtricom”.

 

Verwerking van berichten:

Verwerk zowel je pre-verwerking als je definitieve verwerking van digitale berichten via een tijdgebonden servertaak. Ook voor automatisch ophalen van berichten.

  • Gemakkelijk: Wat is er nou handiger dan je systeem automatisch repeterende handelingen uit te laten voeren.
  • Tijdsbesparing: Doordat je niet zelf meer je berichten hoeft te verwerken bespaar je jezelf veel tijd.
  • Nauwkeurig: Loopt de relatie achter dan wordt automatisch ook de maand verwerkt die nog open staat.

 

Lees hier hoe je een automatische servertaak aanmaakt die je preverwerkingen laat uitvoeren.

In Assu® heb je de mogelijkheid om in te stellen dat er bij het verzenden van een factuur van een bepaald type automatisch de nieuwste documenten vanuit het documentenarchief van de relatie meegestuurd worden. Denk bijvoorbeeld aan het meesturen van een SAF als je een schadefactuur verzendt.

Ook kun je aangeven dat UBL en PDF bestanden voor je facturen automatisch naar je boekhouder verstuurd worden.

 

  • Tijdsbesparing: Je boekhouder krijgt automatisch een exemplaar van de factuur. Geen onnodige extra handelingen meer om facturen te versturen.
  • Nog meer tijdsbesparing: Omdat je van tevoren al bepaalt welke bijlages er bij welk factuurtype meegaan hoef je zelf niet meer met bijlages te slepen.
  • Nauwkeurig: Omdat alles automatisch gaat is er geen risico op het vergeten of dubbel sturen van bijlages of facturen.

 

Je regelt deze instellingen eenmalig in via de algemene factuurinstellingen onder het witte boekje in Assu®. Hoe je de factuurbijlages inregelt kun je hier lezen.

Hoe je de bestanden naar je boekhouder laat sturen kun je hier lezen.

Als je gebruik maakt van de EMS postbussen van Aplaza dan dien je met een bedrijfscertificaat te werken. In Assu® heb je de mogelijkheid om automatisch je bedrijfscertificaat te laten verlengen.

  • Tijdsbesparing: Door het inlezen via de Assu® wizard doet Assu® al het werk voor jou.
  • Overzichtelijk: Je bedrijfscertificaten zijn te beheren via het bedrijfscertificaat overzicht in Assu®
  • Handig: Als je met de Aplaza postbussen werkt dan kun je snel prolongatie- en mutatieberichten verwerken evenals documenten.

 

Voordat je met het bedrijfscertificaat aan de slag gaat dien je eenmalig je postbus gegevens in te vullen in Assu®. Lees hier hoe je dit doet.

Je kunt in Assu® heel efficiënt omgaan met Aplaza documenten. Je dient hiervoor wel eenmalig een aantal acties uit te voeren:

  • Via de Aplaza instellingen kun je per soort document en proces code aangeven welke documenten er voor welke persoontypes automatisch gekoppeld moeten worden aan een maatschappij.
  • Via de Aplaza instellingen kun je ook per soort document en proces code aangeven welke documentensoorten er getoond moeten worden in Appviseurs en/of de werklijst. Verder kun je aangeven of er al dan niet een notificatie gegeven moet worden in Appviseurs bij het verwerken van een document in Assu®
  • In de Stamtabellen van de documentbeschrijvingen  kun je aan de hand van de Aplaza omschrijvingen instellen hoe jouw getoonde documentbeschrijvingen moeten worden

Heb je een extern overzicht met nieuwe relaties (prospects)? Dan kun je deze relaties heel eenvoudig binnenhalen in Assu®

  • Snel en efficiënt: Haal met een tijdgebonden servertaak via AiDbs je gegevens binnen zonder risico op typefouten en dubbele invoer.
  • Tijdsbesparing: Je nieuwe relaties zie je terug onder de knop “Prospects verwerken“, waar je ze door middel van een wizard op kunt halen. Je hoeft dus zelf geen relatielijsten meer te typen.
  • Zakelijk en privé: Je kunt zowel zakelijke als privé relaties binnenhalen.

 

Assu® is geen op zichzelf staand systeem. Je kunt door middel van een flink aantal koppelingen de extranetten van service providers en volmachten benaderen.

  • Up to date: Door middel van de koppelingen zijn jouw gegevens altijd up to date.
  • Minder kans op fouten: Doordat de data 1 op 1 over en weer gaat hoef je geen handmatige acties te doen. Hierdoor verklein je de kans op dubbele invoer of fouten enorm.
  • Snel: Vaak kun je door 1 druk op de knop al gegevens doorsturen of ophalen naar de andere partij.

 

Koppelen is echt onze cup of tea. Bekijk deze pagina om te zien welke koppelingen wij aanbieden.

Je hebt in Assu® de mogelijkheid om je prevewerking automatisch op te slaan. Dit scheelt je weer een handmatige handeling.

 

Wil jij ook je prevewerking automatisch op laten slaan? Dit doe je via de maatschappijkaart. Zet een vinkje bij “preverwerking opslaan bij akkoord” en je bent verlost van handmatige acties.

Omzetten naar nieuw contract. Meerdere mutatieberichten ineens verwerken

  • lorem 
  • lorem 
  • lorem

Lees hier hoe je dit doet

Niet gevonden wat je zocht?

We weten het…. we bieden veel slimme oplossingen. Daarom begrijpen we het ook heel goed wanneer je niet zo 123 de oplossing kunt vinden voor jouw probleem.

Geen stress. Onze consultants kunnen jou haarfijn uitleggen wat jij nodig hebt om jouw processen nog verder te optimaliseren. Leg met 1 druk op de knop contact met ons en laat ons jou verder op weg helpen:

Of heb je liever ondersteuning op maat op periodieke basis. Dat kan uiteraard ook. We hebben hiervoor een consultancy abonnement opgesteld. Hiermee kun je zelf bepalen wanneer en hoe vaak je gebruik wilt maken van de kennis en kunde van onze consultants. Consultancy op maat levert jou en jouw bedrijf uiteindelijk veel tijd op.

Nieuwsgierig naar de mogelijkheden?

demo aanvragen assurantiesoftware

Demo aanvragen?​

Laat via het contactformulier je gegevens achter en binnen 1 dag nemen wij contact met je op.

Take the first step ...