Roadmap tweede kwartaal 2023

Roadmap

Duik mee in onze ontwikkelingen

Onze Upgrades volgen altijd “De weg van de wens”. Dit is een traject dat wij volgen vanaf het indienen van een stem tot aan het lanceren van een nieuwe versie.

Wij doen dit drie keer per jaar en kennen hierin de volgende stappen:

  • Stemmen: stem 3 weken op jouw favoriete wensen
  • Inventariseren: wij inventariseren de wensen waar het meest op is gestemd
  • Roadmap: na het inventariseren maken wij een Roadmap op en delen deze
  • Bouwen: onze ontwikkelaars bouwen aan de Upgrade
  • Testen: zowel intern als extern worden de nieuwe functionaliteiten getest
  • Live: we lanceren de Upgrade

 

Dit jaar hebben we 3 van deze reeksen:

  • Begin maart is 1.2627.3.1 gelanceerd
  • Juni willen we 1.2628.3.1 lanceren
  • Oktober willen we 1.2629.3.1 lanceren
traject stemlokaal
De weg van de wens

ASSU® UPGRADES:

In het tweede kwartaal van 2023 werken we aan Upgrade 1.2628.3.1 die we in juni van plan zijn om te lanceren. In mei zijn we van gaan we deze versie testen. Momenteel bouwen we de losse punten in die uit het Stemlokaal voor deze versie zijn gekomen en testen we deze intern. Wil je bijhouden wat we al voor je klaar hebben? Lees dan snel verder:

Ook maken we een start met het verwerken van punten die uit de stemronde voor Upgrade 1.2629.3.1 zijn gekomen. Welke punten dat dat zijn kun je hier>>> bekijken. Deze versie staat voor eind dit jaar gepland om te gaan lanceren.

Ten slotte kun je eind juni weer stemmen in ons A.i. Stemlokaal.  De punten waarop je dan kunt stemmen zijn de punten die binnen zijn gekomen voor Assu® Upgrade 1.2630.3.1. De lancering van deze Upgrade staat voor begin volgend jaar in de planning.

 
Roadmap Q2 2023

KOPPELINGEN:

Ook op het gebied van koppelingen ontwikkelen we door in het tweede kwartaal. We bouwen dan aan de volgende koppelingen:

Risk Explorer

RISK EXPLORER KOPPELING:

Vanaf 3 april is de koppeling met het programma Risk Explorer voor risico- en verzekeringsmanagement uit pilotfase. Risk Explorer biedt je structuur en overzicht bij je risicomanagement. 

Met deze koppeling kun je vanaf de relatiekaart naw gegevens naar Risk Explorer sturen om daar risico profielen en checkups te maken. De checkup is belangrijk zodat de tussenpersoon weet dat er mogelijk iets gewijzigd. Dit kan van alles zijn, van een geboorte van een kind tot aanschaf van peperdure apparatuur. Voor zowel de zakelijke als de particuliere klant. 

De intermediair stuurt het document op en de klant vult deze in. De adviseur van de intermediair krijgt een e-mail dat het document is ingevuld. In Assu® wordt het document opgehaald, verwerkt en het document wordt opgeslagen bij de klant. 

Maar afhankelijk van de instellingen die het intermediair in Assu® heeft gedaan kan het ontvangen van een document automatisch een taak aanmaken of nog beter een workflow starten. Zo blijft je als adviseur altijd in controle. 

Het betreft hier een 1 wegs koppeling. Dit wil zeggen dat er enkel verkeer naar Risk Explorer verzonden wordt.

Voogd en Voogd

VOOGD & VOOGD KOPPELING:

Met behulp van de Voogd & Voogd koppeling krijg je een snelle koppeling naar het extranet van Voogd &Voogd waardoor je veilig en snel vergelijkingen kunt uitvoeren. Met 1 druk op de knop zet je je belangrijke informatie vanuit Assu® door naar het extranet van Voogd & Voogd.

Het muteren en afsluiten van producten gebeurt via een API koppeling en er vindt een twee wegs communicatie plaats. Dit wil zeggen dat het zowel mogelijk is om gegevens van Assu® naar Voogd &Voogd te sturen als dat je snel gegevens van Voogd &Voogd binnen kunt halen in Assu®

Deze koppeling staat momenteel in pilotfase.

HDN koppeling

HDN KOPPELING:

Een belangrijke koppeling die wij in het tweede kwartaal uit willen gaan brengen is de HDN koppeling. Met behulp van deze koppeling kun je hypotheekberichten over en weer sturen tussen Assu® en HDN. Meer informatie hierover zullen we met je delen gedurende de loop van dit jaar.

DDI koppeling

DDI KOPPELING:

Tenslotte bouwen we verder aan een DDi koppeling. Met behulp van de DDI koppeling krijg je toegang tot het DDi RPA platform. Met dit platform kun je  meer informatie toevoegen aan je digitale dossiers, werkprocessen opstarten en een aantal handelingen digitaal borgen.

Het DDi RPA platform wordt gebruikt bij mutatie- en prolongatie processen. Op de schade afdeling bij behandeling van schades, declaraties en excasso’s. 

Door de intelligente verwerking van verzekeringsdata bespaar je tijd en heb je minder risico op het maken van fouten die je met allerhande handmatige processen wel hebt, DDi helpt je weer een stapje verder in je digitale transformatie.

Deze ontwikkeling is op ON HOLD gezet!

 

MEER KOPPELINGEN:

Assu® is geen op zichzelf staand pakket. We koppelen met een groot aantal partijen. Wil je weten welke koppelingen dat we aanbieden? Lees dan verder via onderstaande knop:

 

lampje met radertje

OPTIMALISATIES:

Ook dit jaar gaan we verder met een aantal optimalisaties. We gaan verder met de optimalisatie van Appviseurs en onze Werklijst.

Appviseurs is een app waarmee jouw klanten hun adviseur altijd bij de hand kunnen hebben. Zo kunnen zij bijvoorbeeld chatten, een afspraak inplannen met de adviseur of een schade melden. De Appviseurs app is er zowel in een versie voor op je telefoon als in een web versie.

Met behulp van de gratis Werklijst functionaliteit kun je jouw werk nog verder optimaliseren omdat je vanuit 1 scherm je totale werklast kunt gaan beheren.

NIEUW OP DE WEBSITE:

Het eerste kwartaal van dit jaar zijn we druk bezig geweest met de doorontwikkeling van onze nieuwe website waar je nu dit artikel op leest.

Vanaf het tweede kwartaal tot verder in dit jaar gaan we verder met fase 2. Hierin bouwen we een Klantenportaal waarin je een aantal aanvullende diensten bij ons af kunt nemen.

Je zult hier onder andere de volgende zaken aan kunnen treffen:

  • Rapportages
  • Selecties
  • Instructievideo’s
  • Workflows

 

Uiteraard zullen de standaard rapportages en selecties die we nu beschikbaar hebben gewoon gratis beschikbaar blijven.

We zullen je in de loop van dit jaar meer informatie geven over wat de exacte inhoud zal zijn van dit nieuwe portaal. 

informatie icon

INFORMATIEF:

We delen veel informatie. Niet alleen op schrift, maar ook in de vorm van webinars en trainingen. Ook dit nieuwe jaar zullen we jullie weer op de hoogte houden van belangrijke ontwikkelingen via:

  • webinars
  • trainingen
  • filmpjes (nieuw)

actie

WEBINARS:

De afgelopen periode hebben we een aantal webinars gegeven. Onze webinars zijn altijd informatief van aard. We hebben ze in twee smaakjes:

  • We hebben webinars in de serie “A.informatief” waarin we ontwikkelingen bij A.i. Automatisering delen.
  • En we hebben webinars over 1 specifiek onderwerp (bijvoorbeeld Workflows).

 

Wil je onze webinars nog een keertje bekijken of wil je lezen waar ze over gingen? Dan hebben we voor jou bij deze alle webinars van het afgelopen jaar nog eens op een rijtje gezet op de webinars pagina waar je alles kunt vinden wat te maken heeft met onze webinars.

Ook in het nieuwe jaar zullen we weer webinars geven. Houd onze site in de gaten voor meer informatie.

 
 
training ne controle

TRAININGEN:

Ook hebben we ons trainingsaanbod geactualiseerd voor het nieuwe jaar. Voor iedereen hebben we een passende training. Of je nu een beginner bent of een gevorderde Assu® gebruiker. Voor Key Users hebben we zelfs een gratis training beschikbaar.

Benieuwd naar ons aanbod? Neem dan een kijkje in ons trainingsaanbod>>> 

nieuw GIF

FILMPJES:

Tenslotte gaan we ons aanbod aan informatie uitbreiden met informatieve filmpjes. We zullen hier het hele jaar voor uittrekken om voor alle relevante onderwerpen filmpjes toe te voegen aan onze informatievoorziening.

 
 

We hopen je met dit overzicht weer een inkijkje te hebben kunnen geven in onze ontwikkelkeuken 😉

Heb je hier aanvullende op-of aanmerkingen op of wil je wat vragen? Aarzel niet om contact op te nemen met onze Support afdeling.

 

Met vriendelijke groeten,

Team A.i. Automatisering

demo aanvragen assurantiesoftware

Demo aanvragen?​

Laat via het contactformulier je gegevens achter en binnen 1 dag nemen wij contact met je op.

Take the first step ...