Connect assuradeuren

Connect assuradeuren kantoor foto

In dit interview laten we Gerard Beerepoot aan het woord over zijn ervaringen met ons en onze software.

Vertel eens wat meer over jullie kantoor.

We hebben ons volmacht kantoor opgericht in 2002 en zijn gestart als een coöperatie met 13 assurantiekantoren. We zijn inmiddels doorgegroeid naar 25 kantoren.

Sinds 2021 zijn we onderdeel van de Veldsink Groep. Het coöperatie principe zit nog steeds in ons DNA, het verdien model is niet de winst maar is erop gericht onze kantoren en de klanten zo goed mogelijk verder te helpen. In ons logo zie je 3 gezichten die allemaal dezelfde kant op kijken (Wij met onze aangesloten kantoren) en een vliegende vogel die staat voor vrijheid en ongebondenheid. De kleur blauw staat voor helder en betrouwbaar en groen voor rust en veiligheid.

 

Hoe belangrijk is Assu® voor je kantoor?

Assu® is heel belangrijk voor ons en onze kantoren. Wij staan als volmacht tussen de tussenpersoon en de verzekeraar in. Wij werkten enkel met Anva en onze tussenpersonen dus ook. Deze tussenpersonen wilden graag een echt CRM pakket waarbij je meer vanuit de klant denkt en wat gebruiksvriendelijker moest zijn. Tevens wilden wij het zelf graag simpel houden.

Onze kantoren werken nu dus met Assu en wij ook voor het CRM deel, daarnaast hebben wij Anva nog voor de poli administratie en AWI voor het uitbrengen van de offertes.

 

Hoe hebben jullie de overgang vanuit jullie vorige programma ervaren? We weten dat kantoren huiverig zijn voor de dataconversie.

Het was geen gemakkelijke overgang mede doordat we een Volmacht kantoor zijn met 25 assurantiekantoren die allemaal hun eigen conversie en opleiding voor Assu® moesten krijgen.

We hebben één jaar voorbereiding gehad en daarna per kantoor de conversie en begeleiding gedaan. Hier hebben we met een heel team hard aan gewerkt. Dit team bestond uit mensen van Connect, Missing Piece bv, Grijpsma AsG en A.i. automatisering.  We hebben de pech gehad dat door problemen met Anva het proces 9 maanden heeft stilgelegen.

Dataconversie is uiteraard belangrijk maar ook de opleiding en nazorg per kantoor. Ik vond het een leuk proces.

 

Wat heeft Assu® je organisatie gebracht?

Onze zoektocht naar een CRM pakket is eigenlijk gestart door onze vraag aan de kantoren. “Hoe kunnen we jullie nog meer helpen?” Hierop kwamen 2 zaken naar voren:

1 een goed CRM pakket – Dat is Assu® geworden.

2 een afdeling TP support – deze bestaat inmiddels uit 5 mensen die deze kantoren helpen. Dit bestaat uit helpen met bijvoorbeeld de prolongatie of vervanging kantoormedewerkers bij vakantie. Hiervoor is een pakket als Assu® een voorwaarde.

 

Zou je Assu® en A.i. Automatisering aan anderen aanbevelen?

A.i. automatisering zou ik zeker aanbevelen. De samenwerking voelt als partners. Dit is een win-win samenwerking.

 

Heb je nog een tip voor ons?

Mijn tip zou zijn de handleiding zodanig aan te passen dat je gemakkelijker kunt zoeken.

Noot van Annemieke: je kunt Ctrl-F gebruiken om in de gehele handleiding iets te vinden. 😉

Noot van de afdeling informatievoorziening: we hebben nu in het eerste hoofdstuk van de handleiding informatie toegevoegd over de diverse zoekmogelijkheden binnen onze wekelijks groeiende handleiding 😉

demo aanvragen assurantiesoftware

Demo aanvragen?​

Laat via het contactformulier je gegevens achter en binnen 1 dag nemen wij contact met je op.

Take the first step ...