Stel je bedrijfscertificaat eenvoudig zelf in met onze wizard

bedrijfscertificaat

Stel nu zelf je bedrijfscertificaat in

Het Bedrijfscertificaat heeft een geldigheidsduur van 1 jaar en wordt gebruikt om berichten op te halen én voor de koppeling met transacties Aplaza/Risk/MyTP. Voor de vervaldatum (expiratiedatum) ontvangt de beheerder van het Bedrijfscertificaat  een herinneringsbericht per e-mail van Solera, om het bedrijfscertificaat te verlengen.

We merken dat er veel vragen binnenkomen over dit proces en begrijpen dat het soms spannend kan zijn.  Assu®, bevat een eenvoudige wizard. Door de stappen in de handleiding te volgen, kun je snel en makkelijk de verlenging doorvoeren.

We vragen je vriendelijk om eerst zelf de handleiding en wizard te gebruiken voordat je contact opneemt. Het proces is echt eenvoudig.

Wat moet je doen na ontvangst e-mail van Solera?

Je hebt mogelijk een e-mail ontvangen van Solera Nederland B.V. over het vernieuwen van je ABZ Bedrijfscertificaat.

We willen je laten weten dat de ABC-tool, die Solera noemt voor het vernieuwen van dit certificaat, al volledig is opgenomen in Assu®.

 

Hieronder vind je een voorbeeld van de e-mail die Solera heeft verstuurd:

Van: ABZ Administratie administratie@abz.nl
Verzonden: dinsdag 30 april 2024 00:00
Onderwerp: Uw ABZ Bedrijfscertificaat gaat verlopen.

Geachte relatie,

Op 7 mei 2024 verloopt uw ABZ Bedrijfscertificaat met het emailadres xxxxxx@inca.aims.abz.nl.

Wij adviseren u voor deze datum uw Bedrijfscertificaat te vernieuwen. Na 7 mei 2024 kunt u geen gebruik meer maken van de Solera diensten die met dit Bedrijfscertificaat beveiligd zijn.

Solera hanteert een termijn van vier weken waarbinnen u uw Bedrijfscertificaat kunt vernieuwen. Twee weken voor de verloopdatum en twee weken na de verloopdatum.

Hoe vernieuwt u het Bedrijfscertificaat?

Het vernieuwen van het Bedrijfscertificaat verloopt via de ABC-tool. De ABC-tool is software van Solera voor het ophalen, intrekken en vernieuwen van een Bedrijfscertificaat. De ABC-tool en bijbehorende handleiding zijn te downloaden via Solera Kennisbank.

Let op: Indien de ABC-tool is opgenomen in uw BackOffice pakket is het downloaden niet nodig. U kunt dan vanuit uw BackOffice pakket de ABC-tool opstarten. Indien u vragen heeft hierover adviseren wij u contact op te nemen met de leverancier van uw BackOffice pakket.

Antwoorden op de veelgestelde vragen vindt u op Solera Kennisbank.

Voor vragen over de ABC Tool en Bedrijfscertificaten kunt u bellen met Digidentity op nummer 070-700 7976 of via een mail aan helpdesk@digidentity.eu.

Met vriendelijke groet,
Solera Nederland B.V.

 

Hoe kan ik zien wanneer mijn bedrijfscertificaat verloopt?

In Assu®  kun je via tabblad “Beheer” en daarna “Bedrijfscertificaat overzicht” gelijk zien wanneer je bedrijfscertificaat verloopt:

bedrijfscertificaat overzicht plaatje

Heb je vragen over het bedrijfscertificaat zelf of de bijbehorende gegevens?

Voor vragen over de ABC-tool en bedrijfscertificaten kun je bellen met Digidentity (servicedesk van Solera) telnr. 070-7007976

Je bedrijfscertificaat in laten regelen door ons

Krijg je foutmeldingen?  Dan kun je uiteraard contact met ons opnemen.

Kom je er zelf echt niet uit, dan kan je er voor kiezen om het bedrijfscertificaat door ons in te laten lezen. Hiervoor plannen we een afspraak in bij onze afdeling Technical Support en hebben we de gegevens van je bedrijfscertificaat nodig. Maak hiervoor een ticket aan in de A.i. Servicedesk. De kosten hiervoor zijn EUR 105,- excl btw.

 

We hopen dat deze uitleg je verder op weg heeft geholpen met het verlengen van je bedrijfscertificaat. Aarzel niet om contact met ons op te nemen als je vragen hebt.

 

Met vriendelijke groeten,

Team A.i. Automatisering

demo aanvragen assurantiesoftware

Demo aanvragen?​

Laat via het contactformulier je gegevens achter en binnen 1 dag nemen wij contact met je op.

Take the first step ...