Op 28 februari hebben we een webinar gegeven over de slimme formulieren tool in Assu®
Wil je nalezen wat we gedeeld hebben? Lees dan snel verder. Onderaan dit artikel vind je een video van het webinar en ook een Q en A met de vragen die er gesteld zijn.
De slimme formulieren tool
De slimme formulieren tool is een aanvullende module die jou enorm kan helpen met uitvoeren van gerichte marketing campagnes aan jouw klanten. De tool werkt samen met workflows en taken zodat je jouw mailingen optimaal kunt beheren en is gebaseerd op formulieren die je helemaal zelf naar wens in kunt richten.
Na het verzenden van de mailing krijgt jouw klant een e-mail binnen met daarin een link naar een website waar het betreffende formulier in gevuld kan worden. Ingevulde formulieren komen via een tijdgebonden servertaak binnen in het documentenarchief van de betreffende relatie.
Denk bijvoorbeeld aan een Nazorgscan waarbij je wijzigingen in situaties kunt inventariseren.
Jouw voordelen:
De slimme formulieren tool helpt jij met jouw mailcampagnes en biedt een aantal mooie voordelen:
Richt je eigen formulieren geheel via je eigen huisstijl en kleurenschema in. Hierdoor creëer je een persoonlijke klantervaring
Jouw klanten kunnen snel, veilig en digitaal hun formulieren bekijken en invullen.
Zelf kun je met de slimme formulieren tool in combinatie met automatische workflows en taken jouw proces nog verder automatiseren.
Doordat jouw eigen selecties de basis zijn voor je mailing kun je heel gericht de juiste doelgroep aanschrijven.
Doordat je helemaal zelf de formulieren opmaakt en jouw resultaten ook weer terug te zien zijn in Assu® hoef je niet langer gebruik te maken van aanvullende applicaties voor het maken van mailingen.
Aan de slag met de slimme formulieren tool:
Wil jij ook aan de slag met de slimme formulieren tool? Lees dan snel verder. We leggen je uit hoe je de tool activeert, inricht en er vervolgens direct mee aan de gang kunt gaan.
Ook aan de slag?
Wil jij ook gebruik gaan maken van onze slimme formulieren tool? Neem dan contact met ons op via A.i. Servicedesk en wij zorgen ervoor dat jouw Assu® licentie aangepast wordt. De kosten van deze tool bedragen €50,- ex BTW per maand.
Zodra het klaar is ontvang je van ons een berichtje terug via je ticket en kun je in Assu® de gegevens ophalen.
Ga via het witte boekje in Assu® naar de knop “Licentiegegevens” en klik op “licentie opvragen”. Start daarna Assu® opnieuw op en je kunt de tool gaan gebruiken.
De slimme formulieren tool werkt samen met workflows en taken zodat je jouw mailingen optimaal kunt beheren en is gebaseerd op formulieren die je helemaal zelf naar wens in kunt richten.
Taken en workflows inrichten
Voordat je van start kunt gaan met de slimme formulieren tool ga je via de externe instellingen onder het witte boekje in Assu® (deze vind je nadat je op “Koppelingen” hebt geklikt) aangeven dat je met taken wilt gaan werken. Doe dit ook voor workflows. Hiermee kun je jouw proces helemaal automatiseren. Lees in onze Assu® handleiding hoe je dit doet.
E-mail sjabloon inrichten
Omdat alles per mail gaat is het ook noodzakelijk dat je een e-mail sjabloon inricht. Dit sjabloon bevat een link waar jouw relatie straks op kan klikken om naar het slimme formulier te gaan. Lees hier hoe je het sjabloon inricht.
Heb je de module aangeschaft? Dan kun je de slimme formulieren tool via deze link benaderen om je instellingen in te richten: https://smartforms.aiautomatisering.nl
Dit is een beveiligde omgeving waar je op dezelfde manier in kunt loggen als Assu®.
Om de formulieren naar eigen wens in te richten zijn er twee acties nodig:
- de instellingen inregelen
- je formulier(en) zelf opmaken
De instellingen inregelen
De formulieren zijn in eigen huisstijl in te richten via de instellingen knop. Je kunt hier de kleuren van je knoppen bepalen en ook de achtergrond instellen die jouw klant straks te zien krijgt:
Je formulieren opmaken
Via de knop “Formulieren” kun je de formulieren zelf opmaken. Je kunt zo bepalen wat de naam van je formulier is, welk type vragen je wilt maken en welke acties er gebruikt gaan worden.
Een uitgebreide uitleg vind je in onze Assu® handleiding >>>
Formulieren die getekend zijn door jouw klanten komen via de AiDbs postbus binnen in Assu®. Door middel van een tijdgebonden servertaak worden de berichten straks automatisch opgehaald.
Waarschijnlijk zal er in jouw Assu® al zo’n tijdgebonden servertaak aanwezig zijn omdat er meer berichten mee opgehaald worden. Lees hier hoe je controleert of de servertaak al bestaat en zo nee hoe je er eentje aanmaakt.
Als alles ingeregeld is kun je met de slimme formulieren tool aan de slag.
Je kunt je formulieren op meerdere manieren versturen:
- Door middel van een selectie aan een groep klanten
- Aan 1 relatie vanaf de klantenkaart
- Via een workflow
Bekijk de mogelijkheden in onze Assu® handleiding >>>
De toekomst
Op dit moment hebben we een Nazorgscan voor je beschikbaar in onze slimme formulieren tool. In de toekomst willen we het assortiment uiteraard voor je uitbreiden.
Het aanbod van slimme formulieren zal je straks naast ons andere aanbod terug kunnen vinden in de Assu®Store.
De Assu®Store is een plek op onze website waar je allerlei handige zaken kunt downloaden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan:
- Rapportages
- Selecties
- Sjablonen
- Invulbare PDF sjablonen
En in de toekomst dus ook slimme formulieren. Nieuwsgierig of er iets voor je tussen staat? Klik dan op onderstaande knop:
Trek in meer webinars?
We hopen dat je veel op hebt kunnen steken van ons webinar. Trek in meer? Houd onze webinars pagina en onze publicaties dan goed in de gaten. Een overzicht van komende webinars die we voor je klaar hebben staan:
- HDN webinar op 22 februari
- A.informatief webinar van Upgrade 1.2631 op 30 mei
Tot ziens bij 1 van onze volgende webinars.
Dit webinar nog een keer terugkijken?
Q en A bij dit webinar
Tijdens dit webinar was er ook tijd voor vragen. Maar omdat we in een kwartier tijd niet alle vragen konden beantwoorden, hebben we hieronder een overzichtje gemaakt van de veelgevraagde zaken en er ook gelijk een antwoord bij gezet. Waarbij wij willen zeggen: kan er nu iets niet en wil je dat dat wel kan in de toekomst? Meld de functionaliteit aan als wens via onze A.i. Servicedesk.
Dit kan handmatig maar ook geautomatiseerd via startcondities. Het is wel afhankelijk van de soort workflow.
Op dit moment kan dat nog niet. Het is wel een mooie wens om te kijken of dit in de toekomst wel mogelijk is.
Het betreft algemene vragen die voor iedereen van toepassing zijn.
Op dit moment kan dit niet. Het is wel een mooie wens om te kijken of dit in de toekomst mogelijk is.
Via de scrollknop op je muis of aan de rechterkant van de webpagina kun je terug scrollen naar eerdere vragen.
Op dit moment niet. We hebben onderzocht hoe we de meeste respons kunnen krijgen van klanten opmailings en hieruit blijkt dat de manier waarop het nu werkt ervoor moet zorgen dat iedereen zo veel mogelijk reacties krijgen.
Dit willen we in de toekomst mogelijk maken. Het prefillen van formulieren met data uit Assu® en bij terugkomst formulier via klantmutaties de wijzigingen doorlaten voeren. Je kunt dit dan bijvoorbeeld bij schadeformulieren gebruiken.
Nee, je krijgt nu geen invoerbevestiging.
Ja, dat is mogelijk. Je kan deze activiteit in een workflow implementeren.
De reactie komt terug als een PDF document in het documentarchief van de relatiekaart. In dit document zie je welke antwoorden er zijn gegeven, wanneer verstuurd en wanneer beantwoord.
Ook kan er een taak worden aangemaakt in de takentegel. Dit zal worden bepaald door wat er is ingesteld.
Op dit moment niet. Wel iets wat wij meenemen in de toekomst zodra we het schadedeel gaan ontwikkelen en implementeren.
Via het externe koppelingen tabblad onder het witte boekje in Assu® kun je in de taak aangeven wat het onderwerp moet zijn, het aantal dagen en voor wie de taak is.
Hulp of advies nodig?
Wil jij jouw bedrijfsprocessen nog verder optimaliseren op een manier die helemaal bij jouw bedrijf past? Denk dan eens aan ons consultancy abonnement.
Met het consultancy abonnement krijg je gericht advies van 1 van onze consultants en krijg je hulp bij de inrichting van jouw pakket aan de hand van jouw eigen processen.
Meer weten? Klik dan op onderstaande knop voor meer informatie: