Wat is nieuw in de Appviseurs app

update plaatje

Hier onder staat overzicht van de nieuwe functionaliteiten die je in onze Appviseurs app aan kunt treffen. Voor gedetailleerde omschrijving van de topics verwijzen we je door naar onze handleiding die je hier kunt vinden.

<<laatst aangepast 29-04-2024  N. Hartendorf>>

Versie 8.0.2:

Deze versie is 29 april 2024 uitgebracht en bevat de volgende functionaliteiten:

Bugfixes:

  • De vorige versie gaf een crash. Dat is nu opgelost.

Versie 7.0.1:

Deze versie is 22 mei 2023 uitgebracht en bevat de volgende functionaliteiten:

Nieuwe functionaliteiten:

  • Als er geen beschikbare tijdsblokken zijn voor een afspraak met een adviseur, dan is de knop voor het maken van een afspraak met de adviseur niet meer zichtbaar.
  • De naam “Hypotheek cheklist” is veranderd naar “Hypotheek stukkenlijst”

Versie 7.0.0:

Deze versie is 11 mei 2023 uitgebracht en bevat de volgende functionaliteiten:

Nieuwe functionaliteiten:

  • De schadedatum is nu standaard leeg bij het melden van een schade.
  • Je kunt nu rechts bovenaan je scherm van dossier wisselen. Als iemand bijvoorbeeld zowel een zakelijk als een privé dossier heeft dan kun je nu beiden bekijken.

 

Bugfixes:

  • Indien een gebruiker nu 3 keer een foutieve inlogcode invoert moet opnieuw ingelogd worden met gebruikersnaam en wachtwoord. Dit voorkomt dat gebruikers niet meer kunnen inloggen omdat ze hun inlogcode vergeten zijn. 
  • Het knopje “Actueel” op je startscherm kon wel eens verdwijnen. Deze knop toont de nieuwsberichten die je in Assu® in kunt voeren om in Appviseurs te laten tonen.

Versie 6.08:

Deze versie is 13 februari 2023 uitgebracht en bevat de volgende functionaliteiten:

Bugfixes:

  • Reageren op een afgekeurd document was mogelijk ook als de mogelijkheid voor chatten was uitgeschakeld. 

  • Het was op Android niet mogelijk om het menu van de app naar rechts te swipen. 

  • Het inloggen met vingerafdruk/FaceID werkte niet altijd goed als er een inlogcode was ingesteld. Dat is nu opgelost.

  • Het was mogelijk om vanuit de polisdetails een schade te melden ook als deze optie in Assu® was uitgezet. Dit kan nu niet meer

 

Nieuwe functionaliteiten:

  • Er kan nu een schadedatum ingevoerd worden bij het melden van een schade.

 

Nieuwe functionaliteiten versie 6.0.7:

Deze versie is 17 januari 2023 uitgebracht en bevat de volgende nieuwe functionaliteiten:

  • Het tekstvak met de reden om een document af te keuren kan nu meerdere regels groot zijn.

  • Het was mogelijk om een vraag te stellen bij een polis ook als “chatten” uit was gezet in Assu. 

  • Een schade melden was soms niet mogelijk indien een klant meerdere polissen met verschillende subbranches binnen dezelfde hoofdbranche heeft. 

  • De sortering staat nu op alfabetische volgorde bij verschillende producten 

  • Notities worden nu gelijk getoond bij abonnementen indien deze beschikbaar zijn 

  • Deelnemers van een groepsgesprek werden niet goed getoond 

  • Het documenten tabblad werd niet bij alle producten over het gehele scherm uitgevuld

  • Indien voor een bepaald onderdeel van de app waarvoor rechten gevraagd moeten worden (zoals het maken van een foto) en deze rechten werden later ingetrokken, dan mislukte in de app de actie zonder foutmelding. Nu zal in plaats daarvan opnieuw toestemming worden gevraagd. 

  • Het was niet mogelijk om het documenten tabblad van een bancair product te verversen. 

Nieuwe functionaliteiten versie 6.0.0:

Deze versie is 21 december 2022 uitgebracht en bevat de volgende nieuwe functionaliteiten:

* Het is nu mogelijk om vanuit je agenda een blok tijd in te plannen waarin je beschikbaar bent voor Appviseurs zaken. Je dient hiervoor een agendapunt aan te maken en in het scherm met je agendapunt een vinkje te zetten bij “Is beschikbaar voor Appviseurs”. Je kunt hier ook je lokatie opgeven waar je wilt kunnen vergaderen met je klant.

Appviseurs tijd in agenda

Via Appviseurs kun je nu een afspraak inplannen in de opgegeven periode:

Ingediende afspraken via Appviseurs komen bij de klantmutaties in Assu binnen waar ze vervolgens goed- of afgekeurd kunnen worden. De Appviseurs gebruiker krijgt het resultaat door middel van een notificatie binnen.

* Vanuit de blauwe plus heb je nu ook de mogelijkheid om een nieuwe auto door te geven. Klik hiervoor na de blauwe plus op “Voertuig doorgeven” en je komt in een scherm terecht waar je de polis kunt selecteren waaronder de auto valt. Selecteer daar de juiste polis en vervolgens kun je het kenteken en meldcode invoeren gevolgd door de gewenste polis. Deze wijziging komt vervolgens in Assu bij de klantmutaties binnen waar hij goed- of afgekeurd kan worden.

Bij goedgekeurde autowijzigingen zal het betreffende polisblad gelijk geopend worden na het goedkeuren en vind je de nieuwe auto gegevens terug in een PDF bestand in het docarchief van de betreffende polis.

Voer je een auto wijziging door die niet aan een bestaande polis hangt, dan krijg je in het docarchief van de relatiekaart na goedkeuren een PDF met de gegevens van de nieuwe auto erop.

voertuig doorgeven

* Bij de instellingen in het witte boekje voor Appviseurs kun je nu bij tabblad “notificaties” aangeven dat je automatisch een mail naar je klant wilt laten sturen op het moment dat er hypotheek checklijst onderdelen worden toegevoegd op een hypotheek.

Je dient hier uiteraard wel eerst een sjabloon voor in te regelen in Assu van het type “relatie” zodat je dit kunt selecteren bij de instellingen.

De klant weet zo dat er actie vereist is om stukken door te sturen via de app.

email sturen bij hypotheek checklijst

* Op het moment dat je handmatig een document toevoegt in het docarchief van je relatie, wordt er aan de hand van de documentbeschrijving automatisch een vinkje gezet bij “toon in Appviseurs app/Klantportaal”.  De documentbeschrijvingen die je automatisch in je app wilt laten tonen kun je instellen bij Stamtabellen-documentbeschrijvingen:

documentbeschrijvingen

* Er is een nieuwe knop bijgekomen (telefoon icoontje) waarin je alarmnummers van de maatschappijen kunt zien staan. Wil je contact met een maatschappij om bijvoorbeeld een schade te melden dan kun je met 1 druk op deze knop de maatschappij bellen.

alarmnummers

Hiervoor dien je wel eerst op de maatschappijkaart het nieuwe tabblad “Alarmnummers” te vullen:

alarmnummers

* Bij het polissenoverzicht van de relatie wordt/worden nu ook de voorletter(s) van de relatie getoond.

* Als een relatie in Assu op meerdere dossiers voorkomt (bijvoorbeeld zowel zakelijk als privé) dan kun je vanaf nu bij het opstarten van de Appviseurs app kiezen welk dossier dat je wilt gaan openen (in dit voorbeeld dus de het zakelijke dossier van de relatie of het privé dossier). Hiervoor dient in Assu dan wel bij tabblad “extra gegevens” hetzelfde e-mailadres ingevuld te staan!

dossiers in Appviseurs app

* Er is een controle ingebouwd in de app waardoor de relatie niet langer een foutief banknummer in kan vullen. Dit is ook het geval voor e-mailadressen en telefoonnummers.

* Je kunt nu ook op de poliskaart documenten uploaden. Je doet dit via de blauwe knop in je polis documenten scherm:

poliskaart document toevoegen

* De begroeting in je startscherm van de app kun je nu afhankelijk van je Assu instelling voor “informeel” aanpassen. Staat deze op de relatiekaart op “informeel” dan zal de begroeting in de app de voornaam met achternaam (bijvoorbeeld: Goedemorgen Kees Jansen) van de relatie tonen.

* Bij de afkeuringen die je via de activiteiten binnen krijgt is het nu mogelijk om met 1 druk op de knop een chat te starten met de betreffende adviseur. Je doet dit door op de knop “Neem contact op” te klikken in je activiteiten scherm:

contact opnemen

* Bij de polisdetails in de app kun je nu ook de ingangsdatum van de polis en het product terugzien:

polisblad en polisdetails

* De cataloguswaarde van het motorrijtuig object wordt nu ook onderaan de polis details van de betreffende polis in de app. Ook wordt de regelmatige bestuurder daar nu getoond. (zie afbeelding hierboven)

* Bij de adviseur gegevens in de chat werd alleen het 06 nummer van de adviseur getoond. Nu worden hier zowel het vaste nummer als het 06 nummer van de adviseur getoond.

contactinformatie adviseur

* Rechts onderin Assu zie je de Appviseurs chat status. Wil je deze veranderen dan kun je dit doen door op het driehoekje naar beneden te klikken achter “Appviseurs chat status”, maar je kunt dit ook doen door op de F10 knop van uw toetsenbord te drukken:

Appviseurs status

Door deze chat status aan te passen in Assu zal dit ook gelijk in de chat in de app aangepast worden.

* Je kunt nu ook facturen bekijken met de Appviseurs app. Je dient dit eerst eenmalig in te richten via de Appviseurs instellingen in het witte boekje van Assu (witte boekje-instellingen-Appviseurs) door “Toon facturen” aan te vinken. Daarna kun je onder de facturen icoon in de app zowel je betaalde als de onbetaalde facturen zien. Ook is er de mogelijkheid om een factuur te betalen via Ideal betalen.

Let op: enkel facturen die “afgedrukt” zijn in Assu worden getoond.

* Chatgesprekken die je in Assu in je gesprekken inbox kunt vinden zijn vanaf nu te archiveren door middel van de knop “Gesprek archiveren” in de gesprekken inbox. Je chat is nu terug te vinden in het documentenarchief van de betreffende relatie.

* Je kunt nu ook naast het inloggen met eigen wachtwoord/vingerafdruk ervoor kiezen om een extra code in te moeten voeren. Je dient deze eenmalig in te voeren als je opstart. Bij de instellingen van de app kun je deze optie vervolgens uit en aan zetten evenals de optie voor het inloggen met je vingerafdruk.

inlogcode Appviseurs

* In Assu zijn de Appviseurs instellingen (onder het witte boekje) voor “toon activiteiten” en “toon actueel” verwijderd omdat je deze altijd moet kunnen zien in de app. 

* In de app kun je nu ook werken met hypotheek checklijst onderdelen. Deze dien je aan te maken in Assu op de hypotheekkaart onder tabblad “checklist”. De onderdelen die te ontvangen staan kun je vervolgens in de app downloaden zodat de hypotheek netjes aangevuld wordt met de benodigde stukken.

Stukken die via de app gedownload worden krijg je in Assu binnen bij de klantmutaties. Hier zijn ze goed- of af te keuren.

hypotheek checklijst
 

Bugs opgelost in versie 6.0.0:

In deze versie zijn de volgende bugs opgelost:

  • Het is niet langer mogelijk een foutief rekeningnummer in te vullen. De controle werkt alleen voor Nederlandse rekeningnummers.
  • Bij het polisoverzicht werd alleen de achternaam van de relatie getoond.
  • Het was niet meer mogelijk om meerdere accounts toe te voegen aan de app.
  • Het was niet meer mogelijk om via de app een adreswijziging door te geven

Bugs opgelost in versie 5.2.0:

Deze versie is 9 juni 2022 uitgebracht en bevat de volgende bugfix:

  • Er is voor de iOS een fout opgelost voor het niet kunnen fotograferen in de app6
demo aanvragen assurantiesoftware

Demo aanvragen?​

Laat via het contactformulier je gegevens achter en binnen 1 dag nemen wij contact met je op.

Take the first step ...