Mailingen via Mailchimp...gaan met die banaan
Maak jij al gebruik van Mailchimp? Mailchimp is een krachtige marketing tool voor het begeleiden van jouw e-mail campagnes. Mailchimp biedt je veel voordelen waaronder:
- Meer dan 100 verschillende templates
- Je e-mail marketing taken volledig automatiseren
- Je campagne volledig volgen om zo trends te kunnen ontdekken
Je kunt ook vanuit Assu® communiceren met Mailchimp, waardoor je toegang hebt tot al deze handige functionaliteiten. We hebben namelijk een koppeling gerealiseerd waarmee je eenvoudig via een Assu® selectie een Mailchimp mailing uit kunt voeren. De stappen die je in Assu® dient te volgen kun je terugvinden in onze Assu® handleiding>>>
Hoe kan ik starten?
Voordat je kunt starten met de Assu® / Mailchimp koppeling dien je de volgende zaken te regelen:
- Zorg ervoor dat je een Mailchimp account hebt (er is ook een gratis versie van Mailchimp)
- Regel eenmalig je inloggegevens in Assu® in
- Zorg ervoor dat je Mailchimp templates in orde zijn
Hierna kun je op de gebruikelijke manier een selectie gaan maken in Assu® en met 1 druk op de knop je resultaten doorzetten naar Mailchimp.
Mailchimp is 1 van de vele koppelingen die Assu® te bieden heeft. Benieuwd welke koppelingen we je nog meer kunnen bieden? Neem dan snel een kijkje op deze pagina>>>
Tenslotte nog wat tips cadeau voor een goede mailing:
Houd je mailings kort en bondig
Nieuwsbrieven zijn heel nuttig. Vooral als je belangrijke informatie wilt delen met je klanten waarvan je vindt dat het voor jouw klanten echt onmisbaar is. Helaas heeft iedereen het tegenwoordig druk druk en wil niet iedereen een grote lap tekst lezen. Houd je mailing dus kort en bondig en benoem de voordelen voor jouw klant.
Het oog wil ook wat
Gaap, een lap tekst zonder afbeeldingen. Wie wil dat nou in zijn of haar inbox ontvangen. Niemand toch? Wij mensen zijn visueel ingesteld dus maak daar gebruik van. Voeg wat leuke unieke afbeeldingen toe of plaats een leuke infographic. Een passende stockfoto voegt ook veel toe aan je tekst. Houd het wel relevant en aantrekkelijk.
Zorg ook voor goed scanbare koppen in je tekst. Geen groot blok met alleen maar tekst dus. Gebruik je hoofdstukken knop en wees niet bang voor witte ruimte. Tekst moet ademen net als de lezer.
Wat heeft jouw product te bieden?
Laat jouw lezer weten wat jouw product te bieden heeft. Doe dit op een persoonlijke manier en zorg dat jouw aanpak uniek is. Hierdoor wordt jouw volgende mailing opnieuw met smaak gelezen.
Heb je meer te bieden dan dat jouw mailing toelaat qua tekst? Sluit jouw tekst af met een onweerstaanbare actie knop 🙂
Heb je na het lezen van dit nieuwsbericht nog vragen? Aarzel dan niet contact op te nemen met onze Support afdeling.
Met vriendelijke groeten,
Team A.i. Automatisering