Regel nu zelf je bedrijfscertificaat in
Als je met ons assurantiepakket Assu® werkt, zal je het 1 keer per jaar tegenkomen. Je bedrijfscertificaat moet verlengd worden. We hebben gemerkt dat het niet voor iedere Assu® gebruiker even gemakkelijk is en daarom hebben we dit voor je geautomatiseerd. Je kunt dit nu eenvoudig vanuit Assu® zelf doen. Dit geldt uiteraard niet als je een startend kantoor bent. Dan regelen wij dit voor je tijdens ons migratietraject.
Het Bedrijfscertificaat heeft een geldigheidsduur van 1 jaar en wordt gebruikt om berichten op te halen én voor de koppeling met transacties Aplaza/Risk/MyTP. Voor de vervaldatum (expiratiedatum) ontvangt de beheerder van het Bedrijfscertificaat een herinneringsbericht per e-mail van Solera, om het bedrijfscertificaat te verlengen.
Wat moet je doen na ontvangst e-mail van Solera?
Als je een e-mail hebt gehad van Solera (hieronder hebben we een voorbeeldje geplaatst). Volg je stap 1 en 2:

Stap 1: Vernieuw zelf je bedrijfscertificaat via de ABC tool van Solera. Deze ABC tool is niet opgenomen in Assu®. Klik door naar de handleiding van Solera. https://solera.nl/kennisbank-overzicht/bedrijfscertificaat
Voor vragen over de ABC tool van Solera en de bedrijfscertificaten kun je bellen met Digidentity (servicedesk van Solera) telefoonnummer 070-7007976
Mocht je de inloggevens vergeten zijn voor het bedrijfscertificaat, dan kun je deze kosteloos opnieuw opvragen bij Solera. Klik hier voor het PDF document waarmee het wachtwoord kan worden opgevraagd.
Stap 2: Het vernieuwde bedrijfscertificaat zelf inregelen in Assu (gratis). Bij ontvangst van je verlengde/nieuwe certificaat, hoef je dit niet meer bij ons te melden voor het inregelen. Want wij hebben dit geautomatiseerd voor je:. Wil je weten hoe dit werkt? Lees hier dan verder>>>
Kom je er zelf niet aan uit? Dan kun je het bedrijfscertificaat door ons in laten regelen. De kosten hiervoor zijn € 95,- excl. BTW).
Met vriendelijke groeten,
Team A.i. Automatisering