Omdat je toch het liefst van een collega uit de branche hoort hoe een bepaalde software leverancier of applicatie bevalt laten wij in dit artikel 1 van onze relaties aan het woord.
We hebben Bas Loeters van Bas Loeters Assurantiebemiddeling een aantal vragen gesteld die we graag met jullie delen:
Vertel eens wat meer over jullie organisatie
We zijn een middelgroot allround assurantiekantoor en werken nu met 3 personen. Onze klanten zijn voornamelijk het MKB. Ons doel is de ondernemer te ontzorgen.
Van origine ben ik een ‘schademan’ volmacht en na 33 jaar ervaring in onze branche ben ik 11 jaar geleden voor mezelf begonnen. De groei ging vrij snel mede doordat in 2011 tijdens de kredietcrisis de bedrijven kosten wilden besparen en daar zag ik kansen.
Mijn klanten vroegen me om ook inkomensverzekeringen en collectieve pensioenen te adviseren waar ik vervolgens mijn opleidingen voor heb gehaald. De ontwikkelingen gaan nog steeds door.
Hoe belangrijk is Assu® voor jullie organisatie?
Ik heb verschillende aanbieders bekeken en met Jacco van AI een goed gesprek gehad. Een aantal hele belangrijke vragen werden positief beantwoord vooral waar het automatisering van processen betrof. Koppelingen met externe partijen en snel opschakelen bij nieuwe ontwikkelingen vind ik ook belangrijk. Het heeft meteen goed gepast met AI.
Hoe heb je de overgang vanuit jouw vorige programma ervaren?
We weten dat kantoren huiverig zijn voor de dataconversie.
We waren één van de eerste die deels bij mandaat vertrok, de Volmacht polissen lopen daar nog wel. Mandaat heeft netjes en correct meegewerkt.
In de 33 jaar dat in het vak zit heb ik al diverse portefeuille overnames meegemaakt. Bij deze conversie moesten veel pakketpolissen handmatig verwerkt worden. Hiervoor heeft AI een handleiding gemaakt van 18 stappen. Dit was 1 dag werk en is goed gelukt.
We zijn begonnen met een ruwe database die zich voedt door prolongaties en eigen aanvulling in het klantbestand. In 1 jaar tijd voldeed de volledige administratie aan onze minimum eisen en konden we de administratieve service providing los laten.
Wat heeft Assu® jullie organisatie gebracht?
De goed georganiseerde/geautomatiseerde processen zijn de basis van je bedrijf.
De Management informatie is belangrijk om de onderneming goed te sturen. Klanten zijn heel belangrijk maar Assu is het hart van de bedrijfsvoering en ook belangrijk om door te kunnen groeien.
Het volgende traject is het benutten van de workflows en werklijsten. Het App-verkeer wordt steeds belangrijker en werkt ook fijn.
Zou je Assu® en A.i. Automatisering aan anderen aanbevelen?
Ja want als ik dat niet zou doen heb ik een aantal mensen voor de gek gehouden.
Vooral de korte lijnen in de communicatie vind ik heel fijn.
Ik ben gek van het vak en als mensen om advies vragen met betrekking tot een systeemhuis dan sta ik hier open in en leg graag uit waarom wij voor AI hebben gekozen.