Bij het ontwikkelen van onze assurantie applicaties werken wij volgens het “Weg van de wens” principe. Gebruikers van onze applicaties mogen wensen indienen en een aantal van deze wensen zullen ook daadwerkelijk door ontwikkeld worden in Assu® of onze apps Assu2Go en Appviseurs.
Bij dit proces komt uiteraard ook het testen van de software om de hoek kijken. Wij testen zelf onze software intern twee weken en daarna gaat een Upgrade voor twee weken naar een groep pilotkantoren om ook daar grondig doorgenomen te worden.
Wij zijn onze pilotkantoren iedere keer weer erg dankbaar omdat ze de tijd nemen om alle nieuwe functionaliteiten te testen in hun dagelijkse processen. Zo weten wij dat alles ook in de praktijk soepel werkt.
Maar we zijn niet alleen bezig met het ontwikkelen van nieuwe Upgrades.
We bouwen continu aan nieuwe koppelingen met andere applicaties waardoor jouw Assu® jou nog beter op weg helpt in de service aan jouw klanten.
“Dat wil ik ook”
Wil jij ons team van testers komen versterken? Dat kan. Als pilotkantoor kun je namelijk als eerste aan de slag met het testen van de nieuwste functionaliteiten. Je krijgt toegang tot een speciaal gedeelte van A.i. Servicedesk waar je gedurende de pilot periode al je bevindingen kunt plaatsen. Je houdt dan direct contact met onze helpdeskmedewerk(st)er die ervoor zorgt dat alles snel opgepakt wordt.
Wat verwachten wij van een pilot tester?
Wil je graag applicaties testen? Dan is het erg handig dat je je kunt vinden in onderstaande karaktereigenschappen van een ware tester:
- je neemt de tijd voor het testen van al je processen
- je werkt zeer nauwkeurig
- je bent kritisch
Wat krijg je ervoor terug?
De eeuwige roem? Die kunnen wij helaas niet bieden. Wat we je wel bieden is een eerste blik op onze nieuwe functionaliteiten. Als pilot tester krijg je namelijk als eerste de nieuwste functionaliteiten te zien. Doordat je al je bevindingen met ons kunt delen, kun je ook een beetje je eigen stempel drukken op ons pakket. Wij hechten er namelijk veel waarde aan dat alle functionaliteiten in ons pakket aansluiten op de dagelijkse behoefte van de mensen die ermee werken. Werkt er iets niet lekker tijdens een test? Geef het door en we zorgen ervoor dat het wel goed werkt.
Wat kost het je qua tijd?
Een pilot van een Assu® Upgrade duurt meestal twee weken. In die tijd ben je intensief bezig met het testen van je dagelijkse processen en het doorgeven van eventuele problemen. Andere pilots zoals het testen van een nieuwe app duren langer, maar die tijden krijg je altijd van ons door.
Een testkantoor aan het woord
Wij kunnen het allemaal wel vertellen, maar we laten je ook graag van 1 van onze vaste testkantoren horen hoe het is om tester te zijn. Wij hebben hiervoor Roeland Dielen van Op-Heij Verzekeringsgroep BV een aantal vragen gesteld:
Vertel eens wat meer over jullie organisatie.
We bestaan 50 jaar als onafhankelijk intermediair. In het begin ook als bankfiliaal VSB en Regi0bank met daarnaast altijd diverse agentschappen om de vraag te kunnen bedienen. Ik ben hoofd binnendienst.
Wij vinden het belangrijk om risico’s die we als adviseur tegenkomen adequaat te kunnen verzekeren en kunnen er dus niet omheen met veel verschillende maatschappijen zaken te doen. We adviseren onze klanten vooral te focussen op welke risico’s ingesloten zijn in plaats van op de uitsluitingen.
We adviseren en bemiddelen voor de producten van leven, schade, hypotheken, financieringen, pensioenen, zorg, particulier en zakelijk. We hebben géén volgmachten.
Hoe is het om een Assu® Pilotkantoor te zijn?
Ik vind het belangrijk dat ik zo aan de voorkant al eigen inbreng heb en kan meedenken. Voor mijn gevoel heb ik zo ook invloed en ik merk dat A.I. automatisering veel doen met wat wij inbrengen.
De discussies die uit het testen voortkomen richten zich vooral op het gemeenschappelijk belang van alle gebruikers en hierover denk ik graag mee.
Je moet wel begrijpen hoe je communiceert met het testloket en dit gaat nu heel goed, via tickets of telefonisch. De samenwerking gaat prettig.
Hoe belangrijk is Assu® voor jullie organisatie?
Ik heb vanmorgen even feedback in één woord gevraagd bij collega’s en kreeg deze antwoorden:
Overzichtelijk – creatief – gemak – veelzijdig.
Die veelzijdigheid waardoor je met weinig kliks langs diverse paden in het gewenste deel van Assu® komt vind ik heel fijn. De relationele openheid waardoor je vanuit een taak of notitie gemakkelijk kunt schakelen bijvoorbeeld.
Zou je Assu® en A.i. Automatisering aan anderen aanbevelen?
Ja en dat doe ik ook regelmatig, zeker als het een provinciaal kantoor betreft. Een heel sterk punt vind ik dat jullie snel kunnen schakelen waardoor wij ook weer snel verder kunnen.
Heb je nog tips voor ons bij A.i.?
Probeer niet te impulsief op vragen in te gaan maar kijk eerst goed hoe een bepaalde oplossing die door een klant gevraagd wordt, in de toekomst een eigen leven zou kunnen gaan leiden.
Zo zie je dat wat aan één kant een grote kracht is ook een beetje valkuil kan zijn. 😉
Wil jij ook als testkantoor aan de slag?
Ben je na het lezen van bovenstaande informatie nog steeds enthousiast? Meld je dan snel aan: