Op 10 maart 2022 hebben we ons AppInar gehouden. In dit webinar hebben we het gehad over onze apps:
- Assu2Go
- Appviseurs (app)
- Appviseurs (web)
ONTWIKKELINGEN IN ONZE APPS:
Bij Ai hebben we niet alleen ons Assu® pakket, maar twee handige apps Appviseurs en Assu2Go.
Onze apps zijn te downloaden in de appstore en met een certificaat te installeren (neem contact op met onze Support afdeling voor meer informatie).
Appviseurs app en web:
Onze Appviseurs app is te gebruiken op smartphone en tablet. De Appviseurs app is zowel voor particuliere als voor zakelijke eindgebruikers geschikt.
Ook hebben we een Appviseurs web versie beschikbaar (ook Klantportaal gebnoemd) die je op een pc of tablet kunt gebruiken zodat je niet afhankelijk bent van een telefoon.
Met Appviseurs kan jouw eindklant zijn of haar eigen gegevens inzien en heeft zo altijd de tussenpersoon bij de hand.
Ook kun je met behulp van zowel Appviseurs app als web facturen betalen door middel van iDEAL. Je dient hier alleen een abonnement voor af te sluiten bij CM. Meld je hier aan bij CM>>>
Het betalen van facturen via iDEAL biedt de volgende voordelen:
- je facturen betalen waar en wanneer jij wilt
- snel je facturen betalen
- veilig je facturen betalen
Omdat je voor je klant een aantal zaken kunt bepalen die hij of zij kan zien in de app raden we je aan om eerst een aantal instellingen in Assu goed te zetten voordat je gaat beginnen:
- Stamtabellen: hier regel je de documentbeschrijvingen en de schadetypes die je te zien krijgt in de app
- Aplaza documenten: je kunt hier aangeven welke documenten die door Aplaza aangeleverd worden te zien zijn in de app
- Algemene instellingen: een groot aantal instellingen waarmee je Appviseurs naar wens in kunt richten
- Relatie instellingen: een aantal relatie specifieke instellingen op de relatiekaart
- Sjablonen: zorg ervoor dat er een sjabloon aanwezig is in Assu® voor het versturen van Appviseurs gegevens
- Adviseurs: zorg ervoor dat er bij de adviseur aangevinkt staat dat hij of zij zichtbaar is in de app
Ook de huisstijl van Appviseurs kun je instellen via de algemene instellingen in Assu:
We raden je aan om het hoofdstuk “Voorbereiding” uit de Appviseurs handleiding goed door te lezen voordat je van start gaat met het gebruik van Appviseurs om optimaal gebruik te kunnen maken van alle mogelijkheden die Appviseurs te bieden heeft.
Onze beide Appviseurs apps kun je terugvinden op hun eigen website : Home – Appviseurs.nl
Notificaties en klantmutaties:
Appviseurs werkt met notificaties. Als een klant bijvoorbeeld een schade doorgeeft via de Appviseurs app, dan komt deze melding binnen bij je klantmutaties in Assu®. In het scherm voor de klantmutaties kun je de schade goed- of afkeuren. De klant krijgt hier vervolgens week een melding van op de app door middel van een notificatie.
De notificatie instellingen dien je eenmalig bij de start in te richten bij je Appviseurs instellingen.
Assu2Go app:
Naast de Appviseurs app hebben we ook nog de gratis Assu2Go app, waarmee je als adviseur onderweg Assu® bij de hand kunt hebben. Je kunt met behulp van deze app namelijk via je smartphone of tablet een aantal handelingen uit kunt voeren zoals:
- chatten met je collega’s terwijl je onderweg bent
- afspraken maken via je online agenda
- taken beheren via je takenoverzicht
Zorg er, voordat je met de Assu2Go app begint, voor dat je de documentbeschrijving van het polisblad goed zet bij de algemene instellingen om er zo voor te zorgen dat altijd het meest recente polisblad getoond wordt in de app.
Lees hier meer over onze Assu2Go app.
De installatie van de apps:
Voor beide apps is het vanuit veiligheidsgronden noodzakelijk dat je door je systeembeheerder een SSL certificaat laat installeren op je server. Voor beide apps gaat het om hetzelfde SSL certificaat. Lees hier hoe je het SSL certificaat inregelt op de server.
Als je gebruik gaat maken van het Appviseurs Klantportaal dan kun je na de installatie door je systeembeheerder deze link gebruiken om toegang te krijgen tot het Klantportaal: https://mijn.appviseurs.nl
De kosten van de apps:
De Assu2Go app is gratis en valt onder de basislicentie van Assu®. Voor de Appviseurs apps bedragen de maandelijkse kosten €95,- ex.BTW en dan kun je onbeperkt gebruik maken van zowel de Appviseurs app en de webbased versie.
Handleidingen voor onze apps:
Uiteraard hebben we ook voor onze apps een handleiding beschikbaar. Je kunt deze handleidingen terugvinden op onze handleidingen pagina>>> In deze handleidingen staat per app ook beschreven welke instellingen je in Assu dient in te regelen voordat je met de app kunt gaan beginnen.
Omdat Appviseurs een app is die door je eindklant gebruikt wordt hebben we op de Appviseurs website een handleiding beschikbaar staan speciaal voor de eindgebruikers. Hierin wordt enkel de werking besproken en niet de instellingen die je eerst in Assu dient te doen!
Q&A bij dit webinar
De vragen die wij binnen hebben gekregen tijdens ons webinar hebben we geordend onderaan deze pagina.
Tijdens dit webinar was er ook tijd voor vragen. Maar omdat we in een kwartier tijd niet alle vragen konden beantwoorden, hebben we hieronder een overzichtje gemaakt van de veelgevraagde zaken en er ook gelijk een antwoord bij gezet. Waarbij wij willen zeggen: kan er nu iets niet en wil je dat dat wel kan in de toekomst? Meld de functionaliteit aan als wens via onze A.i. Servicedesk.
- Wordt de pakketpolis automatisch gegenereerd bij het opvragen, of is dit een document dat als een bepaald type is opgeslagen?
Dit document kan gegenereerd worden als er in de instellingen staat aangegeven dat documenten met een bepaalde beschrijving (zoals polisblad) getoond moeten worden als meest recent te downloaden polisblad.
- Moet bij het gebruik van de app je account op kantoor open staan?
Nee, dat is niet nodig.
- Op welke manier kun je klanten zoeken in Assu2Go? Alleen op naam?
Ja, je kunt alleen op de naam zoeken.
- Het wel/niet laten zien van documenten in de app. Wordt dit gedaan door middel van de documentbeschrijvingen? Of moet er letterlijk per document in het dossier besloten worden of deze wel/niet getoond mag worden?
Documenten die via Aplaza worden aangeleverd kun je in een standaard beschrijving meegeven en daar kun je ook een vinkje aanzetten dat ze bij verwerking standaard getoond moeten worden in de app. Documenten die je handmatig inspeelt zul je altijd zelf door middel van een vinkje moeten markeren om te laten tonen in de app.
- Waar komen de schademeldingen bij ons binnen? Ook op de klantmutaties?
Ja, in het vakje “klantmutaties” dat je bovenaan je scherm in het lint kunt vinden onder tabblad Algemeen. Er staat een rood cijfertje bij als er een nieuwe melding binnen gekomen is.
- Kan de agenda eventueel gekoppeld worden aan de Google agenda?
Op dit moment wordt er enkel gekoppeld aan de Outlook agenda.
- Kan je klant ook zelf een chat starten?
Ja, dat kan je klant zelf doen. Hiermee heeft hij of zij zelf de regie in handen.
- Ik heb meerdere mobiele nummers met Whatsapp. 1 voor werk en de rest voor privé. Hoe regel ik het juiste account in?
De chat is niet gekoppeld aan Whatsapp, maar is een eigen chatfunctie binnen de app. Hij is gekoppeld aan het de relatiekaart in Assu. Je kunt ieder willekeurig nummer gebruiken.
- Stel, mijn klant heeft de app niet. Dan kan ik dus ook niet appen met mijn klant?
De chatfunctie werkt zowel via Appviseurs app als web. Als je klant 1 van deze apps gebruikt dan kun je chatten.
- Om de app te ontsluiten, maak ik bij de instellingen in Assu een keuze wie er wordt toegelaten. Ik zie niet dat je ook per individuele klant iets toe kunt wijzen. Hoe doe ik dit?
Je kunt vanaf de relatiekaart onder tabblad “extra instellingen” de individuele klant benaderen. Je dient echter wel eenmalig een e-mailsjabloon aan te leggen om de inloggegevens per e-mail naar je klant te kunnen versturen.
- Kun je ook nog algemene informatie toevoegen die de klant in de app kan zien?
Algemene relatiegegevens kunnen niet als extra worden toegevoegd in de app.
- Hoe bepaal je welke gegevens de klant mag inzien in de app?
Dit bepaal je via de Appviseurs instellingen in Assu (onder het witte boekje)
- Komen notificaties alleen binnen via Assu2Go of kan ik die ook in Assu krijgen? Anders moet ik de hele dag mijn telefoon in de gaten houden.
Notificaties (als een klant bijvoorbeeld een schade aanmeldt) komen ook in Assu binnen via de notificaties knop in het lint van Assu.
- Kun je standaard notificaties instellen en zo ja, hoe doe je dat dan?
Nee, je kunt hier geen standaarden voor maken. Wat je in Assu wel in kunt stellen is voor welke documenten er een notificatie aangemaakt wordt.
- Kun je ook chatten vanuit Assu?
Ja dat kan. Lees hier verder>>
- Kunnen er ook eigen checklijsten aangelegd worden zoals bijvoorbeeld voor een AOV traject?
Op dit moment kun je alleen met een hypotheek checklijst werken.
- Kun je nieuwsberichten gericht sturen aan klanten met bepaalde producten?
Nee, dit is niet mogelijk. Je kunt alleen algemene nieuwsberichten plaatsen die iedereen kan lezen ongeacht welke producten ze afnemen.
- Polisbladen worden via Aplaza de ene keer onder een pakket gezet en de andere keer onder een polis. Maakt dat nog iets uit voor het zichtbaar maken van het meest recente polisblad in de app?
Als je in een pakketpolis zit en je klikt op “toon meest recente polisblad” dan laat Assu het meest recente polisblad zien wat aanwezig is op de pakketpolis. Als het meest recente polisblad dan onder een polis hangt dan zal deze in de pakketpolis niet worden getoond wanneer je op die knop zou drukken.
- Hypotheekdocumenten kun je uploaden zodat ze in Assu komen. Maar, als er een ander medium wordt gebruikt hoe krijg ik de documenten dan in de andere applicatie?
Door middel van de chatbijlages kunnen je klanten bijlages meesturen die ze eventueel aan kunnen leveren. Als het via een ander platform zal gaan dan is het niet mogelijk om dat in Assu te laten landen omdat dat niet via onze applicatie gaat.
- Is de app gekoppeld aan Whatsapp?
Nee, we hebben geen koppeling met Whatsapp.
- Kun je de agenda in Assu2Go koppelen aan je agenda app op je telefoon?
Op het moment dat je in Assu je agenda koppelt met een Outlook agenda op je telefoon dan zal de agenda in de Assu2Go app ook worden gevuld na synchronisatie.
- Waar vind ik de klantmutaties?
Je vindt deze onder de knop “klantmutaties” die je bovenaan je scherm in het lint kunt vinden onder tabblad Algemeen. Er staat een rood cijfertje bij als er een nieuwe melding binnen gekomen is.
- Hoe kan een klant met zowel een bedrijfs- als een particulier e-mailadres gebruik maken van hetzelfde e-mailadres voor Appviseurs?
Het is niet mogelijk om twee accounts te hebben met hetzelfde e-mailadres. Wel kun je hiervoor de particuliere relatie koppelen in het dossier van de zakelijke klant en dan een vinkje aanzetten om elkaars producten te mogen zien in de app. dan heeft je klant 1 inlog, maar wel inzage in de particuliere en de zakelijke gegevens.
Wij hopen dat wij met dit overzicht al jullie vragen beantwoord hebben die jullie hadden na ons webinar. Heb je nog vragen? Neem gerust contact op met onze Support afdeling.
Met vriendelijke groeten,
Team A.i. Automatisering