Op 22 september 2022 hebben we ons laatste A.informatief webinar van 2022 gehouden.
Een jaar geleden, op 23 september 2021 hebben we ons eerste A.informatief webinar gegeven. Inmiddels zijn we een jaar verder en hebben we naast onze A.informatief webinars ook een aantal informatieve webinars gegeven waarin specifieke Assu® onderwerpen ter sprake kwamen.
In onderstaand verslag geven je per hoofdstuk een kleine uitleg over wat we in dit webinar besproken hebben.
TERUGBLIK:
De afgelopen periode hebben we twee webinars gegeven. Eentje over Workflows en eentje over Selecties. Verder hebben we gewerkt aan Upgrade versie 1.2626 die we voor begin oktober in de planning hebben staan.
In deze Upgrade vind je weer een aantal nieuwe functionaliteiten die je hier terug kunt vinden, maar de belangrijkste nieuwe functionaliteit is wel het veilig inloggen in Assu® via de Identity server.
Veilig inloggen via de Identity server
Om ervoor te zorgen dat je in al onze applicaties op dezelfde manier veilig in kunt loggen zal de inlog vanaf deze Upgrade iets anders worden dan voorheen het geval was. Je dient namelijk je gebruikersnaam aan te passen naar je e-mailadres en je dient een veilig wachtwoord te hebben.
We hebben hier een uitgebreid artikel aan geweid dat je hier terug kunt lezen. Voer de acties die we in het artikel noemen uit voordat je overstapt naar de nieuwe Upgrade anders kun je niet meer inloggen!
Let op: dit werkt niet via Internet Explorer!
Koppelingen
Inmiddels hebben we de Finly koppeling actief en staat de Mailchimp koppeling in pilot bij onze testkantoren.
Met de Finly koppeling kun je vanuit je assurantiepakket Assu communiceren met Finly. Deze koppeling is alleen voor het hypotheekproces beschikbaar.
Ga je met hypotheken aan de slag dan kun je van af nu vanuit de relatiekaart in Assu je gegevens naar je Finly dossier sturen en de Finly software stuurt vervolgens hypotheekberichten en hypotheekdocumenten terug naar Assu®. Hierdoor kun je efficiënt, eenvoudig en overzichtelijk jouw klanten zorgeloos aan hypotheekadvies helpen.
Wil jij als Finly gebruiker ook aan de slag met deze koppeling? Lees hier dan meer over in onze Assu® handleiding. We leggen je uit hoe je Assu® inricht om aan de slag te gaan en welke berichten er opgehaald worden.
In het eerste kwartaal zijn we begonnen met bouwen aan een koppeling met Mailchimp. Met behulp van deze koppeling kun je vanuit Assu® heel gemakkelijk een resultaat van een selectie doorsturen naar Mailchimp zodat je vervolgens vanuit Mailchimp je mailingen naar relaties kunt uitvoeren en beheren.
Mailchimp is gratis software waarmee je eenvoudig nieuwsbrieven naar al je klanten kunt versturen. Je hoeft geen programmeur te zijn om zelf makkelijk je e-mail of nieuwsbrief op te kunnen stellen. Het is een laagdrempelige marketingtool om in te zetten voor je content marketing. Op deze site kun je een overzicht krijgen van alle pluspunten van Mailchimp.
De Mailchimp koppeling staat momenteel in pilot bij onze testkantoren
ROADMAP 1.2627:
Vanaf oktober beginnen we met de ontwikkeling van Assu® Upgrade 1.2627. Deze Upgrade hebben we voor eind februari 2023 op de kalender staan om te gaan lanceren.
In onze Roadmap vind je een overzicht van alle punten die we in deze versie in gaan bouwen. Klik hier als je onze Roadmap wilt bekijken.
LOPENDE PROJECTEN:
De komende tijd zijn we onder andere bezig met de volgende ontwikkelpunten:
- Optimalisaties
- Klantonderzoek
- Webinars
- HDN koppeling
- Nieuwe website
Optimalisaties
Om onze software en apps up to date te houden met betrekking tot de wensen van onze klanten, zorgen we regelmatig voor optimalisaties. Nieuwe functionaliteiten, aanpassingen van bestaande functionaliteiten, snelheid verbeteren… noem maar op. Op dit moment is onze app Appviseurs aan de beurt. De app versie en de webversie maken we momenteel gelijk aan elkaar zodat ze beiden dezelfde functionaliteiten kunnen bieden.
Ook de Werklijst en Workflows modules in Assu® zijn we aan het optimaliseren waardoor je je processen nog beter kunt automatiseren. De Workflows module zal ook een stuk sneller gaan omdat we de achtergrond processen verbeterd hebben.
Klantonderzoek
Om onze software en onze service continu te kunnen blijven verbeteren is het voor ons fijn te weten hoe onze klanten daar over denken. Ook dit jaar hebben we hiervoor weer een klantonderzoek in de planning staan. Eind oktober zullen we iedereen weer een vragenlijst sturen met het verzoek een kwartier van je tijd in ons te investeren. We gaan alle input inventariseren en meenemen in onze strategie voor 2023 die we in januari weer zullen delen.
Webinars…wat zie jij graag?
Het afgelopen jaar hebben we een aantal informatieve webinars gegeven. Heb je ze gemist? Hier kun je alle verslagen doorlezen en ook de video’s bekijken. Het laatste webinar dat we dit jaar willen geven heeft nog geen onderwerp. We willen jullie vragen om ons door te geven waar je graag meer over weet en aan de hand van jullie verzoeken plannen we een onderwerp in. Wanneer dit webinar gehouden zal worden delen we nog met jullie.
HDN koppeling
In het derde en vierde kwartaal bouwen we aan een HDN koppeling. Ons doel is om deze koppeling in Upgrade 1.2627 uit te gaan brengen. Eerst in pilotfase bij onze testkantoren en in een later stadium zal iedereen er gebruik van kunnen maken.
Met HDN koppeling kun je je hypotheekproces van aanvraag tot acceptatie op een snelle en veilige manier beheren.
Q&A bij dit webinar
De vragen die wij binnen hebben gekregen tijdens ons webinar hebben we geordend onderaan deze pagina.
- Klopt het dat de Workflow op keuringsrapporten nog niet kan? het datumveld voor keuringsrapporten is nog geen startconditie.
Dat klopt inderdaad. Deze zit wel in Upgrade 1.2626 die we begin oktober uitbrengen.
- Komt de functionaliteit die in Finly beschikbaar is mbt het heen en weer sturen van documenten ook beschikbaar in Accelerate?
We gaan dit navragen en komen hier later op terug.
- Moet je voor Mailchimp klantgegevens uploaden. Hoe staat dit met de AVG wetgeving (verwerkingsdocumenten ed)?
Dit zit in Mailchimp zelf ingeregeld en we verwijzen hiervoor naar de informatie op de Mailchimp website aangezien wij enkel de koppeling faciliteren en niet de Mailchimp software.
- Komt er een optie “Wachtwoord vergeten” in de Identity Server inlog?
Ja, deze optie hebben we al ingebouwd en zal je te zien krijgen als je straks inlogt in Upgrade 1.2626.
- Kan de gebruikersnaam bij het inloggen onthouden worden?
Als je 1 keer ingelogd hebt via de Identity Server hoef je een volgende keer alleen de eerste letter van je e-mailadres in te typen. Hij wordt dan vanzelf getoond.
- Komen er nog extra kosten aan de HDN koppeling of is dit echt een extra functionaliteit?
Dit gaat een betaalde extra module binnen Assu worden. Wat de prijs gaat worden delen we in een later stadium van de ontwikkelfase. Houd onze informatievoorziening in de gaten.