Resultaten Klantonderzoek 2022

klantonderzoek

Klantonderzoek: omdat jouw mening ertoe doet

In november 2022 hebben wij ons jaarlijkse Klantonderzoek met jullie gedeeld. Wij hebben hier ook dit jaar weer veel reacties op ontvangen. Wij willen jullie dan allereerst ontzettend bedanken dat jullie de tijd voor ons hebben genomen. Het was ons uiteraard niet alleen om jullie  sterren waardering te doen, maar met name om jullie motivatie achter jullie antwoorden. Waarom heb je ingevuld dat iets beter kan of waarom iets zo geweldig is?

 

Zulke antwoorden zullen voor ons de leidraad gaan worden waarop wij een aantal van onze activiteiten zullen gaan inrichten in dit nieuwe jaar. 

We hebben al jullie input doorgenomen en zijn intern tot een selectie van onderwerpen gekomen waarin wij dit jaar verbeteringen willen gaan doorvoeren. Ook hebben we alle resultaten overzichtelijk voor jullie op een rijtje gezet. Laten we dus maar met dat laatste starten.

 

De resultaten van ons Klantonderzoek

We hebben voor een aantal gebieden gevraagd hoe jullie deze waarden op basis van een cijfer van 1 tot en met 10. De gemiddelden van alle deelgebieden hebben we in een schema verwerkt waarin je ook de waarderingen van 2021 terug kunt zien. Ook hebben we onderzocht hoeveel mensen er gebruik maken van onze apps Assu2Go en Appviseurs zodat we iedereen een duidelijk beeld kunnen geven hoe vaak onze apps op dit moment gebruikt worden.

Resultaten meetgebieden

In onderstaand schema hebben we alle sterwaarderingen uit ons onderzoek van afgelopen jaren verwerkt. We hebben daar dit jaar een aantal nieuwe meetgebieden toegevoegd. Eerdere jaren gaven we namelijk geen trainingen, webinars en consultancy op de manier waarop we dat nu doen. Hier kunnen we dus ook geen vergelijking voor tonen:

 
cijfervergelijk KTO2022
 

De punten waarop we dit jaar minder goed scoren dat het afgelopen jaar zullen we in 2023 meenemen in onze verbeterstrategie die je verderop in dit artikel door kunt lezen.

Verder hebben we jullie gevraagd in hoeverre jullie ons en onze software zouden aanbevelen aan collega’s binnen de branche. Hieruit zijn de volgende cijfers gekomen:

 
aanbeveling KTO 2022
 
 

Onze acties in dit jaar

We hebben alle reacties intern verwerkt tot een actieplan voor onszelf. Gedurende 2023 zullen wij dit actieplan gebruiken om op te navigeren:

klantonderzoek 2022

1: Filmpjes

We zijn het afgelopen jaar gestart met het opnemen van webinars. In het nieuwe jaar gaan we onze opnames uitbreiden met korte informatieve filmpjes over diverse Assu® onderwerpen. Deze video’s zullen we toevoegen in onze handleiding en op onze website zodat je niet alleen kunt lezen wat je met Assu® kunt, maar ook lekker op je gemak kunt kijken hoe onze consultant jou uitlegt hoe bepaalde activiteiten binnen Assu® werken.

filmpjes

2: Voordelen

Onze “Wat is nieuw” pagina is erg uitgebreid. Soms is deze informatie erg veel en soms ook een beetje technisch. Daarom gaan we dit jaar voor de onderwerpen waarbij het van toepassing is wat extra informatie toevoegen met uitleg hoe jij je voordeel kunt halen uit de nieuwe functionaliteit. We zullen dit ook gaan doen voor zaken die we als nieuwsberichten met jullie delen onderin Assu®.

voordelen

 

3: Digitale transformatie

Wie had het vroeger kunnen bedenken? Je post niet per postduif versturen, maar met 1 druk op de knop via de digitale snelweg binnen een seconde aan de andere kant van Nederland? Dat is een waar staaltje digitale transformatie.

Nou is die postduif wel een heel simpel voorbeeld, maar we moeten ergens beginnen. Een mailing versturen per e-mail is tegenwoordig al net zo normaal als die postduif vroeger. In dit nieuwe jaar willen we jullie nog meer van dienst zijn om allerlei terugkerende processen digitaal te automatiseren met behulp van de gereedschappen die wij jou hiervoor aan kunnen bieden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan:

  • Workflows voor het inplannen van afspraken
  • Al je taken op 1 plek met behulp van onze Werklijst module
  • Nog meer koppelingen met extranetten van maatschappijen
  • Op maat gemaakte rapportages voor jouw bedrijf

Ook zullen we je dit jaar kunnen helpen met je mailcampagnes met behulp van duidelijke templates en selecties.

Dit zijn zomaar drie voorbeelden van digitale processen die ervoor zorgen dat je een aantal zaken nog sneller en efficiënter uit kunt voeren. Hierdoor houd je tijd over voor zaken die er echt toe doen. 

Hoe maak jij jouw bedrijf klaar voor de toekomst? Dit zal voor iedereen verschillend zijn, maar wij willen je hier in ieder geval mee helpen. Samen met onze apps en de handige functionaliteiten in Assu helpen wij jou op weg naar de toekomst.

Digital handshake

4: Updates

Ongeveer drie keer per jaar delen we uitgebreid dat we een nieuw Upgrade hebben. Onze Updates brengen we echter wat “stilletjes” uit. Je kunt ze wekelijks op onze “Wat is nieuw” pagina vinden, maar we hebben gemerkt dat niet iedereen wekelijks op deze pagina kijkt.

Vandaar dat we besloten hebben om meer aandacht te besteden aan belangrijke Updates. Meer weten over het verschil tussen een Update en een Upgrade? Lees dan verder in dit artikel>>>

 

update

5: Bibliotheek

Wij ontwikkelen niet alleen veel in onze applicaties Assu®, Assu2Go en Appviseurs, maar achter de schermen zijn we ook druk bezig met de vernieuwing van onze website. We hopen deze het eerste kwartaal van 2023 te kunnen lanceren.

In deze nieuwe website zal het Support portaal net zoals Assu® achter een beveiligde toegang zitten. Later dit jaar zullen we in het Support portaal een bibliotheek toevoegen waarin je allerlei handige rapportages, selecties en sjablonen terug kunt vinden. We houden je in de loop van het jaar op de hoogte van de ontwikkelingen hierin.

winkelwagen blauw

 

6: Assu®Web 

We deelden al eerder dat we bezig zijn met een opvolger van Assu®. Dit zal een webbased versie worden met de naam Assu®Web. We zullen dit nieuwe jaar regelmatig updates gaan geven over de ontwikkeling van dit nieuwe pakket.

Jouw vertrouwde Assu® maar dan in een modern jasje.

 

Omdat deze nieuwe Assu® versie webbased is kunnen onze ontwikkelaars veel sneller nieuwe Updates en Upgrades bouwen waardoor wij in plaats van 3 Upgrades per jaar naar veel meer Upgrades per jaar kunnen gaan. Ideeën die via de “Weg van de Wens” procedure binnenkomen zullen dus veel sneller terug te vinden zijn in je applicatie.

Wij hopen dat we jullie met bovenstaand overzicht een indruk hebben kunnen geven van wat we in het nieuwe jaar van plan zijn met de punten die uit ons Klantonderzoek naar voren zijn gekomen.

Voor alle overige zaken die wij in het nieuwe jaar van plan zijn willen we jullie doorverwijzen naar ons Roadmap artikel. Hierin kun je per kwartaal bekijken wat we gaan ontwikkelen en waar we mee bezig zijn qua ontwikkelingen. We starten uiteraard met de Roadmap voor het eerste kwartaal.

plattegrond

Met vriendelijke groeten,

Team A.i. Automatisering

demo aanvragen assurantiesoftware

Demo aanvragen?​

Laat via het contactformulier je gegevens achter en binnen 1 dag nemen wij contact met je op.

Take the first step ...