In A.i. Servicedesk hebben we een kanaal waar je terecht kunt met al je vragen en verzoeken die te maken hebben met technische ondersteuning. Dat is dan geen ondersteuning zoals “hoe draai ik een prolongatie? “, of “Hoe voeg ik twee facturen samen?”, maar je moet dan denken aan Technical Support.
Wat verstaan we hier onder?
Stel, er komen binnenkort twee nieuwe medewerkers op kantoor. Voor deze mensen moeten er nieuwe clients aangevraagd worden. Ook kun je denken aan de installatie van een nieuw Bedrijfscertificaat of er staat een migratie op de agenda die uitgevoerd moet worden. De installatie van een nieuwe server, al dan niet in combinatie met een nieuwe client of meerdere clients behoort ook tot de mogelijkheden bij technische ondersteuning aanvragen. Het draait hier uiteraard om ondersteuning op maat omdat ieder kantoor met een andere hardware inrichting werkt.
Hoe dien je een verzoek in?
Klik in A.i. Servicedesk op het kopje “Technische ondersteuning aanvragen” en je komt in een nieuw scherm terecht waar je je verzoek in kunt vullen:
Vul de volgende velden in:
- Onderwerp: Vul hier een titel voor je verzoek in
- Type Support aanvraag: maak een keuze uit de verschillende soorten Support aanvragen
- Gewenste datum: geef hier aan welke datum er gewenst is (let op: wij plannen het verzoek zelf in omdat het hier om maatwerk gaat!)
- Beschrijving: Geef zo duidelijk mogelijk aan waar het over gaat
- Gebruik Enter VPN: geef hier aan of je wel of niet gebruik maakt van een VPN verbinding bij Enter
- Contact client installatie: Geef hier de details op als het om een client installatie gaat
- De 3 velden voor systeembeheerder details: als er een servermigratie plaatsvindt: vul hier de details van de huidige systeembeheerder in
- Bij bijlage kun je een afbeelding invoegen om je verzoek te verduidelijken
Is alles goed gevuld? Klik dan op “Versturen” en we kunnen je verzoek in behandeling gaan nemen.
Verder werkt het precies zoals beschreven bij de aanvraag van een normaal ticket.
Mocht er iets niet lukken tijdens het aanmaken van een technische ondersteuning ticket? Aarzel niet om contact met ons op te nemen zodat we samen zorg kunnen dragen voor een geoliede afwikkeling van je ticket.