We hebben ons eerste A.informatief webinar van dit jaar gehouden. In de reeks A.informatief nemen we je mee in de ontwikkelingen in ons assurantie- en hypotheek CRM software Assu®.
Wil je nalezen wat we deze keer gedeeld hebben? Lees dan snel verder. Onderaan dit artikel vind je een video van het webinar en ook een Q&A met de vragen die er gesteld zijn.
Assu®upgrade
In dit kwartaal hebben we Assu® upgrade versie 1.2633 uitgebracht. Ook is het A.i. stemlokaal weer twee weken open geweest. De stemmen inventariseren wij in week 7. De wensen waar het meeste op gestemd is worden ingebouwd gedurende het tweede ontwikkelkwartaal. Houd de nieuwsberichten rechts onderin je Assu® scherm in de gaten want daar lees je op weekbasis wat er nieuw is in de Assu® update.
Uiteraard vind je de nieuwe functionaliteiten in Assu®, Appviseurs, Assu2Go of de slimme formulierentool ook gewoon terug op de wat is nieuw pagina op onze website.
Upgrade 1.2633
We zijn dit jaar gestart met Assu® upgrade versie 1.2633.
Deze versie is op 27 januari gelanceerd. Wil je weten welke punten er nieuw zijn in deze versie? Klik dan op onderstaande knop:
Op weekbasis bouwen we nieuwe functionaliteiten in Assu® die komen uit het A.i. Stemlokaal. Gedurende het hele eerste ontwikkelkwartaal hebben we op maandag een update voor je beschikbaar.
Bekijk hier het overzicht van alle nieuwe functionaliteiten en optimalisaties die we dit kwartaal voor je inbouwen:
Assu® upgrade versie 1.2633 zal voorlopig de laatste grote upgrade zijn. Vanaf 1 januari werken we namelijk met ontwikkelkwartalen. Hierdoor kunnen we sneller nieuwe functionaliteiten inbouwen.
Houd onze “Wat is nieuw” pagina en de nieuwsberichten rechts onderin Assu® in de gaten voor de meest actuele versie.
Tweede ontwikkelkwartaal
In het tweede ontwikkelkwartaal van dit jaar zullen we de punten voor je inbouwen die uit het A.i. Stemlokaal van eind januari zijn gekomen. De punten worden op weekbasis ingebouwd gedurende het tweede kwartaal in versie 1.2633.
Digitale transformatie
Met onze slimme functionaliteiten en tijdbesparende opties helpen wij jou verder de toekomst in. Wij noemen dit “digitale transformatie”. In dit webinar hebben we de volgende onderwerpen besproken:
De slimme formulieren tool is de afgelopen tijd weer uitgebreid met een aantal handige functionaliteiten waarmee je jouw processen nog meer kunt automatiseren.
Denk bijvoorbeeld aan het zelf instellen per groep welke taak of workflow er gestart wordt. Ook kun je nu zowel voor al je formulieren of voor een bepaald formulier een eigen achtergrond instellen waardoor jouw mailings nog persoonlijker worden.
Wat kan ik met de slimme formulierentool?
Door middel van een Assu® selectie haal je de doelgroep op die voor jou van toepassing is om een gerichte marketing te kunnen doen.
Na het verzenden van de mailing krijgt jouw klant een e-mail binnen met daarin een link naar een website waar het betreffende formulier in gevuld kan worden. Ingevulde formulieren komen automatisch binnen in het documentenarchief van de betreffende relatie.
Denk bijvoorbeeld aan een nazorgscan of een inventarisatieformulier. Wil je helemaal automatiseren? Ga dan aan de slag met taken en workflows.
Jouw voordelen
De slimme formulierentool is een aanvullende module. Een aantal voordelen voor jou:
- Snel en veilig: Stuur online je gegevens op en neer tussen jouw kantoor en je klanten.
- Jouw klant aan het roer: Laat jouw klant zelf de juiste gegevens invullen in het inventarisatieformulier.
- Haal alleen dat op wat telt: Maak zelf formulieren op en vraag alleen datgene uit wat je nodig hebt.
Meer weten?
Wil je meer weten over de slimme formulierentool? Lees dan hier verder en maak een afspraak voor een demonstratie door 1 van onze consultants.

Met de Assu® hypotheekmodule met HDN koppeling heb je alles wat je nodig hebt voor het complete hypotheekproces van aanvraag tot zekerheid binnen handbereik.
De klantreis staat hierbij centraal. Belangrijke informatie is direct toegankelijk, wat zorgt voor efficiënte samenwerking met klanten, geldverstrekkers en collega’s. Dankzij snelle communicatie via HDN en geautomatiseerde processen zoals workflows en taken, verloopt het aanvragen en beheren van hypotheken sneller, bespaar je tijd en verhoog je klanttevredenheid.
Voorbeeld van een HDN stukkenlijst op een hypotheekkaart in Assu®
Jouw voordelen
- Werkt samen met Appviseurs.
- Geen handmatige stukkenlijsten meer maken.
- Een ruim assortiment van gratis Workflows met sjablonen meegeleverd.
Dat wil ik ook
Wil jij ook aan de slag met een volledig geautomatiseerde hypotheek klantreis? Lees hier dan verder.
Ben jij klaar om je organisatie nét dat stapje slimmer te maken? Met AssuInzicht krijg je in één oogopslag grip op alles wat belangrijk is. Deze managementtool combineert stijl met slimme dashboards die jou als manager, directeur of teamleider voorzien van precies de inzichten die je nodig hebt.
Geen eindeloos gezoek meer in Excel-bestanden of verdwalen in rapportages die je hersens doen kraken. Met Assu®Inzicht kun je data eindelijk begrijpen zonder dat je een datawetenschapper hoeft te zijn. We hebben het overzichtelijk en simpel gehouden, zodat je met een glimlach je belangrijkste cijfers kunt checken.
Of je nu wilt weten hoe je team presteert, de financiën op orde zijn of je planning nog klopt: AssuInzicht is jouw digitale rechterhand. Probeer het zelf en ontdek waarom onze gebruikers zeggen: “Eindelijk een tool die écht meedenkt!”
Jouw voordelen
- Losse applicatie op basis van power BI gekoppeld aan Assu®, geen installatie nodig.
- 3 opties dus voor ieder kantoor wat wils,
- Erg gebruikersvriendelijk,
Naast de gratis basis management functionaliteit binnen Assu® brengt de AssuInzicht tool je nog een drietal aanvullende varianten:
Naam versie: | Wat doet het: | Prijs: |
Inzicht Uitgebreid: | Deze versie biedt een uitgebreid financieel dashboard. | €50,- |
Inzicht Geavanceerd: | In deze versie kun je je workload bekijken op basis van takenoverzichten. | €100,- |
Inzicht Enterprise: | Dit is een maatwerk versie waarin je alles kunt bekijken dat voor jouw kantoor belangrijk is. | in overleg |
AssuInzicht zal midden februari in pilot gaan. Houd onze publicaties in de gaten voor meer informatie en prijzen.
We hebben alvast wat screenshots voor je:
We bouwen dit jaar verder aan Assu®Web, de webbased versie van jouw vertrouwde assurantie- en hypotheek CRM software Assu®.
Op dit moment zijn we klaar met de relatiekaart, de poliskaart en de schadekaart. We bouwen nu aan het hypotheken stuk in Assu®Web.
Ook werken we aan “het digitale kantoor”. Hier vind je de agendapunten, notities, taken en documenten terug.
Je kunt straks ook gebruik maken van de slimme formulierentool vanuit Assu®Web.
De look en feel van Assu®Web zal die van onderstaand voorbeeld zijn:
A.i. Videotheek
Ben je op zoek naar instructies in de vorm van een video? Dan is de A.i. Videotheek the place to be. We hebben daar een begin gemaakt aan een aanbod van instructievideo’s met uitleg zodat je in een paar minuten een bepaalde functionaliteit kunt leren kennen.
Je vindt er ook een ideeënbus waar je suggesties in kunt dienen voor instructievideo’s. Laat van je horen. Wie weet zie jij binnenkort jouw verzoek terug op onze website.
Assu®Store
In onze Assu®Store bieden wij een breed scala aan producten aan, variërend van rapportages tot selecties. Ons doel is om jou te helpen bij jouw digitale transformatie en daarom zorgen we ervoor dat onze online webshop gebruiksvriendelijk is en gemakkelijk te navigeren, zodat jij niet onnodig veel tijd kwijt bent aan zaken die er niet toe doen ;).
Wat kan ik vinden in de Assu®Store?
Op dit moment hebben we een ruim aanbod van producten die je gratis kunt downloaden.
Denk hierbij aan onderstaande opties:
- Workflows
- Selecties
- Rapportages
- Sjablonen
- Invulbare PDF sjablonen
Hoe werkt het?
In de Assu®Store kun je door middel van een eenvoudig filter jouw producten zoeken. Zoek je bijvoorbeeld een factuur rapportage? Vouw dan de categorie “Rapportage” open en vink “Factuur rapportage” aan. Je krijgt nu ons aanbod van factuur rapportages te zien.
Maak de keuze welke factuur rapportage je wilt bestellen. Kies voor “Toevoegen aan winkelwagen” om het product in je mandje te leggen.
Klik op het winkelwagentje om je bestelling definitief te maken. Door op “Afrekenen” te klikken kom je in het checkout formulier terecht waar je je bedrijfsgegevens dient in te vullen voordat je definitief op “Bestelling plaatsen” klikt. Je laatste scherm is je bestellingen overzicht.
Een download besteld… en nu?
Je hebt zojuist een download besteld via onze Assu®Store. Je krijgt hiervan een bevestiging binnen per e-mail. In de e-mail staat een .ZIP bestand dat je ergens op je pc dient op te slaan (je bureaublad bijvoorbeeld). Pak het .ZIP bestand uit en het bestand dat je overhoudt dien je in Assu® te importeren op de juiste plek.
We hebben per download categorie een linkje naar de Assu® handleiding geplaatst zodat je gemakkelijk kunt zien hoe je het betreffende bestand importeert in Assu®.
Klantonderzoek: omdat jouw mening telt
Eind vorig jaar hebben we al onze relaties gevraagd om ons jaarlijkse klantonderzoek in te vullen. De gegevens hebben we uitgebreid doorgenomen en op basis van de resultaten een stappenplan gemaakt voor het komende jaar.
Het klantonderzoek van afgelopen jaar

Op basis van de resultaten van het klantonderzoek hebben we een drietal speerpunten bepaald die we dit jaar gaan oppakken:
- Verbetertrajecten: Door middel van 1 op 1 consultancy en abonnementen bieden we de mogelijkheid om jouw processen te optimaliseren.
- Meer webinars: Er komen dit jaar meer webinars. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een webinar over AssuInzicht, Assu2Go, Assu®Store en Appviseurs.
- Appviseurs herschrijven: In dit jaar gaan we zowel Appviseurs web als Appviseurs app volledig herschrijven. Appviseurs zal hierdoor sneller en stabieler zijn. Ook bouwen we een aantal wensen in waardoor Appviseurs weer met zijn tijd mee kan.
Gratis consultancy
Onder de deelnemers hebben we gratis een dagdeel consultancy verloot.
De winnaar van dit jaar is: Bob Bijwaard van Bergermeer Verzekeringen.
Ook dit jaar zullen we in oktober weer een uitgebreid klantonderzoek houden. Plan alvast een plekje voor ons in je agenda in. Want….
- Met jouw input kunnen we je nog beter ondersteunen
- Je kunt ons laten weten wat echt belangrijk is voor jou
- En... alleen samen kun je aan een mooi pakket bouwen
En heb je de rest van het jaar suggesties, opmerkingen of feedback? Aarzel vooral niet om contact met ons op te nemen zodat wij onze applicaties en onze service kunnen blijven verbeteren.
Dit webinar nog een keer terugkijken?
Klik dan op onderstaande afbeelding om een video van het webinar te bekijken.
Wij hopen dat we iedereen hiermee een goed beeld hebben kunnen geven van alle ontwikkelingen binnen A.i. Automatisering. Heb je nog vragen? Aarzel niet om contact met ons op te nemen.
Met vriendelijke groeten,
Team A.i. Automatisering
Q&A bij dit webinar
Tijdens dit webinar was er ook tijd voor vragen. Maar omdat we technisch probleempje hadden kwamen de vragen helaas niet in beeld tijdens het webinar. Onze excuses hiervoor.
Maar we hebben uiteraard wel de antwoorden op jullie vragen:
AssuInzicht zal vanaf midden februari in pilot gaan.
Houd onze publicaties in de gaten voor meer informatie.
De zoekfunctie is erg snel. Assu®Web kijkt op een andere manier naar de database dan Assu® waardoor de resultaten direct zichtbaar zijn in je zoekbalk.
De megazoek is daardoor eindelijk mega geworden 🙂
Assu®Web haalt de gegevens direct uit de database van Assu®. De gegevens komen hierdoor direct in je scherm terecht.
Op deze vraag kunnen we niet antwoorden met een datum. Het doel is dat het in de toekomst wel komt te vervallen. Uiteraard is dat pas het geval als Assu®Web van alle functionaliteiten voorzien is en 100% werkt zoals het hoort te werken.
Hulp of advies nodig?
Wil jij jouw bedrijfsprocessen nog verder optimaliseren op een manier die helemaal bij jouw bedrijf past? Denk dan eens aan ons consultancy abonnement.
Met het consultancy abonnement krijg je gericht advies van 1 van onze consultants en krijg je hulp bij de inrichting van jouw pakket aan de hand van jouw eigen processen.
Meer weten? Klik dan op onderstaande knop voor meer informatie. Of vul ons klantonderzoek in en maak kans op gratis consultancy.
Feedbackformulier: heb je nog vragen of opmerkingen?
Heb je na het zien van ons webinar nog vragen, opmerkingen of suggesties? Geef jouw feedback dan door via onderstaand formulier.
Met jouw feedback kunnen wij onze webinars blijven verbeteren.