Omdat de ontwikkelingen in de markt niet stil staan en wij via jullie tal van nuttige ideeën doorkrijgen, is onze software continu in ontwikkeling. In dit artikel willen wij jullie daarom dan ook betrekken bij ons interne ontwikkelproces om je zo een idee te geven waar wij zoals mee bezig zijn als het gaan over de ontwikkeling van assurantiesoftware.
Updates, aanpassingen in onze applicaties
De term “update” heb je ongetwijfeld wel eens gehoord. Maar wat houdt deze term nou eigenlijk in?
Bugfixes en kleine aanpassingen voeren wij in onze applicaties door in de vorm van updates. Deze updates worden regelmatig (op wekelijkse basis) toegevoegd aan onze Wat is nieuw pagina. Houd deze pagina daarom goed in de gaten zodat je niets mist!
Ook wensen die wij van jullie binnen krijgen kun je terugvinden in de tussentijdse updates.
Aanpassingen die ingewikkeld zijn (denk hierbij aan bijvoorbeeld een HDN koppeling) bouwen we in een upgrade in. De upgrade wordt gedurende 4 weken zowel intern als extern door een groep testkantoren getest voordat deze gelanceerd wordt.
Upgrades, een volledig nieuwe versie
Naast updates zijn er ook nog upgrades. Twee lettertjes verschil, maar inhoudelijk bevat deze tweede heel wat meer en gaat er ook veel meer tijd in zitten om deze te bouwen.
Upgrades bevatten grotere en ook meer aanpassingen in het pakket. Denk hierbij aan bijvoorbeeld de HDN koppeling.
Een upgrade is er niet zomaar. Voordat de upgrade bij jullie terecht komt, is hij een heel traject door gegaan. Soms letterlijk van het schetsboek tot aan de lancering.
Zo wordt een upgrade 2 weken intern en 2 weken extern getest door een groep testkantoren voordat we hem gaan lanceren.
Hotfixes, tussentijdse oplossingen
Naast updates en upgrades bouwen ook hotfixes. Hotfixes zijn tussentijdse oplossingen die automatisch doorgevoerd worden in het pakket. Lees hier meer over onze hotfixes.
De weg naar ons doel
En hoe komen wij dan tot al deze ontwikkelingen? De weg die wij volgen om ons doel te bereiken bewandelen wij met behulp van de Scrum methodiek. Op basis van een Scrum planning wordt er iedere twee weken een demo gegeven waarin wij samen alle nieuwe functionaliteiten bekijken. Deze nieuwe functionaliteiten worden direct na de demo gelijk toegevoegd aan de Assu® Handleiding die je onder de F1 knop in je pakket terug kunt vinden en ze komen ook in de wat is nieuw van de nieuwe upgrade te staan.
Op het moment dat een release intern in ontwikkeling is zal de versie een 0.0 versie zijn. Hij is dan enkel beschikbaar voor interne doeleinden. Als de upgrade klaar is voor de interne eindtest zal hij versie 1.0 krijgen.
Als onze interne testers akkoord gaan met de nieuwe upgrade, zetten wij hem uit naar onze pilotkantoren onder versienummer 2.0. Ook zij testen de versie twee weken intensief voordat hij klaar is om gelanceerd te worden.
Als ook de pilotkantoren hun akkoord hebben gegeven kunnen wij de upgrade gaan uitleveren. De versie is op dat moment 3.0 en bij het eerste gebruik zie je 3.1 onderin je scherm staan.
Een eigen inbreng in onze ontwikkelingen
Wil je zelf ook inbreng hebben in onze ontwikkelingen? Bij ons kan dat, want wij werken volgens “de weg van de wens”.
Via A.i. Servicedesk heb je namelijk de mogelijkheid om gedurende het hele jaar zaken, waarvan je denkt dat ze onze software en apps kunnen verbeteren, in de vorm vaneen wens in te dienen. Lees hier hoe dit werkt.
Je kunt via onze A.i. Community tegelijkertijd ook campagne voeren voor je wens(en).
Wij inventariseren alle ingekomen wensen en plaatsen ze een paar maal per jaar in ons A.i. Stemlokaal. Iedereen met toegang tot A.i. Servicedesk krijgt hiervoor van ons een uitnodiging toegestuurd per mail.
Gedurende drie weken kun je stemmen op je favoriete wensen. Na deze drie weken sluiten wij het Stemlokaal weer en inventariseren we de meest gestemde wensen in de nieuwe Upgrade versie voor de Roadmap.
Meer weten over bovenstaande procedure? Klik dan snel op onderstaande knop om alles te weten te komen wat je nodig hebt om te gaan stemmen: