Optimaal adviseren?
Wil je jouw klant van optimaal advies voorzien? Zorg er dan voor dat je je pakket juist invult. Hierdoor kun je eruit halen wat erin zit om jouw klanten de gegevens te kunnen verstrekken die zij nodig hebben.
Maar wat is dan “juist invullen”? We hebben gemerkt dat met name nieuwe kantoren die voorheen met een ander pakket hebben gewerkt dat net iets anders werkte dan dat Assu® doet, er soms moeite mee hebben om bepaalde zaken terug te kunnen vinden.
In dit artikel geven we je een aantal veel voorkomende zaken die wij tegenkomen met een verwijzing naar onze Assu® handleiding die je ook terug kunt vinden onder de F1 knop in je Assu® pakket, zodat je zelf niet in deze valkuilen hoeft te trappen.
VOER EEN PRODUCT IN ZOALS HET BEDOELD IS:
Assu® werkt met productkaarten. Zo heb je bijvoorbeeld polissen, hypotheken en bancaire producten. Sommige andere softwarepakketten kennen deze structuur niet, waardoor we met name na een datamigratie nog wel eens hypotheken op een poliskaart tegenkomen. Bij Assu is dat niet nodig. je kunt al je producten op hun eigen productkaart invullen.
VOER EEN BEDRIJF ALS BEDRIJF IN EN EEN PARTICULIER ALS PARTICULIER:
In Assu® is er op relatieniveau een verschil tussen een particuliere relatie en een zakelijke relatie. Een particuliere relatie heeft bijvoorbeeld geen KVK nummer. Wil je later dan bijvoorbeeld een uitgebreide selectie gaan maken op een bedrijf dat als particulier ingevuld staat dan zul je zien dat je een heleboel velden mist.
PAKKETPOLISSEN:
Op het gebied van pakketpolissen komen we diverse zaken tegen die in andere softwarepakketten anders werken en daardoor met name bij nieuw Assu® gebruikers nog wel eens vraagtekens geven. Een paar veel voorkomende zaken zijn:
- een pakketpolis niet volledig vullen waardoor je gegevens mist
- er worden losse polissen aangeleverd door de maatschappij, maar deze worden als pakketpolis ingevoerd
- in een pakketpolis worden zelf wijzigingen doorgevoerd terwijl je met ADN berichten werkt
In Assu® dien je een pakketpolis in te voeren als een mantel waaronder de losse polissen komen te hangen. Als je eenmaal je complete pakketpolis aan hebt gemaakt en je wilt een wijziging doorvoeren terwijl je gebruikt maakt van ADN berichten dan dien je de ADN verwerking te gebruiken om de mutaties door te voeren en niet zelf aan de slag te gaan op de polissen. Hierdoor krijg je namelijk problemen als je met de ADN verwerking aan de slag gaat.
ROLLEN OP DE RELATIEKAART:
Aan een relatiekaart in Assu kun je andere relaties koppelen die een bepaalde “verhouding” hebben met de hoofdrelatie. Dit doe je op de hoofdrelatiekaart onder tabblad “relaties” onderaan je scherm. Hier zet je bijvoorbeeld een partner neer, of kinderen van je hoofdrelatie. Bij een bedrijf kun je hier je medewerkers invoeren.
MANAGEMENT:
Maak je gebruik van de management functie? Dan dien je er rekening mee te houden dat de gegevens in het management scherm daar terecht komen door de periodieke prolongatie en mutatieberichten. Prolongeer je niet of haal je geen mutatieberichten op? Dan kunnen je management gegevens ook niet kloppen.
Bovenstaande punten gingen over het onjuist vullen van waardevolle informatie. We geven hier onder ook nog een kort overzichtje van veel voorkomende zaken die niet lekker werken en daardoor ook het gevoel kunnen geven dat er iets mist in je pakket:
MAILEN IN ASSU®:
Als je gaat mailen in Assu® met onze AssuMailbox dan dien je voordat je gaat starten eenmalig een aantal instellingen goed te zetten. 1 van de zaken die je in dient te richten is je Outlook account. Soms denken mensen weleens dat je account om te e-mailen hetzelfde is als je inlog account van Assu. Dat is niet het geval!
GEEN MENSEN UIT KUNNEN LOGGEN:
Dit punt heeft niet zozeer te maken met je klanten informeren, maar we willen het toch benoemen omdat we hier vaak vragen over krijgen. In Assu kun je een gebruiker uit laten loggen door een resetgebruiker aan te leggen. Dat is een gebruiker die enkel en alleen maar voor dit doel in te richten is. Lees hier hoe je een resetgebruiker aanlegt.
HELP, IK BEN EEN POLIS KWIJT!:
We krijgen regelmatig vragen over het feit dat iemand een polis of ander product “kwijt” is. Ben je ook weleens iets kwijt? Dan is er meestal geen reden tot paniek. Kijk allereerst of je filters goed staan. Dit doe je rechts bovenaan je productoverzicht. Heb je bijvoorbeeld aanstaan dat je alleen historische polissen wilt zien, dan worden er geen actuele polissen getoond.
Staat het vinkje wel goed, maar staat dan alsnog je polis niet in het overzicht? Kijk dan of je maximale lijst weergave hoog genoeg staat.
We hopen je met dit overzicht een goed idee te hebben gegeven over het juiste vullen van gegevens in Assu®. Heb je zelf eventueel aanvullingen waarvan je denkt “hier kan ik een andere Assu® gebruiker goed mee op weg helpen”. Laat ons dat dan weten dan vullen we je punten aan in dit artikel.
Met vriendelijke groeten,
Team A.i. Automatisering