Wat is nieuw versie 1.2634

schadeafhandeling

Hier onder vind je een overzicht van de nieuwe functionaliteiten vanaf versie 1.2634 Voor gedetailleerde omschrijving van de topics verwijzen we je door naar onze handleiding die je in het pakket onder de F1 knop kunt vinden.

Deze versie is vanaf eind april beschikbaar.

<<laatst aangepast 30-05-2025 N. Hartendorf>>

Eerdere Upgrades kun je hier terugvinden:

UPDATES BIJ DEZE UPGRADE:

We streven ernaar om drie keer per jaar een nieuwe Upgrade uit te brengen. Naast deze Upgrade lanceren we wekelijks een Update met daarin bugfixes, optimalisaties en nieuwe functionaliteitem.

Deze Updates kun je op weekbasis onderaan deze pagina terugvinden.

INHOUD UPGRADE:

In deze versie hebben we gewerkt aan diverse versoepelingen en versnellingen achter de schermen. De overige nieuwe functionaliteiten vind je terug in onderstaand overzicht:

 

Assu®Mailbox:

AssuMailbox

Werk je met Assu®Mailbox? Let dan goed op!

De Assu®Mailbox is herschreven naar Graph waardoor hij soepeler werkt. Dit in verband met het feit dat in september de ondersteuning vanuit Microsoft stopt. Je mailbox blijft dus gewoon werken! We raden je aan de onderstaande stappen vóór die tijd uitgevoerd te hebben.

Werk je in Office 365 met de Assu®Mailbox? Lees dan onderstaande informatie goed door want je moet eenmalig 2 zaken instellen in de Assu®Mailbox.

Doe dit voor al je accounts na elkaar en start pas op als alles over is gezet!

1: Verwijder bestaande accounts en leg nieuwe accounts aan

Hoe doe je dit?

Stap 1: Ga naar de Assu®Mailbox en klik daar links bovenaan je scherm op het witte boekje.

Stap 2: Ga naar je accounts

Stap 3: Selecteer je account dat eruit moet en verwijder het.

Stap 4: Ga nu je account(s) opnieuw toevoegen

2: Leg je handtekeningen opnieuw aan

Ook je handtekeningen in de Assu®Mailbox moet je er opnieuw in zetten.


Onder de onderstaande knop vind je een uitleg hoe je beide acties uit kunt voeren:

  • Historische relaties worden nu ook in de Assu®Mailbox grijs getoond in het scherm waarin je e-mails aan relaties kunt koppelen:

AssuMailbox email aan relatie koppelen

Relaties:

relaties
  • Bij het historisch maken van een relatie wordt nu gekeken of er gekoppelde relaties aanwezig zijn op de relatiekaart. Indien dit het geval zal het systeem nu vragen of die relaties ook meteen historisch moeten worden. Het is mogelijk om dat per gekoppelde relatie te bepalen:gekoppelde relaties van relatiekaart historische maken

Polissen:

polissen
  • Bij het zoeken op nummers vanuit de cockpit zoals een relatienummer of polisnummer, worden spaties nu automatisch genegeerd als je die (per ongeluk) typt in het zoekveld. Let op: dit geldt niet bij de naam van een relatie als je daar op zoekt!
  • Als je op de hoofdpolis een wijzigingsreden aanpast komt er nu een vraag of je deze reden ook op de onderdelen aangepast wilt hebben:

wijzigingsreden pakketpolis aanpassen melding voor onderdelen

  • Bij alle verschillende voertuig objecten (auto, aanhanger, caravan etc.) kan nu de laatste tenaamstelling van het kenteken gevuld worden. Dit kan ook via ADN worden aangeleverd:

tenaamstelling kenteken motorrijtuig

  • Voor pakketpolissen is de risicodrager nu ook zichtbaar bij de onderdelen lijst:

risicodrager pakketpolis

Hypotheken:

hypotheken
  • Het is nu mogelijk om in het zoekscherm van de hypotheken te zien of een hypotheek in behandeling is.

  • Als je gebruik maakt van de HDN koppeling voor het automatiseren van je hypotheek processen, wordt er vanaf nu automatisch een taak aangemaakt voor de adviseur op het moment dat alle stukken aangeleverd zijn door je klant:automatische taak na completeren HDN checklijst

Financieel:

  • Het is nu mogelijk om facturen voor zakelijke relaties via de B2B code in een SEPA te incasseren. Dit betekent dat die incasso onherroepelijk is en niet gestorneerd kan worden. Hiervoor is wel een schriftelijke machtiging nodig.SEPA instellingen onherroepelijk B2B incasso

Als je dit gedaan hebt zal de incasso batch op particulier en zakelijk gesplist worden, omdat dit namelijk apart bij de bank aangeleverd moet worden.gesplitste SEPA incassobatch

  • Wanneer je facturen crediteert zonder te verrekenen en er is geen rekeningnummer bekend dan krijg je vanaf nu een waarschuwing in je scherm te zien.
  • In de RC controle is het nu ook mogelijk om direct door te klikken naar de maatschappijkaart. Klik op het poppetje achter het rode kruis en selecteer daarna de juiste maatschappij. Je ziet ook gelijk de POR code en grootboek RC:

RC controle maatschappij kaart openen

  • Als je gebruik maakt van de interne boekhoudkoppeling is er in de grootboeken lijst nu een kolom toegevoegd voor de kostenplaats code:

kostenplaats code

  • Aan het handmatige prolongatie overzicht zijn voor polissen de volgende 6 kolommen toegevoegd.

    • Adviseur (polisniveau indien gevuld, anders relatieniveau)
    • Adviseur2 (relatieniveau)
    • Type persoon (prive/zakelijk)
    • Hoofdbranche
    • Subbranche
    • Productomschrijvinghandmatig prolongatie overzicht

Sjablonen:

  • Als je gebruik maakt van factuurbijlagen zal het systeem nu vragen om een extra sjabloon te selecteren voor de e-mail waarbij geen bijlagen aanwezig zijn. Op die manier kan er onderscheid gemaakt worden tussen een factuur e-mail die wel bijlagen bevat en een die dat niet heeft:

sjabloon voor factuur zonder bijlagen

 

  • Bij de opmaak van een e-mail of briefsjabloon voor een polis of schade hebben we een samenvoegveld toegevoegd waarmee je ook de hoofdvervaldatum van een polis op kunt halen. Het gaat hierbij om het invoegveld <<Hoofdvervaldatum>:

samenvoegveld sjabloon voor polis met hoofdvervaldatum

  • In de sjabloon details kun je nu onder tabblad “Meesturen naar e-mailadres” aangeven dat je een e-mail mee kunt sturen aan een bepaald e-mailadres, een BCC en een CC:\

sjabloon details meesturen cc en bcc

  • Het is nu mogelijk om aan een sjabloon een standaard documentbeschrijving te koppelen. Indien gevuld zullen brieven en e-mails die gemaakt worden met dit sjabloon automatisch de gekozen beschrijving krijgen:

standaard documentbeschrijving in sjabloon

Lees hier alles wat je wilt weten over het maken van sjablonen als basis voor een goede mailing:

Workflows/automatische handelingen:

workflow icoon vierkant
  • Het is bij de automatische handeling trigger voor het historisch maken van een polis nu te kiezen om die alleen te laten uitvoeren indien de polis een specifieke subbranche heeft:automatische handeling voor polis nu ook subbranche
  • Het is nu mogelijk om via workflow een slim formulier ook naar de partner te versturen. Let op: dit zijn niet 2 aparte formulieren. Beide relaties ontvangen een link naar hetzelfde formulier:

slim formulier aan partrner via workflow

  • Het is nu mogelijk om in het workflow overzicht dat je te zien krijgt wanneer je een workflow opent, alle onderliggende documenten te zien. Dit houdt bijvoorbeeld in dat wanneer je deze optie aanzet bij een relatie workflow, dat niet alleen de documenten van de relatie maar ook de documenten van alle producten van die relatie getoond worden. Bij een workflow op polisniveau worden de documenten van de onderdelen getoond en ook de schadedocumenten die bij de polis horen worden getoond.

Ketenintegratie:

ketenintegratie
  • Indien een digitaal document is gekoppeld aan een schade is nu het schadenummer klant zichtbaar in het digitale documenten scherm.

digitale documenten schadenummer klant zichtbaar in overzicht

Algemeen:

algemeen
  • Appviseurs e-mail notificaties worden alleen nog maar verstuurd indien de relatie ooit in Appviseurs ingelogd is geweest.
  • Het is nu mogelijk om per gebruiker te bepalen wie er in Assu®2Go mag inloggen:

Assu2Go gebruiken

  • Bij het zoeken op bancaire producten wordt nu de ingangsdatum van het product getoond.
  • Bij het historisch maken van een product dat gekoppeld is aan een abonnement wordt nu de vraag gesteld of het abonnement geopend moet worden. Dit kan nuttig zijn omdat dan bijvoorbeeld het abonnementsbedrag veranderd moet worden:

gekoppeld abonnement

Informatie voor pilotkantoren

testen

De volgende punten zijn dankzij jullie inzet opgespoord en opgelost:

Update versie 2634.2.9:

  • Het was niet mogelijk een gebruiker te verwijderen in verband met gekoppelde taken/agenda’s.
  • De beschrijving van een e-mail kon niet aangepast worden bij het versturen van een e-mail met de instelling externe mailserver.

 

Update versie 2634.2.8:

  • Als je met Snelstart werkt was de melding dat de synchronisatie is gestart niet meteen zichtbaar. Dit probleem is verholpen.
  • Het veld “laatst ingelogd Appviseurs” werd niet gevuld als je zoekt via megazoek.
  • Timestamps in taken en notities kregen een extra enter onder de gebruikersnaam.
  • Verder hebben we wat nieuwe functionaliteiten toegevoegd die je terug kunt vinden onder de betreffende kopjes.

 

Update versie 2634.2.7:

  • Bij het versturen van e-mails via Assu® (dus niet de Assu®Mailbox gebruiken) kon de beschrijving van de e-mail niet aangepast worden.

 

Update versie 2634.2.6:

  • Hierin is een probleem opgelost in de slimme formulieren module. Een relatienummer was niet uniek als je meerdere portefeuilles hebt in Assu®.
  • De Synchronisatie met Snelstart werkte niet meer. Dit probleem is nu verholpen.
  • Verder hebben we wat nieuwe functionaliteiten toegevoegd die je terug kunt vinden onder de betreffende kopjes.

 

Update versie 2634.2.5:

  • Hierin is een bug opgelost waarbij de HDN workflows niet getriggerd werden bij het handmatig aanpassen van een hypotheekstatus.

 

Update versie 2634.2.1:

  • In een workflow waarbij er een informele mail zou moeten worden verzonden werd er een formele mail verzonden. Dit probleem is nu verholpen.
  • De invoegvelden BeideVerzekeringnemers_Aanhef_Compleet en BeideVerzekeringnemers_BriefAanhef_Compleet werkten niet bij zakelijke relatie zonder aanhef.

Database aanpassingen:

database

De Assu® database wordt regelmatig aangepast. Daar waar er aanpassingen zijn zullen we dat onder dit kopje per Upgrade vermelden:

Updates bij deze versie:

Hier onder vind straks je een overzicht van al onze Updates die we wekelijks lanceren:

demo aanvragen assurantiesoftware

Demo aanvragen?​

Laat via het contactformulier je gegevens achter en binnen 1 dag nemen wij contact met je op.

Take the first step ...