Op deze pagina vind je een overzicht van de nieuwe functionaliteiten vanaf versie 1.2627.3.1. Voor gedetailleerde omschrijving van de topics verwijzen we je door naar onze handleiding die je in het pakket onder de F1 knop kunt vinden.
Klik hier als je naar de punten wilt die in deze Upgrade ingebouwd zijn.
<<laatst aangepast 6-4-2023 N. Hartendorf>>
Eerdere Upgrades kun je hier terugvinden:
Updates bij deze versie:
We streven ernaar om drie keer per jaar een nieuwe Upgrade uit te brengen. Naast deze Upgrade lanceren we wekelijks een Update met daarin bugfixes, optimalisaties en nieuwe functionaliteiten. In het overzicht hier onder vind je alle Updates die bij deze Upgrade horen:
INHOUD UPGRADE:
In onderstaand overzicht vind je alle nieuwe functionaliteiten in de eerste versie van de Upgrade. We hebben ze per categorie voor je gerangschikt.
Relaties:
* Als er een relatie wordt toegevoegd aan een relatie vanuit de relatiekaart dan komt er na het voltooien van de relatie wizard voortaan ook een vraag of deze nieuwe relatie moet worden toegevoegd aan het dossier. Daarbij kun je meteen kiezen om eventueel ook het adres mee aan te laten passen aan het primaire adres van de hoofdrelatie van het dossier:
* Bij de KVK verrijking wordt voortaan ook het bezoekadres meegenomen naast het postadres. Beiden worden opgeslagen. Dit scheelt onnodig extra werk.
* Als je gebruikt maakt van de Appviseurs module en je krijgt een chat binnen van je relatie kun je vanaf nu in de gesprekken inbox direct naar de betreffende relatie gaan door op de knop “Open relatie” te klikken. Dit scheelt weer een paar klikken om de relatiekaart te moeten openen.
Dit werkt ook als je in het chatbericht zelf zit.
Polissen:
* Als je op zowel een poliskaart als op een relatiekaart een waarschuwingsmelding hebt geplaatst dan worden deze meldingen bij het openen van de poliskaart beiden rechts onderin je scherm getoond.
* Bij een verzekerd object waarbij je een foto kunt uploaden (een auto bijvoorbeeld) kun je nu heel gemakkelijk door middel van de rechter muisknop een aantal acties uitvoeren die betrekking hebben op die foto:
* Als er op een polis een vinkje staat “inclusief BTW” bij een motorrijtuigobject dan zal voortaan automatisch bij het aanmaken van een schade het vakje “BTW verrekenbaar” UIT gevinkt worden zodat je dit niet meer zelf hoeft te doen. Hierdoor vergeet je het dus ook niet te doen.
* Bij een opstal object zijn er nieuwe velden toegevoegd:
- BA_VERWARM : Soort verwarming (Codelijst ADNSVW)
- BA_BBWISO: codelijst NENBRA
- BA_WNISOAW: Wandisolatie (J/N)
- BA_WNISOBR: Wandisolatie brandbaar (J/N)
- BA_BBDISO: codelijst NENBRA
- BA_DKISOAW (dakisolatie aanwezig J/N)
- BA_DKISOBR (Dakisolatie brandbaar J/N)
- BA_BBGISO: codelijst NENBRA
- BA_GEISOAW: Gevelisolatie (J/N)
- BA_GEISOBR: Gevelisolatiebrandbaar (J/N)
* In het dekkingen scherm van een brandpolis is het veld “inboedelmeter” gewijzigd naar het datumveld “einddatum garantie”. Dit geldt voor een inboedel dekking.
* Als er meerdere waarschuwingsteksten zijn (bijvoorbeeld voor de relatie en de geopende polis) dan zijn deze waarschuwingen voortaan zichtbaar op alle niveaus binnen een dossier als de kaarten geopend zijn.
* Bij het muteren van de adresgegevens van een opstal object wordt deze mutatie in alle opstal objecten met hetzelfde adres doorgevoerd op alle andere polissen in het dossier van die relatie.
Schades:
* Indien een tegenpartij bij een schade een verzekeringnemer is bij dezelfde tussenpersoon en de tegenpartij heeft een autopolis met een gekoppeld object dan worden voortaan bij het selecteren van de tegenpartij automatisch de autogegevens van dat voertuig ingevuld.
* Het is niet langer mogelijk om een schade in de toekomst in te kunnen voeren.
* Er is een nieuwe automatische handeling toegevoegd waarbij je een actie uit kunt laten voeren op het moment dat de TP status op de schade gewijzigd wordt:
Hypotheken:
* Het is nu mogelijk om bij je brief- en/of e-mail sjablonen voor hypotheek correspondentie samenvoegvelden te gebruiken voor hypotheek relaties en hypotheek onderpanden. Je dient hiervoor eerst via de samenvoegvelden 2 samenvoegvelden aan te leggen:
- Hypotheek onderpanden
- Hypotheek relaties
De samenvoegvelden kun je zo uitgebreid maken als je zelf wilt door waardes te te voegen aan je selectie in de samenvoegvelden. Heb je ze ingericht, sla ze dan op en hierna kun je ze toevoegen aan je correspondentiesjablonen. Meer weten over het maken van sjablonen? Klik dan hier>>>
Zo is jouw correspondentie over de hypotheek altijd geheel naar wens ingericht. Je kunt hier>>> lezen hoe het aanleggen van samenvoegvelden werkt.
Ook is er bij de sjablonen een samenvoegveld toegevoegd dat de volledige naam van beide hypotheeknemers toont. <<naam_compleet>>
* Afgeloste hypotheekdelen (waarbij de “datum afgelost per” is gevuld worden voortaan grijs getoond in het hypotheekdelen overzicht zodat je een duidelijk overzicht hebt welke hypotheekdelen er nog lopen.
* Je kunt nu op een hypotheekkaart zien wat het openstaand bedrag is. Los je bijvoorbeeld bedrag X af op een hypotheekdeel en je klikt daarna op het rekenmachientje bij “Openstaand bedrag”, dan zal Assu® zelf het afgeloste bedrag X van de hoofdsom afhalen.
Dit scheelt handmatig rekenwerk en geeft een completer beeld van de bedragen op de hypotheek.
Abonnementen:
* Er is een aanpassing gemaakt waarmee je abonnementsfacturen per hoofdvervaldatum afgedrukt kunt laten worden. Je kunt hiervoor een vinkje zetten op het abonnement in kwestie. Je doet dit door eerst “Factuur afdrukken” aan te vinken en daarna “Facturen afdrukken alleen per hoofdvervaldatum”:
Algemeen:
* Alle producten in een overzicht (relaties, polissen, schades etc.) die historisch zijn worden vanaf nu in het grijs getoond:
* In je management scherm worden voortaan alle AFM selecties getoond. Dit levert je tijdswinst op omdat je niet langer de selecties via onze site op hoeft te halen.
Ga hiervoor in Assu® via het witte boekje naar “Management” en klik daarna op “AFM gegevens“. Je komt nu in een scherm terecht waar je al je selecties met aantallen terugziet.
* Je kunt nu heel gemakkelijk documenten vanaf je bureaublad in een bulk inslepen naar een taak. Zet hiervoor de betreffende taak open en klik op tabblad “bijlagen”. Selecteer de bijlages die je nodig hebt en sleep deze naar de taak. Je ziet ze nu bij de taak staan. Ook komen ze automatisch in het docarchief van de juiste relatie/product terecht.
* Op de relatiekaart en ook op de productkaarten worden knoppen voor externe koppelingen die niet gebruikt worden niet langer getoond. Hierdoor ziet het lint er minder “druk” uit.
Gebruik je bijvoorbeeld niet de Accelerate koppeling? Dan wordt deze knop ook niet getoond.
Assu® kent veel koppelingen. Om een idee te krijgen welke koppelingen wij ondersteunen kun je een kijkje nemen bij onze koppelingen>>>
* Als je GEEN gebruik maakt van de AssuMailbox heb je nu tijdens stap 2 van het versturen van een e-mail de mogelijkheid een vinkje onderaan het scherm te zetten bij “Toon gebruikers emailadressen”. Naast de e-mailadressen van de relatie(s) worden nu ook de e-mailadressen van je collega’s getoond die aan deze relatie(s) hangen zodat je hen een CC kunt sturen van de betreffende e-mail:
* Vanaf deze versie hebben we een koppeling met Risk Explorer® beschikbaar. Met behulp van deze koppeling kun je eenvoudig vanaf de relatiekaart in Assu® gegevens doorsturen naar de software van Risk Explorer® om zo risicoprofielen op te maken. Assu® haalt vervolgens deze risicoprofielen en checkups binnen via een tijdgebonden servertaak binnen waarna je automatisch een taak of workflow kunt laten starten.
Wat moet ik hiervoor doen?
Voordat je van start gaat dien je in Assu® via het witte boekje je Risk Explorer® gegevens in te voeren bij “koppelingen-externe instellingen”. Lees hier meer over in de Assu® handleiding>>>
Stel hier ook in wat je wilt zien na het ontvangen van een risicoprofiel of risico checkup. Je kunt namelijk inregelen dat je automatisch een taak aan wilt laten maken of een workflow wilt laten starten na het ontvangen van een risicoprofiel of risico checkup.
Deze informatie komt automatisch binnen via je AiDbs berichten die door middel van een tijdgebonden servertaak opgehaald worden. Lees hier hoe je deze tijdgebonden servertaak inregelt.
Financieel:
* In het facturenoverzicht wordt nu ook de adviseur getoond die op het gekoppelde product vermeld staat. Heeft de polis bijvoorbeeld een andere adviseur dan de relatie en er wordt een algemene factuur gemaakt vanuit de polis, dan wordt bij die factuur de adviseur van de polis getoond.
* Bij het overzicht in de journaalposten is de volledige naam van de debiteur toegevoegd zodat je makkelijk kunt zien om wie dat het gaat.
* Als je gebruik maakt van de boekhoudkoppeling (journaalposten) dan kun je nu handmatig een bankafschrift inboeken (zonder MT940 of CAMT053 bestand):
* De naw gegevens van de maatschappij zijn toegevoegd aan de mergevelden voor een bancair product
* Voor zowel een hypotheek (tabblad financieel), als een bancair product (tabblad financieel), als een financiering (hoofdscherm) is het nu mogelijk een periodiciteit per maanden aan te geven voor de prolongatie:
* Voor mensen die gebruik maken van onze Journaalposten module is het volgende gewijzigd:
Als je in de Journaalposten module een grootboekkaart selecteert die geadministreerd is op de maatschappijkaart in het veldje “grootboeknummer RC” van de betreffende maatschappij, dan wordt er nu automatisch *RC* toegevoegd aan de omschrijving van de regel:
Ketenintegratie:
* Bij de digitale documenten kun je nu ook historische maatschappijen terugvinden als je documenten gaat koppelen.
Sjablonen:
* De naw samenvoegvelden in sjablonen tonen nu het land in het adres van de aangeschreven relatie indien het land anders is dan Nederland.
* De invoegvelden voor een bancair product zijn uitgebreid met de naw gegevens van de geldgever (maatschappij).
Workflows/automatische handelingen:
*Er is een nieuwe handeling toegevoegd waarmee je op de relatiekaart datumvelden kunt actualiseren. De datum wordt na uitvoeren van de Workflow automatisch op de datum van vandaag gezet,
* Het is nu mogelijk om automatische handelingen uit te laten voeren n.a.v. een wijziging van het communicatie profiel van een relatie.
* Het is nu ook mogelijk om via workflow e-mails te versturen voor verschillende partijen binnen een schade:
Schadehersteller
Schadeexpert
Bestuurder
Getuigen
Rechtsbijstandmaatschappij
Tegenpartij
Tegenpartijmaatschappij
Schadecorrespondent
* Er is een nieuwe startconditie toegevoegd waarmee je op een bepaalde dossierrol een Workflow op kunt laten starten. Je kunt bijvoorbeeld zeggen dat een workflow alleen moet gelden voor de hoofdrelatie binnen een dossier:
Prolongeren:
* In het controlescherm van de prolongatie is er een kolom toegevoegd voor de expiratiedatum aan de controlelijst van verschillen:
* In de preverwerking wordt nu ook getoond of de polis provisie vrij is maar dat er wel provisie wordt aangeleverd door de maatschappij. Dit is te zien in de “Opmerkingen” kolom.
Selecties:
* Bij de selecties kun je nu zien wanneer een selectie aangemaakt is en wanneer hij voor het laatst gedraaid is:
* Bij een mailing vanuit een selectie worden nu ook de verstuurde bijlages getoond bij de e-mail. Hierdoor kun je zien dat de complete mail verzonden wordt inclusief de bijlage(s):
AssuMailbox:
In de Assumailbox zijn er geen nieuwe functionaliteiten gebouwd in deze Upgrade. Wel zijn er onder water wat optimalisaties in de database doorgevoerd waardoor bepaalde acties soepeler verlopen.
Database aanpassingen:
De Assu® database wordt regelmatig aangepast. Daar waar er aanpassingen zijn zullen we dat onder dit kopje per Update vermelden: