Assu® Upgrades:
We streven er naar om ieder jaar twee tot drie upgrades uit te brengen. In deze upgrades vindt je veel nieuwe functionaliteiten die we via onze wensen tickets ontvangen hebben, maar ook nieuwe functionaliteiten aan de hand van ontwikkelingen in de markt.
De upgrades waar we in het eerste kwartaal van dit jaar aan werken zijn:
De eerste Assu® Upgrade van dit jaar was Upgrade 1.2630.3.1 die we op 22 januari gelanceerd hebben.
In deze Upgrade zit onder andere onze slimme formulieren tool en een HDN koppeling. De HDN koppeling staat nog in pilotfase bij onze testkantoren.
Maar er zitten nog veel meer slimme oplossingen in. Kijk hier wat er nieuw is in deze versie.
De tweede Assu® Upgrade van dit jaar is Upgrade 1.2631.3.1 die we eind februari gelanceerd hebben.
In deze Upgrade zit onder andere onze slimme formulieren tool en een HDN koppeling. De HDN koppeling staat nog in pilotfase bij onze testkantoren.
Maar er zitten nog veel meer slimme oplossingen in. Kijk hier wat er nieuw is in deze versie.
Wil jij ook klaargezet worden voor deze nieuwe versie van Assu®? Maak dan een ticket aan via A.i. Servicedesk.
Ook maken we een start met het verwerken van punten die uit de stemronde voor Upgrade 1.2632.3.1 zijn gekomen. Welke punten dat dat zijn kun je hier>>> bekijken. We hebben deze versie voor eind september in onze planning staan.
Van maandag 3 juni tot en met vrijdag 21 juni is ons A.i. Stemlokaal weer open. Hier kun je stemmen voor punten die ingebracht zijn voor Assu® Upgrade 1.2633.3.2. Deze Upgrade staat voor begin 2025 in de planning.
Digitale transformatie
Met onze slimme functionaliteiten en tijdbesparende opties helpen wij jou verder de toekomst in. Wij noemen dit “digitale transformatie”. In dit webinar hebben we de volgende onderwerpen besproken:
De slimme formulieren tool is in samenwerking met andere Assu® gebruikers in eigen beheer is ontwikkeld, en sluit hij helemaal aan bij jouw wensen.
De slimme formulieren tool werkt samen met workflows en taken zodat je jouw mailingen optimaal kunt beheren en is gebaseerd op formulieren die je helemaal zelf naar wens in kunt richten.
Wat kan ik met de slimme formulieren tool?
Door middel van een Assu® selectie haal je de doelgroep op die voor jou van toepassing is om een gerichte marketing te kunnen doen.
Na het verzenden van de mailing krijgt jouw klant een e-mail binnen met daarin een link naar een website waar het betreffende formulier in gevuld kan worden. Ingevulde formulieren komen via een tijdgebonden servertaak binnen in het documentenarchief van de betreffende relatie.
Denk bijvoorbeeld aan een nazorgscan waarbij je wijzigingen in situaties kunt inventariseren.
Jouw voordelen
De slimme formulieren tool is een aanvullende module. Een aantal van jouw voordelen als je deze module gaat gebruiken:
- Persoonlijk: Richt je eigen formulieren geheel via je eigen huisstijl in voor een persoonlijke klantervaring.
- Snel en efficiënt: Doordat de formulieren digitaal gaan kun je snel en veilig je formulieren verzenden en bijhouden.
- Geen aanvullende applicaties nodig: Maak zelf formulieren op en je hoeft niet langer gebruik te maken van aanvullende applicaties voor het maken van mailingen.
De volgende fases
De slimme formulieren worden de komende tijd alleen maar slimmer. We gaan er voor zorgen dat de formulieren geprefilled worden vanuit Assu®. In een later stadium zal de informatie vanuit de gebruikerrechtstreeks in Assu® gezet worden. En tenslotte bouwen we aan een automatisch gegenereerd bezoekrapport.
Wil jij ook aan de slag met deze handige functionaliteit? Neem dan snel contact met ons op.
Een belangrijke koppeling waar we mee bezig zijn is de HDN koppeling. Met behulp van deze koppeling kun je hypotheekberichten, statusberichten en stukkenlijsten over en weer sturen tussen Assu® en HDN.
De HDN koppeling wordt ook ondersteund door onze Appviseurs applicatie. Hiermee kan jouw eindklant altijd op de hoogte blijven van de status van diens hypotheek. Ook kan jouw eindklant zelf via de stukkenlijst de benodigde hypotheekstukken, zoals een werkgeversverklaring, digitaal versturen om zo de stukkenlijst in Assu® te completeren.
Een hele efficiënte koppeling dus die niet allen voor jou, maar ook voor jouw eindklanten veel voordelen biedt.
Voorbeeld van een HDN stukkenlijst op een hypotheekkaart in Assu®
Jouw voordelen
- Te koppelen aan Appviseurs.
- Geen handmatige stukkenlijsten meer maken.
- Een ruim assortiment van gratis Workflows met sjablonen meegeleverd/
De status van deze pilot
Op dit moment testen onze testkantoren de laatste processen en bouwen we aan een mooie set standaard Workflows en sjablonen waarmee je direct van start kunt gaan om je hypotheekprocessen nog beter te optimaliseren.
Meer lezen over de HDN koppeling? Lees hier >>> dan verder.
Het feit dat je nu dit artikel leest bewijst dat je onze website gevonden hebt. Dat is mooi 🙂
Onze website is erg uitgebreid. Het stuk waar de meeste informatie in staat voor onze relaties, is het beveiligde Support portaal.
Op deze pagina mogen alleen Assu® gebruikers komen. Je vindt hier onder andere de volgende onderwerpen:
- A.i. Servicedesk: ons ticketsysteem waar je storingen, wensen of suggesties door kunt geven
- Assu®Store: de plek waar je terecht kunt voor het downloaden van selecties, workflows, sjablonen en formulieren.
- Wat is nieuw: hier delen we op wekelijkse basis de Assu® updates, maar je vindt hier ook informatie over Upgrades en onze apps Assu2Go en Appviseurs.
- Handleidingen: hier vind je de handleidingen van Assu®, Appviseurs app en web en Assu2Go.
- Nieuws: onder het kopje “nieuws” plaatsen we regelmatig nieuwsberichten die met ons en onze diensten te maken hebben.
- Uitgelicht: hier vind je extra uitleg over diverse onderwerpen die met Assu® te maken hebben.
De overige knoppen spreken voor zich. Zoek je meer verdieping in je Assu® kennis? Kijk dan eens onder “webinars” of “trainingen” om jouw kennis een boost te geven.
In onze Assu®Store bieden wij een breed scala aan producten aan, variërend van rapportages tot selecties. Ons doel is om jou te helpen bij jouw digitale transformatie en daarom zorgen we ervoor dat onze online webshop gebruiksvriendelijk is en gemakkelijk te navigeren, zodat jij niet onnodig veel tijd kwijt bent aan zaken die er niet toe doen ;).
Wat kan ik vinden in de Assu®Store?
Op dit moment hebben we een ruim aanbod van producten die je gratis kunt downloaden.
Denk hierbij aan onderstaande opties:
- Workflows
- Selecties
- Rapportages
- Sjablonen
- Invulbare PDF sjablonen
Maak voordat je bestanden gaat importeren in je Assu® applicatie altijd eerst een backup. Zorg er ook voor dat je de bestanden niet hernoemt omdat Assu® bij sommige bestanden de benamingen nodig heeft voor een optimale werking van het pakket.
Hoe werkt het?
In de Assu®Store kun je door middel van een eenvoudig filter jouw producten tonen. Zoek je bijvoorbeeld een factuur rapportage? Vouw dan de categorie “Rapportage” open en vink “Factuur rapportage” aan. Je krijgt nu ons aanbod van factuur rapportages te zien.
Maak de keuze welke factuur rapportage je wilt bestellen. Kies voor “Toevoegen aan winkelwagen” om het product in je mandje te leggen.
Klik op het winkelwagentje om je bestelling definitief te maken. Door op “Afrekenen” te klikken kom je in het checkout formulier terecht waar je je bedrijfsgegevens dient in te vullen voordat je definitief op “Bestelling plaatsen” . Je laatste scherm is je bestellingen overzicht.
Een download besteld… en nu?
Je hebt zojuist een download besteld via onze Assu®Store. Je krijgt hiervan een bevestiging binnen per e-mail. In de e-mail staat een .ZIP bestand dat je ergens op je pc dient op te slaan (je bureaublad bijvoorbeeld). Pak het .ZIP bestand uit en het bestand dat je overhoudt dien je in Assu® te importeren op de juiste plek.
We hebben per download categorie een linkje naar de Assu® handleiding geplaatst zodat je gemakkelijk kunt zien hoe je het betreffende bestand importeert in Assu®.
Nieuw in de Assu®Store
Voor iedereen die werkt met Scope 10 en Scope 12 keuringsrapporten hebben we twee mooie Workflows beschikbaar in de Assu®Store waarmee je jouw processen nog verder kunt automatiseren.
Keuringsrapporten zijn van groot belang om de veiligheid van elektrische installaties en zonnepanelen te waarborgen. De Scope 10 en 12 inspecties zorgen ervoor dat risicovolle situaties geïdentificeerd worden en vastgelegd worden in een rapport. Ook worden de kwaliteit, normen en installatievoorschriften beoordeeld.
Omdat het proces van klanten herinneren, nabellen en taken aanmaken van begin tot eind een hoop werk met zich mee kan brengen hebben we de handen ineen geslagen met 1 van onze relaties (Assurantiekantoor Keijzerwaard) en hebben we samen 2 mooie Workflows gemaakt die je helpen om een x aantal maanden voor de einddatum van het keuringsrapport een aantal acties te starten.
Jouw voordelen
- Een signaal voor veiligheid voor jouw klanten.
- Al je acties automatisch wat veel tijd bespaart,
- Minder kans op fouten door automatisering van processen.
Wil je weten wat onze Scope 10 en 12 Workflows voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Neem dan een kijkje in onze Assu®Store waar je ze gratis kunt downloaden:
We werken op dit moment aan een nieuwe koppeling waarmee je op eenvoudige wijze belangrijke management gegevens op kunt halen: Assu®Inzicht.
Jouw voordelen
- Losse applicatie op basis van power BI gekoppeld aan Assu®, geen installatie nodig.
- Snel en overichtelijk al je gegevens in beeld.
- Gebouwd samen met Assu® gebruikers dus heel gebruikers vriendelijk.
Naast de gratis basis management functionaliteit binnen Assu® brengt de Assu®Inzicht tool je nog een drietal aanvullende varianten:
Naam versie: | Wat doet het: | Prijs: |
Inzicht Uitgebreid: | Deze versie biedt een uitgebreid financieel dashboard. | €25,- ex BTW
|
Inzicht Geavanceerd: | In deze versie kun je je workload bekijken op basis van takenoverzichten. | €50,- ex BTW
|
Inzicht Enterprise: | Dit is een maatwerk versie waarin je alles kunt bekijken dat voor jouw kantoor belangrijk is. | notk |
Houd onze publicaties in de gaten voor meer informatie en prijzen.
We hebben alvast wat screenshots voor je:
Vanaf 1 juli 2024 geldt de verplichting voor bemiddelaars en adviseurs in schadeverzekeringen om op eigen initiatief vóór het afsluiten van een verzekeringsovereenkomst de eindklant actief te informeren over de hoogte van de te ontvangen kostenvergoeding (provisie).
Dit wordt “provisietransparantie” genoemd, maar wij willen aanraden om liever het woord “kostenvergoeding” te gebruiken. Het woord “provisie” heeft bij veel mensen namelijk een negatieve klank. Er kleeft een smaakje aan van geld dat je krijgt zonder dat je daar iets voor hoeft te doen. Heb het daarom met jouw klanten over “kostenvergoeding”. Want dat is waar het tenslotte over gaat. Het is een vergoeding voor kosten die jij maakt voor het aanbieden van jouw diensten aan jouw klanten. En er mag best iets staan tegenover de service die jij jouw klanten levert.
Van passief naar actief
Hiermee wordt de voorheen geldende passieve transparantie omgezet naar actieve transparantie. De wijziging heeft als doel de dialoog met de consument over de dienstverlening te bevorderen. De actieve transparantieverplichting geldt niet voor de zakelijke markt.
Transparantie, ook op kantoor
Niet alleen voor jouw klant, maar ook op je eigen kantoor is het raadzaam om transparant om te gaan met je kostenvergoedingen. De vraag is of iedereen op kantoor een goed beeld heeft van de provisie en zo ja, of zij vervolgens deze provisie kunnen relateren aan de kosten van het kantoor. Bij veel kantoren is het geen beleid dat medewerkers een goed inzicht hebben in de inkomsten en kosten van het kantoor.
Net als bij consumenten kan dan het gevaar ontstaan, dat ook medewerkers provisie onvoldoende zien als vergoeding van de kosten van het kantoor en onvoldoende beseffen, dat de vergoeding maar bestaat uit een zeer klein gedeelte “rendement”.
Voor assurantie kantoren lijkt het dus verstandig, om in het kader van de komende transparantie van kostenvergoeding, ook medewerkers bewuster te maken van de kosten die het kantoor heeft.
In onderstaande infographic hebben we een en ander voor je op een rijtje gezet:
Ontdek onze vernieuwde handleiding
We gaan met onze tijd mee en hebben onze handleidingen geheel vernieuwd. Ze zijn nu online te benaderen waardoor we een betere zoekfunctie hebben.
De volgende stap zal zijn dat ze gekoppeld worden aan A.i. Servicedesk waardoor je tijdens het typen van je vraag direct zoeksuggesties te zien krijgt:
De handleiding vind je terug onder de F1 knop in Assu® vanaf versie 1.2631.3.3.
Heb je deze versie nog niet? Niet getreurd. Klik op onderstaande knop om naar de handleiding te gaan en zet deze bovenin je browser vast aan je favorieten:
De overige handleidingen kun je terugvinden op onze website in het Support Portaal: Handleidingen | AI automatisering – Assu assurantie software
Sneak preview Assu®Web
We bouwen dit jaar verder aan onze eerste versie van de webbased versie van Assu®: Assu®Web. Op dit moment zijn we ver met het bouwen van de klantenkaart.
Omdat dit project nog in een bouwfase is delen we nog geen video’s van de schermen. Maar de algehele look en feel is zoals onderstaand scherm:
Dit webinar nog een keer terugkijken?
Q en A bij dit webinar
Bij een webbased variant van Assu® is het niet nodig om in te loggen via VPN. De verbinding is beveiligd via onze eigen Identity server. Je logt dan net als nu het geval is in met je naam en wachtwoord waardoor een veilige verbinding gegarandeerd is.
We hebben 3 soorten consultancy abonnementen voor je beschikbaar. De uren dat je consultancy krijgt zijn op basis van Teams uitleg van maximaal 1 uur. Hierdoor kun je alle informatie goed tot je nemen zonder dat je teveel informatie in 1 keer krijgt.
Wil je meer weten over de opties? Klik dan op de groene knop onderaan dit artikel.
Hulp of advies nodig?
Wil jij jouw bedrijfsprocessen nog verder optimaliseren op een manier die helemaal bij jouw bedrijf past? Denk dan eens aan ons consultancy abonnement.
Met het consultancy abonnement krijg je gericht advies van 1 van onze consultants en krijg je hulp bij de inrichting van jouw pakket aan de hand van jouw eigen processen.
Meer weten? Klik dan op onderstaande knop voor meer informatie: