Wat is nieuw versie 1.2632.3

schadeafhandeling

Hier onder vind je een overzicht van de nieuwe functionaliteiten vanaf versie 1.2632.3.

Laatst aangepast  15-11-2024 N. Hartendorf

UPDATES BIJ DEZE UPGRADE

Via bovenstaande knop kun je alle updates bekijken die bij deze versie van Assu® horen.

 

Op weekbasis brengen we updates uit voor deze versie. Denk hierbij bijvoorbeeld aan:

  • bugfixes
  • optimalisaties
  • uitbreidingen van bestaande functies
  • nieuwe functionaliteiten

 

INHOUD UPGRADE:

In onderstaand overzicht vind je alle nieuwe functionaliteiten in de eerste versie van de Upgrade. We hebben ze per categorie voor je gerangschikt.

Relaties:

relaties
  • Bij het zoeken naar een relatie is er een kolom bijgekomen waarin ook adviseur 2 getoond wordt. Hierdoor heb je een completer beeld van je relatiegegevens zodat je in 1 oogopslag kunt zien welke adviseur bij een klant hoort.
  • Op een zakelijke relatiekaart kun je nu een vinkje zetten wanneer je een UBO verklaring hebt ontvangen. Je kunt daar ook de datum kwijt.
  • Bij het aanmaken van een nieuwe gekoppelde relatie wordt deze nu automatisch gekoppeld aan dezelfde portefeuille als de reeds bestaande relatie. Voorheen was dit de portefeuille waarin de gebruiker op dat moment was ingelogd.

Polissen:

polissen
  • Bij een polis met het type object “inboedel” en “bijgebouw” kun je nu ook een keuringsrapporten toevoegen. De velden die gebruikt worden komen uit de Stamtabel “Assurantiën-Keuringsraport types“.
  • Op een reïntegratie dekking van AOV polissen is een nieuw veld toegevoegd voor de SBCA gecertificeerde arbo-dienstverlener. Dit veld kan niet via ADN worden aangeleverd.
  • Bij het zoeken op een polis is er een kolom toegevoegd voor de risicodrager waarmee je deze ook te zien krijgt in je overzicht. Je kunt hem laten tonen door de veldkiezer te gebruiken.
  • Bij de dekkingen op een polis is het veld “herbouwwaardemeter” op een opstal dekking gewijzigd naar “einddatum garantie” omdat deze omschrijving beter klopt met wat ermee bedoeld wordt.
  • Bij de dekking van inventaris/goederen kun je nu ook de einddatum van de garantie tegen onderverzekering invoeren.
  • Bij de dekking hagel- en stormschade zijn nu extra velden beschikbaar: einddatum datum, eindtijd dekking, minimum aantal millimeters neerslag.

Schades:

schades
  • Het telefoonnummer van de schade behandelaar is nu ook voorzien van een bel-icoontje. Hierdoor kun je deze persoon bellen door middel van Voip als je gebruik maakt van een Voip koppeling. Je doet dit vanaf de schadekaart.

Hypotheken:

hypotheken
  • Bij het zoeken van een hypotheek in de cockpit is er nu een extra kolom toegevoegd voor de subagent.
  • Onder tabblad partijen is het veld “taxateur” vervangen door twee velden: “taxateur nieuwe woning” en “taxateur huidige woning”. Hierdoor heb je een meer volledige  administratie van je hypotheekgegevens. Deze velden kun je ook in je workflows gebruiken.

Abonnementen:

abonnementen
  • Geen nieuwe functionaliteiten

Algemeen:

algemeen
  • Bij je taken is er een mogelijkheid toegevoegd tot het overhevelen van actieve en toekomstige taken naar een uitvoerder groep. Je kunt nu net als bij de agendapunten ervoor kiezen of je alle taken wilt overhevelen of alleen de actieve en toekomstige taken. Je kunt deze optie gebruiken wanneer een medewerker uit dienst gaat. Lees er meer over in dit hoofdstuk in onze Assu® handleiding.
  • Als je gebruik maakt van de multiportefeuille module kun je voortaan ook een overzicht van alle sjablonen van al je portefeuilles en een overzicht van alle rapportages van al je portefeuilles tonen.
  • Bij de gebruikersberichten die je rechts onderin je scherm te zien krijgt (als je een herinnering op een taak krijgt bijvoorbeeld) zijn  nu ook de datum en tijd toegevoegd zodat je kan zien of het om een oude of om een nieuwe melding gaat.
  • Op dossier niveau kun je door middel van het wekkertje de historische producten zien. Er was een bug waardoor de instelling niet werd bewaard en je telkens het wekkertje opnieuw aan moest klikken.
  • Op de maatschappijkaart hebben we net zoals op de relatiekaart het geval is een communicatieprofiel toegevoegd. Zet je hier neer dat de communicatie standaard per e-mail gaat dan zul je zien dat er bij he herinneringen/aanmaningen standaard een e-mail verzonden wordt.
  • Als je een maatschappij invoert is het adres niet langer een verplicht veld.
  • Heb je een probleem in Assu® en wil je dat we met je meekijken via Anydesk? Dan kan dit nu nog eenvoudiger door via het witte boekje links bovenaan je Assu® scherm op “Assistentie” te klikken. Je komt dan direcct in een Anydesk scherm terecht.
  • Er is een nieuwe stamtabel toegevoegd waar je telefoonnummer types in kunt voeren (Stamtabellen-CRM telefoonnummer types). Dit veld is 50 tekens groot geworden.
  • In Assu® heb je de mogelijkheid om je overzichten te sorteren en groeperen. Je doet dit door middel van het “groeperingspaneel”. Je kunt dit in je documentenarchief bijvoorbeeld heel mooi gebruiken om een overzicht te genereren van al je documenten, maar vanaf deze versie kun je het ook gebruiken voor je e-mailadressen en telefoonnummers. Lees hier alles over het groeperingspaneel.groeperingspaneel telefoonnummers

Financieel:

  • Factuurbetalingen op een bankafschrift die bij een factuur horen die retour maatschappij is, worden niet meer automatisch geboekt aan de factuur.

Ketenintegratie:

ketenintegratie
  • Bij de VCN koppeling wordt de burgerlijke staat nu correct doorgevoerd naar VCN.VCN burgerlijke staat
  • Bij de instellingen van Aplaza kan je meegeven welke documenten automatisch verwerkt mogen worden. Nu kan de maatschappij bij een bericht aangeven dat dit gedeeld moet worden met de verzekeringnemer. Het gebeurt vaak dat de maatschappij dit zelf al heeft gedaan. Daarom was er de behoefte om ondanks de “Bericht voor verzekeringnemer” status toch dit soort berichten automatisch te kunnen verwerken. Door hier een vinkje te zetten worden deze berichten verwerkt.Aplaza berichten verwerken
  • Bij het verwerken van overige ADN berichten is er in je overzicht een kolom bij gekomen waar je de portefeuille in kunt zien. Je moet dee eenmalig toevoegen met behulp van de veldkiezer. Het is handig om de portefeuille te kunnen zien wanneer je gebruik maakt van de multi portefeuille module zodat je kunt zien welke portefeuille het betreft.
  • Als je een ADN bericht verwerkt dan is het scherm niet meer blokkerend.
  • Bij verwerkte ADN berichten kun je nu de EDIFACT downloaden.

Sjablonen:

  • Het is nu mogelijk om door middel van de knop “Exporteer veldenlijst naar PDF” de velden van een invulbare PDF naar Excel te exporteren zodat je een mooie lijst van al je velden te zien krijgt.
  • Er is een nieuw samenvoegveld gemaakt waarin de straat, het huisnummer en de huisnummer toevoeging van de relatie die aangeschreven wordt getoond kunnen worden als 1 veld. Dit veld heet <<Aanschrijving-AdresInclHuisnummerEnToevoeging>>. Lees hier alles over samenvoegvelden in je sjablonen.
  • Er is een  nieuw samenvoegveld in de sjablonen toegevoegd voor het relatienummer <<RelatienummerRelatie>> en het dossiernummer <<DossiernummerRelatie>> van de relatie.
  • Ook kun je nu ophalen sinds wanneer een klant klant is in Assu® door middel van het veld <<KlantSinds>>
  • Het opvragen van de sjablonen lijst bij het maken van een brief of e-mail gebeurt niet meer aan de hand van de portefeuille waarin je als gebruiker bent ingelogd, maar aan de hand van de portefeuille waarin de relatie die voor aanschrijving is geselecteerd zit. Dit is ideaal wanneer je gebruik maakt van de multiportefeuille module en rechten hebt over meerdere portefeuilles. Je kunt dan de juiste sjablonen gebruiken voor die portefeuille waarin jouw relatie of product zit.
  • Er is ook een nieuw samenvoegveld voor bankgarantie toegvoegd waarmee je de datum van een bankgarantie op kunt halen. Dit veld heet <<BankgarantieDatum>>. Je kunt dit gebruiken in een brief of e-mail die je vanaf een hypotheekkaart verstuurt.
  • De samenvoegvelden voor keuringsrapporten zijn toegevoegd. We hebben de volgende velden toegevoegd: einddatum, ingangsdatum,listviewformat,looptijdmaanden en typeomschrijving. Je kunt bij de keuringsrapport samenvoegveld details nu ook de adresgegevens van het verzekerde object tonen. Dit is handig wanneer je meerdere verzekerde objecten hebt. Je hebt dan een mooi onderscheid in beeld.

 

Deze velden helpen je om jouw klanten die met keuringsrapporten werken nog beter van informatie te voorzien door ze te gebruiken in je selecties en workflows.

Lees hier hoe je de nieuwe velden toevoegt aan de samenvoegveld details. Je kunt je nieuwe velden vervolgens in je sjabloon selecteren.

samenvoegveld keuringsrapporten

  • De samenvoegvelden voor abonnementen zijn uitgebreid. We hebben de volgende velden toegevoegd: type, soort, omschrijving, assurantiebelasting, BTW laag en BTW hoog. Doordat je meer velden kunt toevoegen aan je sjablonen kun je je klanten nog beter informeren over de abonnementen en de opbouw van het incassobedrag. Lees hier hoe je de nieuwe velden toevoegt aan de samenvoegveld details. Je kunt je nieuwe velden vervolgens in je sjabloon selecteren.samenvoegveld details voor abonnementen

Workflows/automatische handelingen en werklijst:

workflow icoon vierkant

Door middel van automatische handelingen en workflows kun je een flink aantal repeterende processen automatiseren. Dit levert je een flinke tijdswinst op. In deze upgrade hebben we een aantal aanvullingen toegevoegd waarmee je jouw automatisering weer een stapje omhoog kunt brengen:

  • Er is een automatische handeling toegevoegd waarbij je kunt aangeven dat er op het moment van het toevoegen van een document een e-mail verstuurd kan worden. Je kunt in de trigger aangeven om welk soort document(en) dat het gaat. In onze Assu® handleiding hebben we een voorbeeldje voor je uitgewerkt.
  • Als een workflow wordt gepauzeerd kun je voortaan een reden invullen.
  • Bij een workflow voor het handmatig aanmaken van een notitie nu mogelijk om aan te geven wie die notitie moet aanmaken. Voorheen was dit altijd de gebruiker die de workflow heeft gestart.
  • Je kunt nu via de workflow ook de notitie categorie en met wie er contact is invullen:

Workflow notitie categorie

  • Als je een workflow hebt met daarin een taak dan kun je nu ook aangeven dat er op deze taak een herinnering van toepassing is.
  • Het is nu mogelijk om in een hypotheek workflow een export te maken naar Adviesbox of Accelerate.
  • Je kunt nu zelf de volgorde bepalen waarin de acties binnen een automatische handeling uitgevoerd worden. Je doet dit door middel van de knoppen”handeling omhoog verplaatsen” en “handeling omlaag verplaatsen”. Lees hier meer over in de Assu® handleiding.automatische handeling op volgorde zetten

Wil je meer weten over workflows? Lees dan verder via onderstaande knop: 

Bij de werklijst is er een een nieuwe optie aan de werklijst instellingen toegevoegd waarmee aangegeven kan worden of werklijst items collectief verwerkt mogen worden indien ze meerdere taken bevatten. Deze optie staat standaard aan. Dat is gelijk aan de huidige werking van de werklijst.

werklijst instellingen vinkje

Als je dit vinkje uit zet en meerdere werklijst items tegelijk verwerkt, waarbij er werklijst items geselecteerd zijn waar meerdere taken aan gekoppeld zijn, dan worden die items automatisch uitgesloten van de verwerking en wordt er een melding getoond.

melding werklijst items verwerken

De werklijst is een handige hulp waarmee je jouw dagelijkse werklast beter kunt structureren. Wil je meer weten over de werklijst? Lees dan verder onder onderstaande knop:

Prolongeren:

  • Er is een kolom toegevoegd aan het overzicht van de handmatige prolongatie waarin je het verwachte notabedrag van je polis kunt zien.

Selecties:

selecties
  • Bij het maken van een selectie kun je nu ook de portefeuille naam meenemen in je selectie. Gebruik hiervoor bij de velden het veld “Portefeuille” gevolgd door “Naam” en in je eindresultaat kun je nu zien bij welke portefeuille het resultaat hoort.

Met behulp van selecties kun je in Assu® op veel manieren alle belangrijke gegevens boven water halen die jij nodig hebt voor jouw bedrijfsvoering. Denk hierbij bijvoorbeeld aan;

  • selecties als basis voor een mailing
  • selecties om te zien welke relaties een bepaald product hebben
  • of selecties om te zien welke relaties een bepaald product juist niet hebben

 

Wil je meer weten over selecties? Lees dan verder via onderstaande knop:

AssuMailbox:

AssuMailbox

De AssuMailbox is een eigen mailbox waarmee je niet langer afhankelijk hoeft te zijn van Outlook of andere e-mail applicaties. In deze upgrade hebben we de volgende aanpassingen gedaan in de AssuMailbox:

  • Je kunt nu ook bij een ontvangen e-mail een bijgesloten afbeelding opslaan. Zet hiervoor de e-mail open. Klik met de rechter muisknop op de afbeelding en kies dan voor “Afbeelding opslaan als”.
  • Als je een e-mail zoekt via de knop “Zoeken in alle mappen” wordt er nu ook gezocht in alle onderliggende mappen in je mailbox.

AssuMailbox zoeken in alle mappen

  • Als je vanuit de relatiekaart via de AssuMailbox een e-mail aanmaakt waaruit een taak voortvloeit, wordt de e-mail voortaan als bijlage in de taak gezet.  Je kunt dan later in je takenoverzicht altijd zien om welke e-mail dat het gaat.email als bijlage in taak

Fixes voor testkantoren

database

Tijdens de testperiode hebben we voor onze pilotkantoren de volgende bugfixes gedaan:

Versie 1.2632.2.5 (20-09-2024):

  • Workflows liepen niet door als er workflow acties uitgevoerd werden terwijl de workflow service bezig was.
  • Incassokosten werden aan de verkeerde kant geboekt bij het boeken van de maatschappij incasso prolongaties in de  journaalposten module
  • Het verwijderen van een prolongatiebatch ging mis wanneer er meerdere maatschappijen in hetzelfde ADN bericht aangeleverd werden.
  • Dossier opslaan werkte niet bij het uitzetten van de optie voor het delen van het dossier in Appviseurs.

 

Nieuwe zaken:

  • Het is nu mogelijk om bij de verwerkte ADN berichten de EDIFACT te downloaden.
  • Voor de dekking hagel- en stormschade zijn nu extra velden beschikbaar.

 

Versie 1.2632.2.4 (20-09-2024):

Nieuw: Je kunt bij de keuringsrapport samenvoegveld details nu ook de adresgegevens van het verzekerde object tonen.

 

Versie 1.2632.2.3 (18-09-2024):

  • Velden in de samenvoegveld details konden meerdere keren toegevoegd worden.

 

Versie 1.2632.2.2 (17-09-2024):

  • De automatische trigger voor een brief naar de maatschappij werkte niet.
  • De tabel bij de workflow activiteit “Voldoet aan voorwaarden” werd na opslaan en openen van workflow als leeg getoond ook al is deze op de achtergrond wel gevuld

Database aanpassingen:

database

De Assu® database wordt regelmatig aangepast. In deze upgrade is het volgende aangepast in de database:

In de volgende updates zijn database aanpassingen doorgevoerd:

Updates bij deze versie:

Hier onder vind je een overzicht van al onze Updates die we wekelijks lanceren:

demo aanvragen assurantiesoftware

Demo aanvragen?​

Laat via het contactformulier je gegevens achter en binnen 1 dag nemen wij contact met je op.

Take the first step ...