Verslag webinar A.informatief 23-9-2021

Ainformatief
A.informatief

Op 23 september hebben wij onze eerste “weg van de wens” pilot afgesloten met een webinar getiteld “A.informatief”. Hierin hebben we samen een terugblik gemaakt naar de ontwikkelingen van de afgelopen twee jaar vanaf ons Assu® Event van 9 mei 2019. Tevens hebben we de Roadmap voor Upgrade 1.2624 bekeken en kort de nieuwe ontwikkelingen doorlopen.

In dit artikel willen we jullie nog een keertje meenemen naar dit webinar zodat iedereen een idee heeft waar wij mee bezig zijn en zijn geweest.

terugblik

Ondanks 2 jaren vol lockdowns en thuiswerken hebben wij niet stilgezeten bij A.i. Automatisering. We zijn namelijk druk bezig geweest met de volgende ontwikkelingen:

ASSU® ONTWIKKELINGEN:

Naast de ontwikkelingen die je in onze “wat is nieuw” artikelen kunt lezen hebben we ons de afgelopen tijd ook bezig gehouden met een aantal grote projecten waaronder:

AssuMailbox:

Zonder mailbox kunnen we al lang niet meer. De tijd van postduiven is al lang voorbij. Maar zonder Outlook kun je binnenkort wel. Met behulp van de AssuMailbox kun je namelijk vanuit Assu® e-mailen zonder dat je daarvoor een koppeling met Outlook nodig hebt. Je kunt dan niet alleen e-mails versturen en ontvangen vanuit Assu®, maar ook mails archiveren direct in het docarchief van de relatie.

Wil je ook gebruik gaan maken van deze gratis module? Lees in dit uitgebreide artikel hoe je deze handige module kunt laten activeren.

In onze Assu® handleiding onder de F1 knop van je pakket hebben wij een uitleg staan waarin je precies terug kunt vinden hoe de AssuMailbox werkt. Klik hier hier om naar de handleiding over de AssuMailbox te gaan.

AssuMailbox startscherm

Werklijst:

Een ander nieuw product wat we ontwikkeld hebben is de Werklijst. Als je gebruik maakt van de Werklijst hoef je niet langer overal in je systeem berichten, taken en e-mails te zoeken die met 1 bepaald onderwerp te maken hebben, maar zal je op 1 plek alles terug kunnen vinden. Hiermee bespaar je jezelf veel tijd en ga je een stuk efficiënter werken.

Met behulp van de Werklijst komen namelijk alle berichten, taken en e-mails op 1 plek terecht, waar je met behulp van filters zelf aan kunt geven wat je wilt zien.  Zo kun je bijvoorbeeld aangeven dat je voor de schade afdeling alle berichten, taken en documenten op je scherm wilt zien.

De Werklijst dien je evenals de AssuMailbox “aan” te laten zetten. Lees meer over de Werklijst en hoe je jezelf aan kunt melden voor de bijbehorende Werklijst training in dit artikel.

Ook dit product heeft al een plekje in onze Assu handleiding gekregen en kun je hier bekijken.

Werklijst

Interne Boekhoudkoppeling:

Met behulp van onze interne boekhoudkoppeling kun je onder andere:

  • bankafschriften inlezen
  • een SEPA batch maken
  • verrekenen en samenvoegen van facturen

Ook kun je boekingen exporteren naar Exact Online, Twinfield en de Software van Muis/King. Na het maken van een export ziet u in uw scherm dat alle journaalposten geëxporteerd zijn naar je boekhoudpakket.

Wij hebben geen bepaalde voorkeur voor een boekhoudpakket. Meestal is het pakket dat je boekhouder gebruikt leidend. Hij of zij weet tenminste als geen ander hoe dit pakket werkt.

Ons boekhoudpakket Feniks en de bestaande Snelstart koppeling blijven uiteraard gewoon bestaan voor iedereen die daar nu gebruik van maakt!!

Diverse koppelingen:

Assu® biedt vele koppelingen. In onderstaande afbeelding vindt je een overzicht van alle pakketten waarmee wij koppelen. Mis je hier nu koppelingen in? Geef dat aan ons door door middel van een wens. Als het dan weer tijd is om het A.i. Stemlokaal te openen kun je samen met andere Assu® gebruikers discussiëren over je wens waarin je je koppeling indient.

Lees hier meer over onze koppelingen.

De afgelopen jaren hebben we de volgende koppelingen gerealiseerd:

  • Koppeling met AWI
  • Koppeling met Finly
  • Koppeling met MyTp
  • Koppeling met CM
  • Koppeling met VKG
AWI koppeling

Met behulp van de AWI koppeling kunnen Service Providers snel en eenvoudig verzekeringen vergelijken. U doet dit door 1 druk op de knop vanuit de relatiekaart in Assu® waarbij de gegevens in Assu® leidend zijn. De offertes en polissen die hieruit voortvloeien komen in Assu® binnen via onze berichten inbox en zijn na verwerken direct terug te vinden bij de betreffende relatie.

Doordat u met 1 druk op de knop gelijk uw gegevens naar AWI verstuurt kunt u snel, eenvoudig en veilig uw werkzaamheden uitvoeren. Ook uw vergelijkingen op het AWI platform heeft u snel beschikbaar. Wat er binnenkomt wordt automatisch aan de juiste relatie in Assu® gekoppeld, waardoor u weinig risico loopt op fouten.

 
Finly koppeling

Momenteel leggen wij intern de laatste hand aan de koppeling van Assu® met Finly. Met behulp van deze koppeling stuur je gegevens naar het  hypotheekprogramma Finly om zo de optimale klantreis te bepalen als een klant een hypotheek af wil gaan sluiten. Alles gebeurt volledig automatisch in Finly en Finly stuurt ook weer automatisch de stukken die daaruit vloeien door naar Assu®. In de betreffende hypotheekkaart kun je dan alle benodigde informatie terugvinden. Snel, veilig en accuraat.

MyTP koppeling

Ook met behulp van de MyTP koppeling kun je snel en eenvoudig verzekeringen vergelijken. Je doet dit door 1 druk op de knop vanuit de poliskaart in Assu® waarbij de gegevens in Assu® leidend zijn. De polissen die hieruit voortvloeien komen in Assu® binnen via onze berichten inbox en zijn na verwerken direct terug te vinden bij de betreffende relatie.

Doordat je met 1 druk op de knop gelijk je gegevens naar My TP verstuurt kun je snel, eenvoudig en veilig je werkzaamheden uitvoeren. Ook je vergelijkingen op de My TP site heb je snel beschikbaar. Wat er binnenkomt wordt automatisch aan de juiste relatie in Assu® gekoppeld, waardoor je weinig risico loopt op fouten.

CM koppeling

Voor onze Digital Signing maken wij gebruik van de software van CM. Door middel van Digital Signing heb je de mogelijkheid om bijvoorbeeld offertes digitaal naar je relaties te versturen. Jouw relatie kan deze vervolgens overal en altijd digitaal onderteken en per e-mail retourneren:

  • snel
  • veilig
  • kosten besparend
VKG koppeling

Met behulp van de VKG koppeling kunt u vanaf de relatiekaart in Assu® een relatie invoeren of bijwerken op het extranet van VKG. De gegevens van Assu® en VKG worden hierbij met elkaar vergeleken zodat er geen risico is op dubbele gegevens. Als de relatie bekend is in Assu® en bij VKG kunt u vanaf dezelfde plek in Assu® ook een polis aanvraag gaan doen bij VGK. Ook kunt u vanaf de poliskaart in Assu® naar het VKG extranet gaan.

Optimalisatie/Snelheid Assu®:

Onze ontwikkelaars zijn achter de schermen druk bezig geweest om de database van Assu® te optimaliseren waardoor veel activiteiten die je dagelijks uitvoert een stuk sneller verlopen.

Digital Signing:

Een laatste zeer handige optie die wij recentelijk in Assu® hebben gebouwd is “Digital Signing”. Hiermee kun je snel en veilig belangrijke stukken zoals bijvoorbeeld offertes naar je klanten e-mailen en digitaal laten tekenen.

Enkele voordelen zijn:

  • je kunt je stukken beveiligd verzenden
  • je bespaart jezelf een hoop tijd omdat alles digitaal gaat
  • je spaart het milieu omdat je geen onnodige papierstromen meer hebt

Lees meer over Digital Signing in dit artikel.

 

ONTWIKKELINGEN IN ONZE APPS:

We hebben niet alleen hard gebouwd in Assu®, maar ook aan onze apps Appviseurs en Assu2Go is volop geprogrammeerd.

Appviseurs app:

Onze Appviseurs app , waarmee je eindklant met zijn of haar adviseur kan communiceren is dit jaar in een nieuw jasje gestoken waardoor deze app dezelfde look en feels heeft als onze andere app: Assu2Go.

Ook hebben we een Appviseurs versie gemaakt die je op een pc of tablet kunt gebruiken zodat je niet afhankelijk bent van een telefoon. Deze pc versie noemen we het “Appviseurs Klantportaal” en deze nieuwe versie van de bekende smartphone app staat momenteel in de pilotfase bij onze testkantoren en we hopen deze eind Q4 uit de testfase te hebben.

Onze beide Appviseurs apps hebben tevens hun eigen nieuwe website gekregen: Home – Appviseurs.nl

Assu2Go app:

Naast de Appviseurs app hebben we ook nog de Assu2Go app, waarmee je als adviseur onderweg een aantal handelingen uit kunt voeren zoals:

  • chatten met je collega’s terwijl je onderweg bent
  • afspraken maken via je online agenda
  • taken beheren via je takenoverzicht

Lees hier meer over onze Assu2Go app.

onze apps
weg van de wens

We zijn dit jaar begonnen met een systeem waarin je via A.i. Servicedesk niet alleen maar storingen kan loggen, maar ook wensen in kunt dienen. Heb je een idee waarvan je vindt dat ook andere Assu® gebruikers daar gebaat bij kunnen zijn? Dien dit idee dan in als een wens. Wij bekijken alle ingebrachte wensen en verzamelen deze wensen een paar keer per jaar in ons A.i. Stemlokaal. Gedurende 3 weken heeft iedereen met toegang tot onze A.i. Servicedesk de mogelijkheid om te stemmen op zijn of haar favoriete wens en campagne te voeren voor wensen in de A.i. Community.

Na drie weken sluiten wij het A.i. Stemlokaal om de stemmen te tellen en de Roadmap op te maken. In deze Roadmap kun je het ontwikkelplan terugvinden voor de nieuwste Assu® Upgrade.

Meer details over dit traject kun je teruglezen in dit artikel.

Het hele traject van stemmen, Roadmap, bouwen, testen en het uiteindelijk lanceren van de nieuwe Upgrade 1.2624 verloopt via onderstaande kalender:

lanceerplan

Op 1 november beginnen we zelfde cyclus voor versie 1.2625. Lees hierover meer onderaan dit artikel.

lopende projecten

Naast het inbouwen van de veel gestemde wensen houden we ons ook bezig met andere zaken die je terug kunt vinden in en rond de nieuwe Upgrade. Voor de eerstvolgende Upgrade versie 1.2624 gaat het om:

  • Koppelingen
  • Klantportaal
  • Klant enquête
  • Digitale Paspoorten over naar Bedrijfscertificaten

 

KOPPELINGEN 1.2624:

Voor Upgrade versie 1.2624 werken we aan een koppeling met IDEAL en VCN.

Met behulp van IDEAL kun je met behulp van het Appviseurs klantportaal:

  • je facturen betalen waar en wanneer jij wilt
  • snel je facturen betalen
  • veilig je facturen betalen

Ook de VCN koppeling biedt een aantal voorbeelden, waaronder:

  • snel offertes aanvragen bij VCN
  • veilig digitaal verkeer op basis van een token
  • tijdbesparing omdat je geen handmatige handelingen meer hoeft te doen. De offertes kun je in het portaal van VCN bekijken

 

KLANTPORTAAL:

Het klantportaal is een versie van onze reeds bestaande Appviseurs app, maar dan voor op je pc of tablet. Voor Q4 hebben we in de planning staan dat het mogelijk wordt om documenten te uploaden achter een hypotheek, polis of schede. Ook komt er een mogelijkheid in om te betalen met IDEAL. Tenslotte wordt het mogelijk om de naw gegevens van iedereen binnen een dossier te kunnen inzien en bewerken.

Op onze Appviseurs website kun je alvast een kijkje nemen hoe het Klantportaal eruit komt te zien.

klantportaal voorbeeld

 

KLANT ENQUETE:

In Q4 willen we ook een Klant enquête met jullie gaan delen om te inventarisaren hoe jullie over bepaalde zaken denken.

 

EINDE DIGITAAL PASPOORT PER 7-1-2022:

We begrijpen dat sommigen onder jullie er al slapeloze nachten van hebben gehad, maar we willen er toch nog een keertje op terug komen. Per 7 januari 2021 komt het huidige Digitale Paspoort te vervallen en kun je uitsluitend nog gebruik maken van het Bedrijfscertificaat. Dit is ook de reden waarom we iedereen nu al aanraden om zo snel mogelijk over te stappen. Je kunt het tenslotte maar alvast ingeregeld hebben.

Meld je vóór 1 december aan om er zeker van te zijn dat alles nog vlot werkt in het nieuwe jaar!

 

LAST BUT NOT LEAST…:

Tenslotte hebben we een klein tipje van de sluier gelicht van ons nieuwe project “Assu2.0”. Dit is een geheel nieuwe webbased versie van Assu® die wij in de loop van 2022 stapje voor stapje gaan uitrollen. In onderstaand plaatje kun je een mockup scherm van de nieuwe cockpit bekijken. Beweeg de slider van links naar rechts om de twee cockpits te zien:

De huidige Assu zal niet gelijk komen te vervallen. Assu 1.0 en 2.0 blijven in een hybride versie naast elkaar bestaan waarbij ze gebruik maken van 1 database. Als de nieuwe versie dan eindelijk helemaal af is kan de oude versie “losgekoppeld” worden en kan gebruikt de nieuwe versie alle gegevens die in de database staan waar de oude versie ook gebruik van maakte:

hybride

SCHRIJF ALVAST IN JE AGENDA:

We houden het niet bij 1 webinar en 1 stemronde, maar ook voor de volgende Upgrade nodigen we je uit om deel te nemen aan “de weg van de wens”.

Noteer de volgende data dus alvast in je agenda:

  • 3 februari 2022 10.00-11.00: webinar Upgrade 1.2625
kalender

VRAGEN….:

De vragen die wij binnen hebben gekregen tijdens ons webinar hebben we geordend onderaan deze pagina.

vragen webinar

Wij hopen dat we iedereen hiermee een goed beeld hebben kunnen geven van alle ontwikkelingen binnen A.i. Automatisering. Heb je nog vragen? Aarzel niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groeten,

Team A.i. Automatisering

divider

Q en A van dit webinar

Tijdens dit webinar was er ook tijd voor vragen. Maar omdat we in een kwartier tijd niet alle vragen konden beantwoorden, hebben we hieronder een overzichtje gemaakt van de veelgevraagde zaken en er ook gelijk een antwoord bij gezet. Waarbij wij willen zeggen: kan er nu iets niet en wil je dat dat wel kan in de toekomst? Meld de functionaliteit aan als wens via onze A.i. Servicedesk.

  • Raden jullie ons een bepaald boekhoudpakket aan?

Nee, dit doen wij niet omdat je eigen boekhouder meestal het beste weet welk pakket voor jouw organisatie het meest passend is.

  • Ik werk met Google Workspace voor mijn e-mails en agenda… valt dat ook te combineren met de nieuwe Assumailbox?

De e-mails wel, de agenda synchroniseren wij momenteel niet naar de AssuMailbox.

  • Als volmachten met hun eigen Assu werken…vult Assu die dan ook?

Op dit moment geven wij enkel naw gegevens door via de AWI koppeling

  • Is er een twee staps inlog mogelijk?

Voor Assu is dit niet mogelijk. Voor onze apps (Assu2Go en Appviseurs) binnenkort wel en onze nieuwe Assu2.0 krijgt ook de mogelijkheid tot een twee staps inlog.

  • Kan ik met Assu2Go relatiegegevens updaten?

Nee, dat kan niet.

  • Worden er ook wensen afgekeurd en zo ja waarom?

Wij keuren wensen af als ze technisch niet uitvoerbaar zijn, functionaliteiten reeds ingebouwd zitten in ons pakket of als een wens heel erg specifiek voor 1 kantoor is. Lees hier meer over ons proces met betrekking tot wensen.

  • Wanneer kan ik het Klantportaal gebruiken?

We streven ernaar om het Klantportaal einde Q4 uit de testfase te hebben. Wil je alvast wat previews zien? Kijk dan snel hier waar je screenshots en een handleiding kunt vinden van zowel de telefoon app als de pc versie.

  • Is het straks mogelijk om op 1 manier in beide Appviseurs apps in te kunnen loggen?

Ja dat kan. Straks kun je zowel op de telefoon app van Appviseurs als de Klantportaal Appviseurs app op je pc op dezelfde manier inloggen.

vraag en antwoord
  • Blijft de ondersteuning van boekhoudpakket Feniks bestaan?

Ja, deze blijft bestaan. Wij bouwen echter geen grote nieuwe functionaliteiten meer in. Indien je interessante aanvullingen hebt kun je deze door middel van een wens kenbaar maken.

  • Krijgt Assu2.0 ook NHB hypotheek functionaliteiten?

Op dit moment weten wij nog niet exact wat wij op hypotheek gebied extra gaan inbouwen in de nieuwe Assu, maar we gaan wel met een groep klanten samen zitten om de hele hypotheekmodule opnieuw te schrijven zodat er meer mogelijkheden in zullen zitten dan in de huidige versie.

  • Blijft de koppeling met Snelstart bestaan?

Ja, deze blijft bestaan.

  • Komt er een koppeling met Nedasco?

Op dit moment ligt er geen koppeling met Nedasco in de planning. Een overzicht van al onze huidige koppelingen kun je hier vinden.

  • Kun je met het nieuwe Klantportaal voor alle producten documenten uploaden?

Ja dat kan. Zowel voor relaties, als voor polissen, hypotheken, bancaire producten, schades en financieringen kun je straks documenten uploaden.

  • Kun je documenten zowel via Assu als via Appviseurs koppelen?

Documenten zijn zowel met Assu als met Appviseurs te koppelen.

  • Geven jullie ook demo’s voor andere boekhoudpakketten?

Nee, wij geven alleen demo’s van Assu, onze eigen apps en onze journaalposten module.

  • Kun je ook schade- en andere formulieren aanmaken via Digital Signing?

Nee, middels Digital Signing kun je alleen documenten laten ondertekenen. Het aanmaken van documenten doe je via Assu.

  • Hoe kan ik de Werklijst en/of de AssuMailbox aanvragen?

Lees hier hoe je deze twee nieuwe modules aan kunt vragen.

  • Kan ik met de nieuwe AssuMailbox ook mijn bestaande e-mail accounts blijven gebruiken en inzien?

Ja dat kan. bestaande accounts worden mee overgezet. Lees hier meer over de werking van de AssuMailbox.

Wij hopen dat wij met dit overzicht al jullie vragen beantwoord hebben die jullie hadden na ons webinar. Heb je nog vragen? Neem gerust contact op met onze Support afdeling.

met vriendelijke groeten,

team A.i. Automatisering

demo aanvragen assurantiesoftware

Demo aanvragen?​

Laat via het contactformulier je gegevens achter en binnen 1 dag nemen wij contact met je op.

Take the first step ...