Hier onder vind je een overzicht van de nieuwe functionaliteiten vanaf versie 1.2631.3.
Voor gedetailleerde omschrijving van de topics verwijzen we je naar onze handleiding:
Laatst aangepast 30-8-2024 N. Hartendorf
UPDATES BIJ DEZE UPGRADE:
Via bovenstaande knop kun je alle updates bekijken die bij deze versie van Assu® horen.
Op weekbasis brengen we updates uit voor deze versie. Denk hierbij bijvoorbeeld aan:
- bugfixes
- optimalisaties
- uitbreidingen van bestaande functies
- nieuwe functionaliteiten
OUDERE VERSIES:
INHOUD UPGRADE:
In onderstaand overzicht vind je alle nieuwe functionaliteiten in de eerste versie van de Upgrade. We hebben ze per categorie voor je gerangschikt.
Relaties:
- Bij de adresverrijking wordt nu ook het land getoond wanneer dit aangeleverd wordt.
- In het zoekscherm van relaties staat nu standaard zoeken op e-mail aan. Voorheen was dat standaard het telefoonnummer.
- Zodra je de klant spreekt en je maakt een notitie op het “Contactmomenten” tabblad onderaan de relatiekaart kun je het scherm dat opent om daarin je tekst te zetten voortaan opzij schuiven waardoor het niet langer de relatiekaart blokkeert.
- Om makkelijk te kunnen selecteren op een categorie klanten is het handig dat Zakelijk Kenmerk toegevoegd wordt in het zoekscherm van relatie. Voor particulieren staat het veld “Kenmerk” er al tussen. We categoriseren steeds meer relaties voor onze klanten in Assu® in verband met het instellen van workflows. Je kunt dit veld ook gebruiken als je met klantsegmentatie gaat werken. Meer weten over klantsegmentatie? Klik dan op onderstaande knop:
- Het is nu mogelijk om een overlijdensbericht aan te maken aan de maatschappijen waar de klant producten heeft lopen. De knop voor het maken van het overlijdensbericht vind je in het lint van de relatiekaart in de categorie “Mailing”. Zet wel eerst het vinkje “Overleden” aan op de relatiekaart. Het overlijdensbericht werkt net zoals het verhuisbericht op basis van een eigen sjabloon. het betreft een sjabloon met het type “overlijdensbericht”. Je kunt dit sjabloon zelf aanmaken of ophalen in onze Assu®Store:
Voor het overlijdensbericht is er nu ook een merge field beschikbaar waarmee je de geboortedatum op kunt halen tijdens de opmaak van je sjabloon.
Polissen:
- Bij een verzuimverzekering (loonsom dekking bij een “overige” polis) kun je onder het tabblad “verdeling” bij de percentages aangeven welke percentage dekking er is in de eerste 4 halve jaren.
- Bij het maken van een schade analyse op een auto polis heb je nu ook de mogelijkheid om een afwijkende BM trede te selecteren:
- Bij de verzekerde objecten van een poliskaart kun je voortaan een “Datum toegevoegd” zien. Dit geeft een duidelijker onderscheid tussen objecten die bijna een gelijke benaming hebben.
- Rechts bovenaan de poliskaart is er een veldje “ADN” bij gekomen. In dit veld wordt de wijzigingsdatum van het laatst verwerkte ADN berichtbijgehouden en getoond. Deze datum wordt pas gevuld door berichten die vanaf deze versie (1.2631) worden verwerkt.
Schades:
- Zodra je een schade opent kun je via de tabblad “Uitkeringen” net boven de omschrijving bij “Uitgekeerd door” een uitkeerder toevoegen. Je hebt hier de keurze tussen: maatschappij, opkoper of tussenpersoon. De opkoper is nieuw.
- Het komt voor dat er een uitkering via de opkoper wordt gerealiseerd. Deze optie ontbrak in de vorige versies van Assu® en is nu toegevoegd. Als je in een schade naar tabblad “Uitkeringen” gaat, klik je op het groene plusje om een uitkering toe te voegen. Bij “Uitgekeerd door” staat er nu dus ook de opkoper tussen.
- Bij een autoschade wordt voortaan standaard de regelmatige bestuurder ingevuld tijdens het invoeren van een schade. Je vindt de persoon dan terug onder tabblad “bestuurder” op de schadekaart.
- Je kunt nu ook waarschuwingstekst bij schades aanleggen. Je doet dit door middel van de knop “waarschuwingstekst” in het lint van de schadekaart.
- Als je bij een schade de status aanpast van “historisch” naar “actueel”en de “datum afgelegd”is nog gevuld, dan wordt deze datum bij het opslaan automatisch leeggemaakt.
Hypotheken:
- Ook op de hypotheekkaart kun je nu met verplichte velden werken. Je kunt de verplichte velden inregelen onder tabblad “Weergave” bovenaan de hypotheekkaart.
Abonnementen:
- Bij de handmatige prolongatie van abonnementen zie je nu ook de subagent staan in je prolongatie overzicht.
Algemeen:
- Bij het aanmaken van een waarschuwingstekst komt er voortaan ook een datum, tijd en naam van de medewerker te staan zodat je kunt zien wanneer de tekst opgemaakt is en door wie.
- Op de Werklijst kun je nu ontvangstdatums (datum ontavngst) zien bij de te verwerken items zodat je bij items met dezelfde naam beter kunt zien waar het om gaat.
- Als je gebruik maakt van de Finconnect koppeling kun je nu ook het veld voor het beheerteam meenemen naar je formulieren.
- Bij je taken wordt voortaan de einddatum van de taak mee gewijzigd als de begindatum gewijzigd wordt.
- Op de takentegel zieje nu ook een klom voor de subagent.
- Bij de herinnering van een taak worden nu ook het relatienummer en het nummer van een eventuele schade of polis getoond als die gevuld staan op de taak
- Bij bancaire producten en abonnementen kun je nu ook een subagent toevoegen op de kaart van de producten.
- De gebruikerslog is uitgebreid met de registratie van het aanmaken en muteren van taken en notities. Ook wordt het aanmaken van nieuwe schades bijgehouden. De gebruikerslog vind je terug onder tabblad “Beheer” in Assu®. Let op: je hebt hier wel beheerrechten voor nodig!
- Als je gebruik maakt van een Direct Access koppeling voor je telefonie wordt voortaan het notitiescherm getoond zodat je tijdens je gesprek gelijk notities kunt maken. Let op: zet dit eerst aan via de Voip instellingen onder het witte boekje in Assu®. (zet hiervoor een vinkje bij “Maak notitie bij opnemen”).
- De kolom “niet van toepassing” is voortaan onzichtbaar in de hypotheek stukkenlijst.
- Het is nu op alle tabbladen van het dossier mogelijk om door middel van de “wekkertje” icoon op historisch te filteren.
Apps:
Naast Assu® hebben we ook twee apps. Assu2Go en Appviseurs. In dit kopje kun je zien wat er nieuw is in onze apps.
Nieuw in Assu2Go:
- Geen nieuwe ontwikkelingen in deze upgrade.
Nieuw in Appviseurs:
- Je kunt in je berichten inbox in Assu® nu ook chatberichten van jezelf overhevelen naar andere collega’s.
- Het betreffende product waar de chat bij hoort kun je nu door middel van dubbelklikken openen.
- Als je een document hebt binnegekregen via Appviseurs dan zie je dat er nu bij staan in het documentenarchief.
Wil je meer weten over wat Appviseurs voor jouw bedrijf kan betekenen? Klik dan snel op onderstaande knop voor meer informatie:
Financieel:
- Bij het factuuroverzicht is er een kolom toegevoegd waarin je de eventuele herinneringsdatum terug kunt zien.
Ketenintegratie:
- Bij het verwerken van digitale documenten wordt er nu automatisch gekoppeld op relatieniveau op basis van naam, adres en geboortedatum als er geen productgegevens zijn meegeleverd het bericht. Dit is handig als er meerdere relaties aanwezig zijn op hetzelfde adres.
- Assu® toont in het maatschappij berichten overzicht nu wanneer een maatschappij een ADN bericht met ongeldige entiteit codes aanlevert:
- Bij het handmatig koppelen van ADN berichten kun je vanaf nu ook op historische relaties zoeken. Zet hiervoor een vinkje bij “inclusief historische relaties” in het koppelscherm.
Sjablonen:
- Er is een samenvoegveld bij de abonnement sjablonen toegevoegd waarmee je de abonnement beschrijving op op kunt halen: <<Abonnement_Beschrijving>>.
Workflows/automatische handelingen:
- De mogelijkheid tot actualiseren van de datumvelden voor de inboedelwaardemeter en herbouwwaardemeter is nu beschikbaar op dekkingsniveau in een Workflow. In onderstaand voorbeeld zie je een voorbeeld van een workflow die de datumvelden voor een opstalpolis actualiseert (de velden “herbouwwaardemeter” en “inboedelmeter” worden aangepast naar de datum waarop de workflow draait):
- De workflow meldingen zijn veranderd waardoor het geheel rustiger blijft. Een voorbeeld van een melding:
- Vanuit een hypotheek workflow kun je nu ook naar een extern pakket exporteren (bijvoorbeeld naar Adviesbox).
- De layouts van de schermen wordt nu onthouden als je het scherm van de workflows verlaat. Hierdoor hoef je deze niet telkens weer opnieuw aan te passen.
- Je kunt nu ook automatische handelingen koppelen aan het invoeren, muteren en historisch maken van een collectiviteit.
- We hebben nu twee triggers voor het maken van een activiteit aan de hand van de stornering van facturen: “Feniks/interne boekhoudkoppeling – bij storneren van een factuur” of “interne boekhoudkoppeling-bij storneren van 1 of meerdere facturen (per relatie)”. Je kunt zelf bepalen om welke type storneringen dat het gaat of gewoon alle types selecteren. In dit hoofdstuk in onze Assu® handleiding vind je meer uitleg over het maken van automatische handelingen en ook een voorbeeld van deze trigger.
- De reden waarom je een workflow hebt gepauzeerd is nu zichtbaar:
- Deze reden is ook zichtbaar in het txt.bestand dat vanuit de worklow log wordt geexporteerd:
Prolongeren:
Hier zijn geen nieuwe punten voor.
Selecties:
- Je kunt nu ook de berekende nettopremies ophalen in je selecties. Je doet dit onder tabblad “Velden” waar je voor de tabel “Polis” een keuze krijgt uit een aantal velden die beginnen met “BerekendeNetto…”
AssuMailbox:
- Bij het koppelen van een e-mail in de AssuMailbox op een polis wordt nu ook de subbranche getoond. Voorheen stond alleen de hoofdbranche in het scherm.
- Als je een e-mail door wilt sturen of beantwoorden kun je nu ook een sjabloon wizard gebruiken. Je dient hiervoor wel eerst een vinkje te zetten onder het witte boekje in Assu® bij je gebruikersinstellingen. Zet het vinkje bij “Bij beantwoorden/doorsturen van e-mails een sjabloon gebruiken” AAN ondertabblad “Standaard”.
Database aanpassingen:
De Assu® database wordt regelmatig aangepast. We geven hier per update een overzicht wat de aanpassingen zijn:
Voor onze testkantoren die deze versie getest hebben hadden we onderstaande updates beschikbaar:
Update 1.2631.2.6 (26 april 2024)
- De handmatige prolongatie van abonnementen zorgde voor een traag systeem.
- Het en masse wijzigen van een incassorekening op producten werkte niet bij abonnementen.
- De knop om een RCV bericht te versturen in het scherm voor overige ADN berichten is verwijderd omdat deze functie verouderd is.
Update 1.2631.2.5 (23 april 2024)
- De layout van de hypotheek stukkenlijst werd niet onthouden.
Update 1.2631.2.4 (22 april 2024)
- De reden waarom je een Workflow hebt gepauzeerd is nu zichtbaar.
- Deze reden is ook zichtbaar in het txt.bestand dat vanuit de worklow log wordt geexporteerd.
- Assu® toont in het maatschappij berichten overzicht nu wanneer een maatschappij een ADN bericht met ongeldige entiteit codes aanlevert.
Update 1.2631.2.3 (19 april 2024)
- Het is nu mogelijk om automatische handelingen te koppelen aan het invoeren, muteren en historisch maken van een collectiviteit.
- Het is nu op alle tabbladen van het dossier mogelijk om op historisch te filteren.
Update 1.2631.2.2 (18 april 2024)
- Bij het aanmaken van een taak werd de omschrijving altijd gelijk gemaakt aan het onderwerp als je mbv de tabtoets door de velden ging.
Update 1.2631.2.1 (17 april 2024)
- De DYMO map wordt opgeschoond bij het opstarten: opgelost
- De Megazoek op polissen werkte niet: opgelost
- Indien de optie “sjabloon naam gebruiken als documentbeschrijving” aan staat kon een document niet meer opgeslagen worden: opgelost.